Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 35
  1. #21

    Standaard

    Ik blijf die Quad maar zien in je sig... erg vervelend... Kan je m er niet uithalen? het zou echt heel goed zijn tegen de GAS...
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raffel
    ja je kunt de hele routing in de G-force zelf aanmaken en instellen.

    Wil je bijvoorbeeld chorus en een pitch shift in een apart pad, en dan over het ene effect een reverb en over het andere een delay, (bijvoorbeeld alleen over het wet gedeelte) dan kun je dat in de G-force gewoon makkelijk voor elkaar krijgen.

    Wil je dan switchen naar een preset die ook delay en reverb gebruikt, dan kun je het beste diezelfde routing gebruiken ivm vertraging.

    Hier kun je het zien:



    Hier zie je dus reverb en delay apart in de routing en daarnaast een 'dry' signal path langs de reverb en delay afgaan.

    Heeft naar mijn idee niet zoveel zin op deze manier maar goed.
    Ja klopt, das wel mooi aan die G-force.
    Maar waarom zou je een aparte signal path langs de reverb en delay maken?
    Misschien ligt het aan mij hoor, want ik ben ook nog maar een beginner op dit gebied.Maar ben wel benieuwd naar alle tips en tricks rond de G-force.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard G-major vraag mbt tonesuck

    tja, zoals al eerder vermeld in dit topic (geloof ik) gaat je signaal dan om een gedeelte van de AD/DA-converters heen. Kan fase-problemen voorkomen doordat een deel van je signaal wel door effecten wordt veranderd en dus vertraagd en het andere niet. Zo las ik het tenminste op de G-force user group laatst. Voor de details moet je bij Simeon Harris zijn. G-force guru.



    @ Nocki:

    Wat nog beter zou zijn voor GAS, is er gewoon aan toegeven!
    Laatst gewijzigd door Raffel; 5 maart 2008 om 12:00
    LTD MH-1000NT > Maxon OD-808 > EVH 5150 Mini > Bogner 2x12 OS

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raffel
    @ Nocki: Wat nog beter zou zijn voor GAS, is er gewoon aan toegeven!
    tja.. zullen we dan maar doen dan... Moet ik wel die VHT pream p weer verkopen... krijg ik heel het forum over me heen :-)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jacobhdejong
    Ja klopt, das wel mooi aan die G-force.
    Maar waarom zou je een aparte signal path langs de reverb en delay maken?
    Misschien ligt het aan mij hoor, want ik ben ook nog maar een beginner op dit gebied.Maar ben wel benieuwd naar alle tips en tricks rond de G-force.
    Je krijgt een geluid wat nog niet door de reverb is geweest naast het geluid van de reverb.

    Vaak halen effecten wat van je attack af en door een lijntje los van in naar uit te leggen heb je weer wat attack en een deel van je tone terug. zou het zeker doen! ik vond het goed werken...
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    In het kort gezegd houdt zo'n extra lijntje je originele 'dry' sound gewoon meer intact.

    In dit geval gaat de opmerking van Nocki zeker op. Bij pitch-shifting en chorus (en andere delay effecten zoals phaser) krijg je vaak de fase-problemen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nocki
    tja.. zullen we dan maar doen dan... Moet ik wel die VHT pream p weer verkopen... krijg ik heel het forum over me heen :-)



    Je krijgt een geluid wat nog niet door de reverb is geweest naast het geluid van de reverb.

    Vaak halen effecten wat van je attack af en door een lijntje los van in naar uit te leggen heb je weer wat attack en een deel van je tone terug. zou het zeker doen! ik vond het goed werken...

    Ik zou er niet meer van staan te kijken hoor!
    LTD MH-1000NT > Maxon OD-808 > EVH 5150 Mini > Bogner 2x12 OS

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raffel
    In het kort gezegd houdt zo'n extra lijntje je originele 'dry' sound gewoon meer intact.

    In dit geval gaat de opmerking van Nocki zeker op. Bij pitch-shifting en chorus (en andere delay effecten zoals phaser) krijg je vaak de fase-problemen.




    Ik zou er niet meer van staan te kijken hoor!
    Ga ik proberen

    Thnx guys

    Gr Jacob

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raffel
    tja, zoals al eerder vermeld in dit topic (geloof ik) gaat je signaal dan om een gedeelte van de AD/DA-converters heen. Kan fase-problemen voorkomen doordat een deel van je signaal wel door effecten wordt veranderd en dus vertraagd en het andere niet. Zo las ik het tenminste op de G-force user group laatst. Voor de details moet je bij Simeon Harris zijn. G-force guru.
    Wat deze guru zijn uitleg ook is, je kunt bij de gforce niet om de convertors heen.

    Eenmaal binnen via de ad converter betekent 'een en al' digitaal.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    goed, ik zeg het waarschijnlijk verkeerd. Het signaal moet in ieder geval langs andere processoren o.i.d., wat de vertraging oplevert.

    Er zit alleen een AD-DA converter bij de in- en output voor zover ik weet.
    LTD MH-1000NT > Maxon OD-808 > EVH 5150 Mini > Bogner 2x12 OS

  9. #29

    Standaard

    Eenmaal in het digitale zit je in de processor, het aantal door de processor te maken berekeningen bepaalt daar de mate van al dan niet vertraging.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  10. #30
    vinni
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raffel
    In het kort gezegd houdt zo'n extra lijntje je originele 'dry' sound gewoon meer intact.
    En daar zit een groot verschil met de Rocktron....
    Die heeft volgens mij een analoge mixer/pad en gaat het droge
    signaal niet door een AD/DA stage heen.
    Het geluid blijft dus puurder.

    Vinni

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top