Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 35
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 april 2005
    Locatie
    hoeksche waard
    Berichten
    332

    Standaard G-major vraag mbt tonesuck

    Beste G-major bezitters,
    Ik zag laatst een ENGL E530 staan en ik ben geen metal fanaat, ik speel voornamelijk wbt moderne rock(softrock) zoals daughtry tot pop/funk en classic rock. En ik haalde gewoon een instand sound uit dat ding wat ik lekker vond klinken voor deze stylen. Nouja dat is eigenlijk tegen alle reviews op internet in (mbt pop/funk) maarja kheb laatst wat geld ontvangen dus dacht ik ga em kopen. Gewoon voor de verzameling:P Dus denk dat ik em vrijdag ga halen.

    Maar nu de vraag, ik kwam eigenlijk in die winkel om een Gmajor uit te proberen. Er hing een Gforce boven (veel duurder natuurlijk maar toch)
    Gmajor tussen de Engl 530 en een ENGL poweramp (welke weet ik niet die met 6l6en iig) of de Gforce tussen die 2.
    Engl klonk gewoon goed naar mijn mening.
    Maar zodra de Gmajor ertussen kwam hoorde ik bij elk effect eigenlijk directe tonesuck de effecten klonken wel mooi maar je hoorde dat je karakter van je amp weg ging en er flink ge-eqt was in de gmajor.

    Ik ben dan nog niet handig met die gmajor. Maar is het misschien zo dat als je daar de eq uitzet dat het weg is niet geprobeerd eigenlijk dacht ik later pas aan omdat ik veel meer interesse had in die engl.

    Afin als ik de Gforce ertussen hing, was het gewoon puur de amp met effecten.

    Of het toeval is dat de Gforce zijn eq uit stond en die van de Gmajor aan
    Of er zijn hier meer mensen die hier bekend mee zijn.

    Die gozer die daar werkte die ik al een tijdje ken, die heeft er zelf ook een gehad maar die merkte hetzelfde. Hij zei ook natuurlijk heb ik liever dat je die Gforce koopt, maarja ik heb hem eigenlijk weg gedaan omdat ik hetzelfde merk als jij.

    Dus wie helpt mij in de keuze eigenlijk.
    Flink doorsparen voor de Gforce. Of nu een Gmajor kopen en er voorlopig veel plezier van hebben
    Equipment:
    Custom Audio Amplifiers 3+ preamp!, Lexicon MPX1, TubeTown EVMclone 1x12, Larrivee OM-09 met LRBAGGS Imix, Alhambra 4P, Valley Arts Standard Pro Swamp Ash, Custom Stratocaster, Epiphone Les Paul Standaard LTD red metalflake <b> TE KOOP </b>

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sebastiaan88
    Beste G-major bezitters,
    Ik zag laatst een ENGL E530 staan en ik ben geen metal fanaat, ik speel voornamelijk wbt moderne rock(softrock) zoals daughtry tot pop/funk en classic rock. En ik haalde gewoon een instand sound uit dat ding wat ik lekker vond klinken voor deze stylen. Nouja dat is eigenlijk tegen alle reviews op internet in (mbt pop/funk) maarja kheb laatst wat geld ontvangen dus dacht ik ga em kopen. Gewoon voor de verzameling:P Dus denk dat ik em vrijdag ga halen.

    Maar nu de vraag, ik kwam eigenlijk in die winkel om een Gmajor uit te proberen. Er hing een Gforce boven (veel duurder natuurlijk maar toch)
    Gmajor tussen de Engl 530 en een ENGL poweramp (welke weet ik niet die met 6l6en iig) of de Gforce tussen die 2.
    Engl klonk gewoon goed naar mijn mening.
    Maar zodra de Gmajor ertussen kwam hoorde ik bij elk effect eigenlijk directe tonesuck de effecten klonken wel mooi maar je hoorde dat je karakter van je amp weg ging en er flink ge-eqt was in de gmajor.

    Ik ben dan nog niet handig met die gmajor. Maar is het misschien zo dat als je daar de eq uitzet dat het weg is niet geprobeerd eigenlijk dacht ik later pas aan omdat ik veel meer interesse had in die engl.

    Afin als ik de Gforce ertussen hing, was het gewoon puur de amp met effecten.

    Of het toeval is dat de Gforce zijn eq uit stond en die van de Gmajor aan
    Of er zijn hier meer mensen die hier bekend mee zijn.

    Die gozer die daar werkte die ik al een tijdje ken, die heeft er zelf ook een gehad maar die merkte hetzelfde. Hij zei ook natuurlijk heb ik liever dat je die Gforce koopt, maarja ik heb hem eigenlijk weg gedaan omdat ik hetzelfde merk als jij.

    Dus wie helpt mij in de keuze eigenlijk.
    Flink doorsparen voor de Gforce. Of nu een Gmajor kopen en er voorlopig veel plezier van hebben
    Afhankelijke van welke effecten je wilt, ben je met 'n Rocktron Intellifex of Replifex voor minder dan 'n 2ehands Gmajor geholpen en zul je nog minder tonesuck horen dan bij 'n G-force (Rocktron's hebben een direct 'analoog' pad, dat niet door alle a/d-convertors gaat; in de G-force is hier ook een trucje voor, maar de G-major laat 'niks' van je oorsponkelijke signaal overeind...)

    De G-force is alleen aan te raden als je per sé de filters/auto-wah/intelligent pitch wilt en een tuner nodig hebt.. Of eventueel de typische TC Reverbs..

    Voor chorus, delay (ook 2 onafhankelijke/stereo pingpong etc..), phasers, flangers, uitstekende rotary/leslie, tremolo, eq een een bruikbare ruis-onderdrukking ('Hush').. heb je aan de Intellifex meer plezier dan aan de GMajor of aan 't 'wachten op de dag dat je ooit 'n G-force kan betalen'...

    Zelf was ik namelijk ook van plan om 'eerst de Replifex te kopen en dan door te sparen voor 'n G-force'... maar ik ben nog nooit zo tevreden geweest met een 'effect-doos'.. Dus voorlopig heb ik aan een rackje met 'n Replifex erin meer dan genoeg!

    Hetzelfde wat de OCD deed voor mijn 'drive-zoektocht', zo is de Replifex alles (en meer) wat ik in 'n rackprocessor verlang; mooie chorussen, funky phasers, dromerige phasers (David Gilmour achtig), mooie complete delays, bruikbare whammy/pitch-effecten... noem maar op..
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.592

    Standaard

    De input- en outputinstellingen op de G-major komen ook erg nauw. Die moet je echt afstemmen op de rest van je apparatuur, anders kan het resultaat zeker tegenvallen.

    Voor de rest sluit ik me aan bij Nitefly. Ik heb zelf (o.a.) een Rocktron Xpression gehad maar die vond ik vele malen mooier en "muzikaler" klinken dan de G-major. De Xpression heeft overigens ook een direct analoog pad.

  4. #4
    vinni
    Guest

    Standaard

    Denk dat ik aardig kan meepraten...

    Heb zo gewerkt.....E530 -> Gmajor -> VHT 2/50/2

    Opzich helemaal niet verkeerd hoor!....tja tonesucking....
    Wellicht een beetje, maar nou niet zo dat het echt opviel of dat ik
    mijn geluid opvrat.

    De G-force zal wel beter zijn.....maar is wel trager bij het switchen van presets. Dus als dat belangrijk voor je is.

    Heb ook een tijdje een G-system gehad.....die klonk slechter dan de G-major.....soort dekentje....attack en dynamiek was weg.

    Ik sluit me trouwens aan bij de rest inzake de Rocktron spullen.
    Die klinken erg goed en voor een leuke prijs.

    Ik hoor/lees trouwens (dus niet zelf getest!) dat die nieuwe GSP1101 ook erg goed moet zijn.

    Groet,
    Vinni

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 april 2005
    Locatie
    hoeksche waard
    Berichten
    332

    Standaard

    Hee jongens, Bedankt he!
    Ik ben dus niet tonedoof:P
    haha maar ik ga dan denk ik maar kijken voor een intellie/repli of is er iets van rocktron dat duurder is, en misschien mensen die zeggen van je moet doorsparen voor een lexicon mpx1?
    Equipment:
    Custom Audio Amplifiers 3+ preamp!, Lexicon MPX1, TubeTown EVMclone 1x12, Larrivee OM-09 met LRBAGGS Imix, Alhambra 4P, Valley Arts Standard Pro Swamp Ash, Custom Stratocaster, Epiphone Les Paul Standaard LTD red metalflake <b> TE KOOP </b>

  6. #6
    vinni
    Guest

    Standaard

    Hmm die MPX-1 heb ik ook even gehad.....en toen weer terug...
    Was erg moeilijk te programeren en switchen duurde nog langer dan de G-force. Maar wat wel veel gedaan wordt is alles laden in 1 preset en dan de FX-blocks binnen de presete aan/uit zetten. Dat is natuurlijk instant.

    Vinni

  7. #7
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vinni
    De G-force zal wel beter zijn.....maar is wel trager bij het switchen van presets. Dus als dat belangrijk voor je is.
    Mijn G-Force switcht instant, niks vertraging. Kijk hier maar even, telkens hij op de middenste switch duwt, switcht de GForce instant nr de gevraagde preset:

    http://www.youtube.com/watch?v=uvaOqFELCDw
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7
    Afhankelijke van welke effecten je wilt, ben je met 'n Rocktron Intellifex of Replifex voor minder dan 'n 2ehands Gmajor geholpen en zul je nog minder tonesuck horen dan bij 'n G-force (Rocktron's hebben een direct 'analoog' pad, dat niet door alle a/d-convertors gaat; in de G-force is hier ook een trucje voor, maar de G-major laat 'niks' van je oorsponkelijke signaal overeind...)

    De G-force is alleen aan te raden als je per sé de filters/auto-wah/intelligent pitch wilt en een tuner nodig hebt.. Of eventueel de typische TC Reverbs..

    Voor chorus, delay (ook 2 onafhankelijke/stereo pingpong etc..), phasers, flangers, uitstekende rotary/leslie, tremolo, eq een een bruikbare ruis-onderdrukking ('Hush').. heb je aan de Intellifex meer plezier dan aan de GMajor of aan 't 'wachten op de dag dat je ooit 'n G-force kan betalen'...

    Zelf was ik namelijk ook van plan om 'eerst de Replifex te kopen en dan door te sparen voor 'n G-force'... maar ik ben nog nooit zo tevreden geweest met een 'effect-doos'.. Dus voorlopig heb ik aan een rackje met 'n Replifex erin meer dan genoeg!

    Hetzelfde wat de OCD deed voor mijn 'drive-zoektocht', zo is de Replifex alles (en meer) wat ik in 'n rackprocessor verlang; mooie chorussen, funky phasers, dromerige phasers (David Gilmour achtig), mooie complete delays, bruikbare whammy/pitch-effecten... noem maar op..
    Herkenbaar! Maar zou jij mij dat truckje willen vertellen?
    Ik heb namelijk een G-force

    Gr Jacob

  9. #9

    Standaard

    Hier ook iemand die voor gek is verklaard omdati ie het hoorde.
    Gmajor, G-force, MPX1,REplifex en de intellifex... ik heb ze allemaal gehad.

    Ik heb nu weer de intellifex en dat is gewoon fantastisch! Replifx trouwens ook hoor

    Ook de G-force heeft erg vee llast van tonesuck. niet zo erg als de gmajor maar helaas genoeg!
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jacobhdejong
    Herkenbaar! Maar zou jij mij dat truckje willen vertellen?
    Ik heb namelijk een G-force

    Gr Jacob
    volgens mij houdt 't in dat je in de routing matrix een extra 'droge' lijn trekt van input-output zonder dat je daar een fx-block in zet/ aanzet ..
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top