Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: tremelobrug

  1. #1

    Standaard tremelobrug

    Heb sinds kort een stratocaster van Squier.
    Nu heb ik pas mijn snaren vervangen en als ik ze ga stemmen met stemkastje komt mijn brug erg hoog te staan, echter volgens stemkastje staan deze goed.
    Alleen vind ik de brug te hoog staan.
    Is dit normaal of moet ik iets anders doen?
    Graag jullie reactie.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    dan heb je 3 veren er in zitten, achter dat klepje achterop, 1 of 2 erbij zetten.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Of als je te tam/lui bent er extra veren bij te steken, de klauw waar de veren aanhangen met hun oogje, die twee schroeven verder aandraaien, zodat de veren verder uitgerokken worden, dan trek je je brug terug horizontaal
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Je hebt er inderdaad denk ik iets dikkere snaren opgezet dan dat je er af hebt gehaald. De spanning op de snaren is dan iets hoger ( ze trekken iets harder aan de brug). Je zult dus de veerspanning moeten verhogen. Soms is het genoeg om de veren schuin te plaatsen (laten zitten aan het tremeloblok maar de buitenste veren iets naar het midden plaasten , aan de andere kant). Uiteraard kun je er ook veren bij plaatsen.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko
    Je hebt er inderdaad denk ik iets dikkere snaren opgezet dan dat je er af hebt gehaald. De spanning op de snaren is dan iets hoger ( ze trekken iets harder aan de brug). Je zult dus de veerspanning moeten verhogen. Soms is het genoeg om de veren schuin te plaatsen (laten zitten aan het tremeloblok maar de buitenste veren iets naar het midden plaasten , aan de andere kant). Uiteraard kun je er ook veren bij plaatsen.

    Dat klopt heb 0.9 eraf gehaald en 0.10 gezet

  6. #6

    Standaard

    Denk dat je dan ook even naar je intonatie moet kijken, deze wil ook nog wel eens niet meer sporen met andere gauge snaren.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R.J
    Denk dat je dan ook even naar je intonatie moet kijken, deze wil ook nog wel eens niet meer sporen met andere gauge snaren.

    Daar ik nog niet zo lang bezig ben zeggen deze woorden me nog niet veel.
    Zou je dit kunnen toelichten.
    Thx

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maverick1962
    Daar ik nog niet zo lang bezig ben zeggen deze woorden me nog niet veel.
    Zou je dit kunnen toelichten.
    Thx
    dat de intonatie klopt betekend in feite dat ie ook de noot speelt die ie moet spelen, dus op de 12e fret speelt ie dezelfde noot als een open snaar

    En gauge is doorsnee/dikte van de snaren.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    intonatie: als je een open snaar aanslaat moet deze even zuiver klinken (check met stemapparaat) als op de 12e fret, precies een octaaf hoger en precies het middelpunt tussen topkam en brug. als deze niet klopt moet je je brugzadels bij (laten) stellen.

    maar meestal is dit niet zo;n probleem als je maar een dikte omhoog gaat.

    een veertje kost je max 1 euro bij de muziekwinkel en kun je makkelijk zelf monteren. de schroeven waar de veren aan gemonteerd zijn aandraaien wil wel eens helpen.
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    vaak is effe die veren aandraaien genoeg

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top