Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22

Discussie: Snaren probleem JEM

  1. #1

    Standaard Snaren probleem JEM

    Nadat ik zojuist wéér een snaar brak werd ik het zat en wilde ik weten of ik er iets aan kan doen, dus vandaar.

    Ik speel nu ong. 9 maanden op mijn ibanez JEM 555. Niet iedereen heeft er even positief commentaar op, maar dit is de versie met de Edge Pro II brug (nieuwere versie dus) en ik vind het ding heerlijk spelen. MAAR ik breek vrij snel mijn snaren. Ik weet niet wat hoe lang de gemiddelde snaar onder normaal gebruik moet meegaan, maar bij mij houden ze het ongeveer een maand vol... maar ook vaak genoeg gehad dat er een week nadat ik er een nieuw setje op heb gezet er al weer een knapte.
    Het betreft bijna altijd de A snaar, maar ook de D en B springen wel eens. Het is altijd op exact dezelfde plek, namelijk 'op' het brugzadeltje, net in die hoek zeg maar.
    Ik ben hier ook al mee naar de plaatselijke muziekwinkel geweest en die zei dat het lag aan het de Ibanez modellen, dat de snaren door die brug een grote (dacht ik) hoek maaken en daardoor sneller breken/knappen. De gozer aan de balie gaf mij toen een nieuw type snaren, blue steel snaren, speelde voorheen altijd op D'addario 0.9, maar ook deze konden het geen maand uithouden (9 feb snaren gekocht en erop gezet).

    Nu is mijn vraag of hier inderdaad niets aan te doen is en het gewoon door mijn hoek komt, of dat er wel iets aan gedaan kan worden.
    Het gekke is dat ik dit pas sinds een vrij korte periode heb, en dat ik er in het begin geen last van heb gehad.

    Ik speel metal/hard rock, zoals metallica en ac/dc, maar ik speel naar mijn idee vrij normaal. Mijn broertje ragt veel harder op zijn gitaar (jackson, ook met zo'n floyd brug) maar daar springt nooit iets.

    Ik vind het vrij vervelend, en iedere maand een nieuw setje kopen is ook niet echt iets waar ik op zit te wachten. De gitaar is verder met alles prima en als het niet anders kan moet het maar, maar leuk is anders.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juli 2006
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.254

    Standaard

    Ah Bullshit bij m'n JS1000 maken die snaren ook die hoek zeg maar vanaf m'n floyd en ik heb nu in een 2 jaar 1x pas een snaar gebroken
    Vervang ze dan ook wel iedere maand ongeveer maar dan nog
    Zal waarschijnlijk je brug slecht afgewerkt zijn, even bijveilen dat er misschien klein puntje is waar je snaar op breekt.

    d'addario .10 zitten erop gebruik m'n floyd niet zoveel weet niet hoeveel jij hem misbruikt :P
    Laatst gewijzigd door Dribbel_; 3 maart 2008 om 22:44

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Klinkt alsof er iets mis is met de brug, een scherp kantje ofzo, juist waarop de snaar loopt. Ik zou dit eens nagaan met een vijltje en de oneffenheden wegwerken..

    grtn

  4. #4

    Standaard

    Ik heb een ibanez met edge 3 tremolo, en ik doe zo'n 2 tot 4 maanden met een set d'addario EXL 120 .9-.42

    en dit is tot de snaren op zijn, niet tot ze breken.

    Maar mijn zadeltjes zijn inderdaad "glad" dus ik zou eens heel goed naar je brug kijken zoals eerder gezegd.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R.J
    Ik heb een ibanez met edge 3 tremolo, en ik doe zo'n 2 tot 4 maanden met een set d'addario EXL 120 .9-.42

    en dit is tot de snaren op zijn, niet tot ze breken.

    Maar mijn zadeltjes zijn inderdaad "glad" dus ik zou eens heel goed naar je brug kijken zoals eerder gezegd.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Ga naar een goede gitaartech. Deze kan de zadels polijsten. Als je E-snaren breekt kan het nog aan onervaren snarenrammen liggen. Als snaren zoals de middelsten breken is er wat aan de hand. Zeker als ze breken op een en dezelfde plek. Als de hoek wat klein is zal het polijsten van je zadels gewoon het probleem oplossen.
    De einige andere reden zou kunnen zijn dat het zweet de snaren zo erg aantast dat de ,,doorroesten,, maar dat valt snel genoeg op.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Like-Minded Lunacy
    Nadat ik zojuist wéér een snaar brak werd ik het zat en wilde ik weten of ik er iets aan kan doen, dus vandaar.

    Ik speel nu ong. 9 maanden op mijn ibanez JEM 555. Niet iedereen heeft er even positief commentaar op, maar dit is de versie met de Edge Pro II brug (nieuwere versie dus) en ik vind het ding heerlijk spelen. MAAR ik breek vrij snel mijn snaren. Ik weet niet wat hoe lang de gemiddelde snaar onder normaal gebruik moet meegaan, maar bij mij houden ze het ongeveer een maand vol... maar ook vaak genoeg gehad dat er een week nadat ik er een nieuw setje op heb gezet er al weer een knapte.
    Het betreft bijna altijd de A snaar, maar ook de D en B springen wel eens. Het is altijd op exact dezelfde plek, namelijk 'op' het brugzadeltje, net in die hoek zeg maar.
    Ik ben hier ook al mee naar de plaatselijke muziekwinkel geweest en die zei dat het lag aan het de Ibanez modellen, dat de snaren door die brug een grote (dacht ik) hoek maaken en daardoor sneller breken/knappen. De gozer aan de balie gaf mij toen een nieuw type snaren, blue steel snaren, speelde voorheen altijd op D'addario 0.9, maar ook deze konden het geen maand uithouden (9 feb snaren gekocht en erop gezet).

    Nu is mijn vraag of hier inderdaad niets aan te doen is en het gewoon door mijn hoek komt, of dat er wel iets aan gedaan kan worden.
    Het gekke is dat ik dit pas sinds een vrij korte periode heb, en dat ik er in het begin geen last van heb gehad.

    Ik speel metal/hard rock, zoals metallica en ac/dc, maar ik speel naar mijn idee vrij normaal. Mijn broertje ragt veel harder op zijn gitaar (jackson, ook met zo'n floyd brug) maar daar springt nooit iets.

    Ik vind het vrij vervelend, en iedere maand een nieuw setje kopen is ook niet echt iets waar ik op zit te wachten. De gitaar is verder met alles prima en als het niet anders kan moet het maar, maar leuk is anders.
    Leuke verkoper. Daar ging ik alvast nooit meer terug. Ach ja, heeft ie je in ieder geval een duur setje snaren aangesmeerd.
    LTD MH-1000NT > Maxon OD-808 > EVH 5150 Mini > Bogner 2x12 OS

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2007
    Locatie
    Uithoorn
    Berichten
    826

    Standaard

    Welke muziekwinkel was dat?

  9. #9

    Standaard

    schaller brug moet helpen..

  10. #10

    Standaard

    Stage music in aalsmeer, verder prima winkel, maar inderdaad, dit advies was niet zo nuttig :P. Maar hij zij zelf al dat hij het niet goed wist, niets aan de brug zag en misschien andere (flexibelere) snaren zouden helpen.

    Maargoed, ik ga binnenkort mijn brug maar is heel goed nakijken als ik er mijn nieuwe setje opzet.

    In ieder geval bedankt voor alle tips enzo!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top