Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32

Discussie: Advies pickups Tele

  1. #1

    Standaard Advies pickups Tele

    Ik heb heel lang getwijfeld tussen twee Tele's en kon uiteindelijk niet kiezen, dus heb ze allebei gekocht: een London City Comet Thinline (slechts 48 stuks van gemaakt) en een Fender 62 Reissue Telecaster Custom (Crafted in Japan).
    Foto's:

    Eerste ervaringen:
    Eigenlijk zijn het totaal verschillende gitaren dus een vergelijk is niet zo gemakkelijk.
    De LC ligt me beter, speelt soepeler. Ik vermoed door de dunnere hals (alhoewel ik grote handen heb). Ook heeft de LC een maple fretboard en de Fender rosewood en maple ligt me beter
    De Fender is mooier, steviger afgewerkt.
    En vooral: in de Fender zitten Texas specials en deze klinken een pak beter dan de stock pickups in de LC.

    Ik wil dus nieuwe pickups plaatsen in m'n LC, maar weet niet welke. Ik heb al veel gelezen op het forum over Tele-pickups maar geraak er niet echt wijzer uit.
    Dus: budget 150 euro. Ik wil graag een warm en vol geluid, maar met behoud van de tele-twang.

    Bijkomend vraagje: wat is een 4-weg switch en hoe werkt dat?

    PS: ik denk eraan de Fender binnenkort terug te verkopen, dus als iemand interesse heeft...
    Laatst gewijzigd door Kriske; 3 maart 2008 om 02:51

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 december 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    266

    Standaard

    Je hebt een pmtje

    Acap
    "Do you know what the chain of command is here? It's the chain I go get and beat you with to show you who's in command."
    Gear:
    Epiphone les paul standard
    Vox valvetronix ad30vt-xl

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Voor in die thinline... Als ik u was zou ik er Fender Wide Range Humbuckers inzetten, of van Fender zelf, of ReIssues van GuitarFetish, Seymour Duncan,...
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    die Thinline heeft geen hummies volgens mij, dus dan zul je er in moeten frezen.
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  5. #5

    Standaard

    Liever geen humbuckers. Ik hou nogal van singlecoils en wil niet frezen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Bedum
    Berichten
    1.519

    Standaard

    De Fender Nocasters zijn behoorlijk goed getest in de Gitarist (nou zegt dat niet alles maar men was behoorlijk lovend).
    Ik heb zelf een Baja met twee elementen uit de customshop: De Twisted Tele en de Broadcaster. Heel fijne twang, typisch Tele-geluid en niet te dun.
    Maar goed, ik heb wel een massieve Tele en geen Thinline.
    Ovation Collectors Edition '97, Martin HD-28 & Fishman Matrix Infinity, Simon & Patrick Showcase FM & Fishman Ellipse Matrix Blend, Larrivee OM-03R, Fender Baja Telecaster, Vision & Gerrinez bass, Richwood Irish Bouzouki, Simon & Patrick Vintage Burst Parlor Cedar HG A3.2

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Locatie
    Mortsel, Belgie
    Berichten
    792

    Standaard

    Weet niet of ze even goed in die Thinline zullen klinken, maar ik ben zeer tevreden over de Seatsniffer Specials in mijn LC Comet tele.

  8. #8
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Ik weet niet hoe het gaat kinken in een Thinline, maar ik ben nog steeds ontzettend tevreden over mijn Nodstrand-set. Net iets over je budget, maar wel ontzettend goed. Heb ze destijds getest t.o.v. stock Fender Jap en een Seymour Duncan set en de Nordstrands staken er met kop en schouders bovenuit. Vet laag op de hals, prima tussenstand en een hele lekkere brugsound die prima wil scheuren ook trouwens, ook al heeft -ie weinig output.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Acap
    Je hebt een pmtje

    Acap
    Wat is een pmtje?

  10. #10

    Standaard

    Op de Thomannsite zag ik deze:
    FENDER SCN TELECASTER
    FENDER 51 NOCASTER PICKUP SET

    Is dat wat?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top