Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Dude
    Guest

    Standaard verschil sennheiser EW100 1 en 2 ?

    Wie kan het me vertellen... wat is precies het verschil qua opties behalve dat het bodypack er minder futuristisch uitziet ?

    oude uitvoering

    nieuwe uitvoering

    Ik heb dus de oude versie met bodypack voor gitaar op de kop getikt, en onze zanger gebruikt die nieuwe versie voor zn in ear monitoring. Dingen kunnen toch gewoon probleemloos samen gebruikt worden ? Andere frequentie instellen en klaar ??


    bedankt !!!!

    En 2e vraagje, onze zanger

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 januari 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    662

    Standaard

    je kunt ze gewoon naast elkaar gebruiken ja...
    verschil tussen oude en nieuwe is volgens mij niet veel. Alleen dat ik de oude beltpacks veel steviger vind....
    verder hebben de nieuwe beltpacks een batterij aanduiding wat ik erg handig vind. bij de oude gaf die alleen aan als ie bijna leeg was maar dat heb je natuurlijk niet veel aan...
    Play like you have something to say, not something to prove... IDANCEMUSIC.COM

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.591

    Standaard

    En verder:
    Oud: één 9V batterij, grotere maar steviger zenderbehuizing, geen verlicht display op zender.
    Nieuw: twee penlights, kleinere maar iets minder steviger zenderbehuizing, verlicht display op zender.

  4. #4
    Dude
    Guest

    Thumbs up

    dus technisch is er weinig veranderd... qua prestaties zeg maar ?

    Ze zouden toch niet alleen een nieuwe serie uitbrengen op basis van een verlicht displaytje en penlights ipv 9 volts blokjes ?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.591

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dude
    dus technisch is er weinig veranderd... qua prestaties zeg maar ?

    Ze zouden toch niet alleen een nieuwe serie uitbrengen op basis van een verlicht displaytje en penlights ipv 9 volts blokjes ?
    Qua spec's is er inderdaad niet veel veranderd en/ of verbeterd.

    Waarom zouden ze op basis daarvan geen nieuwe serie uitbrengen? Fender brengt al 60 jaar lang elk jaar een aantal nieuwe versies uit van een beproefd en uitgekauwd concept, meestal zonder verbeteringen.
    Misschien ken je de mixertjes van Behringer? De huidige Xenyx-serie is 100% identiek aan de UB-serie, alleen worden andere kleurtjes gebruikt.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dude
    dus technisch is er weinig veranderd... qua prestaties zeg maar ?

    Ze zouden toch niet alleen een nieuwe serie uitbrengen op basis van een verlicht displaytje en penlights ipv 9 volts blokjes ?

    Grote verschil zit hem in de batterij. 2x1.5 AA batterijen gaan veel langer meer dan 9V batterij!
    Op zoek naar een Midi controller?
    www.voes.be

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Boxtel, Brabant
    Berichten
    1.773

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door prinspatrick
    Grote verschil zit hem in de batterij. 2x1.5 AA batterijen gaan veel langer meer dan 9V batterij!
    En die krengen zijn goedkoper dan een 9V
    Voor mij, komt altijd een ander.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.591

    Standaard

    Gewoon oplaadbare batterijen gebruiken, liefst NiMH. Wel duurder in aanschaf maar gaan wel langer mee dan NiCad's.

  9. #9

    Standaard

    die batterijen zijn voor mij ook de enige redengeweest om die g2 te kopen.. volgens mij kun je die AA batterijen met veel grotere capaciteit (ik heb nu 2500 niMh) kopen en je kan ze sneller laden volgens mij..

    nadeel van die sennheiser vind ik overigens wel het fragiele riemclip ijzerdraadje.. als je hem een beetje scheef los trekt zit de clip nog aan je riem ipv aan je beltpack.. weet niet of dat bij de g1 ook zo is?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top