Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    Bij Leuven [BE]
    Berichten
    4

    Standaard Het bouwen van een akoestische gitaar...



    Omdat ik in dit topic grotendeels allemaal topics vind over het bouwen
    van elektrische gitaren & geen topic over de gehele bouw van een akoestische
    gitaar, besloot ik er zelf maar een te maken.

    Ik heb nog geen ervaring met het bouwen van gitaren.
    Dus ik zoek uitleg over de methodes & de materialen
    om een akoestische gitaar te bouwen.
    Dit dan wel allemaal met een minimaal budget.

    Eerst ben ik vanplan te oefenen met triplex & goedkoper hout.
    Gelieve nuteloze opmerkingen achterwegen te laten
    en alvast bedankt aan die genen die (gaan) helpen.

    Groeten,
    Sound aka William

  2. #2
    Banned to "Zelfbouw-Mod"
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    Wonthaggi - VIC - Australia
    Berichten
    1.278

    Standaard

    Dag William, welkom.

    Als je een beetje zoekt zijn er best topics over acoustisch te vinden, maar idd, we zijn in de minderheid daarmee.
    Kijk eens op www.stewmac.com daar vind je genoeg info over allerhande boeken. (kijk ook eens de de Faq)
    Triplex en goedkoop hout zou ik echt achterwege laten. Je moet niet meteen rio pallisander gaan nemen voor je eerste gitaar, maar als je met beleid bouwt, is het zonde als je achteraf een heel mooie gitaar hebt gebouwd die voor geen meter speelt/klinkt, omdat ze van inferieur hout is gemaakt. Met een budget van 100 euro kom je bv bij www.madinter.com (spanje, dus geen invoertax) al een heel eind.

    succes!
    ɹǝpun-uʍop ɹǝʍnoqɹɐɐʇᴉƃ

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    Bij Leuven [BE]
    Berichten
    4

    Standaard

    Over het triplex e.d.: Dit is gewoon om te oefenen. Van dit hout heb ik