Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29
  1. #1

    vraagje Stratocaster/Les Paul/ ....?

    Beste mensen,

    ik wil een nieuwe gitaar gaan aanschaffen, speel nu op een Squier Strat sunburst.
    Mijn grootste invloeden/stijlen zijn: Jethro Tull/ Pink Floyd en Patti Smith.
    Wat voor gitaar raden jullie mij aan?

    Alvast bedankt!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sinner1980
    Meningen zijn net als kontgaten....
    Iedereen heeft er één...


    BEGINNENDE DRUMMER GEZOCHT OMGEVING UTRECHT

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Als je tevreden bent met de sound van je squier strat, ga dan voor een Fender Strat, als je wat wolliger/dikker wil, ga dan voor een Les Paul. Als je gewoon een beukplank wilt die alles kan, koop dan een Telecaster
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    222

    Standaard

    +1 maar ga gewoon testen wat je het mooist vind joh .
    Gitaarproject Les Paul Bigsby:
    -Topic
    -Site

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 november 2007
    Locatie
    België
    Berichten
    241

    Standaard

    Voor het beter 'the Floyd'-werk is een Strat perfect

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Simpel geredeneerd zou je kunnen beweren dat binnen de massieve gitaren de grootste tweedeling in geluid te vinden is in gitaren voorzien van humbuckers (zoals de meeste Gibsons of Gibson-achtigen), of gitaren voorzien van single coils (zoals de meeste Fenders of Fender-achtigen).
    Heel breed genomen dus hè?

    Voor gitaristen zijn het meestal de kenmerkende eigenschappen van DIE verschillen dat hen doet besluiten te kiezen voor het een of het ander. Humbuckers voor de wat ruigere figuren onder ons en single coils voor de wat subtielere gasten (doorgaans).

    Voor het gros van het publiek geldt echter dat ze het verschil toch nauwelijks horen.

    Voor jou stel ik voor te gaan voor een GOEDE, stevige gitaar. En ik zou me niet al te druk maken over het type.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2007
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    308

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    Simpel geredeneerd zou je kunnen beweren dat binnen de massieve gitaren de grootste tweedeling in geluid te vinden is in gitaren voorzien van humbuckers (zoals de meeste Gibsons of Gibson-achtigen), of gitaren voorzien van single coils (zoals de meeste Fenders of Fender-achtigen).
    Heel breed genomen dus hè?

    Voor gitaristen zijn het meestal de kenmerkende eigenschappen van DIE verschillen dat hen doet besluiten te kiezen voor het een of het ander. Humbuckers voor de wat ruigere figuren onder ons en single coils voor de wat subtielere gasten (doorgaans).

    Voor het gros van het publiek geldt echter dat ze het verschil toch nauwelijks horen.

    Voor jou stel ik voor te gaan voor een GOEDE, stevige gitaar. En ik zou me niet al te druk maken over het type.
    dat is een waarheid als een koe.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De V Bekijk bericht
    Maar waar blijven de nick in simon opmerkingen nou?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    Simpel geredeneerd zou je kunnen beweren dat binnen de massieve gitaren de grootste tweedeling in geluid te vinden is in gitaren voorzien van humbuckers (zoals de meeste Gibsons of Gibson-achtigen), of gitaren voorzien van single coils (zoals de meeste Fenders of Fender-achtigen).
    Heel breed genomen dus hè?

    Voor gitaristen zijn het meestal de kenmerkende eigenschappen van DIE verschillen dat hen doet besluiten te kiezen voor het een of het ander. Humbuckers voor de wat ruigere figuren onder ons en single coils voor de wat subtielere gasten (doorgaans).

    Voor het gros van het publiek geldt echter dat ze het verschil toch nauwelijks horen.

    Voor jou stel ik voor te gaan voor een GOEDE, stevige gitaar. En ik zou me niet al te druk maken over het type.
    Niet helemaal mee eens. Ik speel helemaal geen ruige muziek, maar gebruik de laatste tijd toch meer gibson achtige gitaren, vanwege de open en gedefineerde klank die humbuckers of p90 je geven. Ik speel de laatste tijd veel met open accoorden, dus dan is enige definitie wel lekker

    Het ligt er gewoon helemaal aan wat je zelf mooi vind.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe
    Niet helemaal mee eens. Ik speel helemaal geen ruige muziek, maar gebruik de laatste tijd toch meer gibson achtige gitaren, vanwege de open en gedefineerde klank die humbuckers of p90 je geven. Ik speel de laatste tijd veel met open accoorden, dus dan is enige definitie wel lekker

    Het ligt er gewoon helemaal aan wat je zelf mooi vind.
    Dat klopt ook wel, maar jij bent dan ook een gitarist en je hebt bovendien al de nodige ervaring. Maar je weet ook dat een goede gitaar en een goede versterker de belangrijkste basis is voor een goed geluid. En je weet ook dat je met zowel humbuckers als met single coils een geweldig clean geluid kunt produceren, maar ook een geweldig scheurgeluid.

    Als je slechts een Squier hebt en je gaat op zoek naar een nieuwe gitaar, dan zou ik in eerste instantie kijken naar een kwalitatief goede gitaar voor het budget wat je hebt. En in tweede instantie, maar dan zijn we misschien weer een of twee jaar verder, zou ik mijn geld uitgeven aan een goede versterker, want die is MINSTENS zo belangrijk.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers
    Als je tevreden bent met de sound van je squier strat, ga dan voor een Fender Strat, als je wat wolliger/dikker wil, ga dan voor een Les Paul. Als je gewoon een beukplank wilt die alles kan, koop dan een Telecaster
    Een strat kan toch meer??? Tele is toch erg dun en een strat ook wel maar die kun je toch redelijk dik maken???
    Te koop: FENDER FRONTMAN, zo goed als nieuw
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan
    En ik ben zo blij als een aap met 70 piemels
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe
    Ga es dood.
    (Vind het gewoon een leuke smilie)

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Mja, ik ben van oordeel dat niets zo veelzijdig is als een telecaster... Een strat is ook wel goed, maar meer elementen & een tremolo is geen garantie op veelzijdiger (en al zeker niet als je een Bigsby-telecaster hebt)
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top