Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: pre-amp

  1. #1

    Standaard pre-amp

    heeft iemand ervaring met de volgende voorversterker
    http://www.thomann.de/de/nobels_prec_vorverstaerker.htm
    ik wou hem gebruiken om mijn elektrische gitaarsignaal te versterken naar mijn eindtrap toe.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leguy
    heeft iemand ervaring met de volgende voorversterker
    http://www.thomann.de/de/nobels_prec_vorverstaerker.htm
    ik wou hem gebruiken om mijn elektrische gitaarsignaal te versterken naar mijn eindtrap toe.
    wat is de rest van je apparatuur ?

    op zich een vreemde/niet-gangbare keuze namelijk, voor 't zelfde geld heb je'n 2ehands POD ..
    maar in principe zou 't kunnen lijkt me..

    de vraag is alleen 'waarom' ? het is een puur clean signaal, dus echt oversturen is er niet meteen bij..
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  3. #3

    Standaard

    ik zou hem willen gebruiken om mijn signaal te versterken richting eindtrap, ik speel op een eindtrap van 150 watt en ik vind dat ik te weinig volume uit de versterker krijg, dus zou ik als het ware de versterker willen oversturen met de pre-amp. mijn andere efekten zijn een overdrive en compressor.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leguy
    ik zou hem willen gebruiken om mijn signaal te versterken richting eindtrap, ik speel op een eindtrap van 150 watt en ik vind dat ik te weinig volume uit de versterker krijg, dus zou ik als het ware de versterker willen oversturen met de pre-amp. mijn andere efekten zijn een overdrive en compressor.
    heb je geen 'echte' gitaarversterker?
    wat voor eindversterker is 't ?
    geen hi-fi ding hoop ik?
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  5. #5

    Standaard

    het is een tech 21 300 eindtrap 8 ohm serie geschakeld dus 16 ohm uitgang
    met een vermogen van 150 watt.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leguy
    het is een tech 21 300 eindtrap 8 ohm serie geschakeld dus 16 ohm uitgang
    met een vermogen van 150 watt.
    dat ding vraaagt gewoon om 'n Sansamp !
    ook in pedaalvorm best te krijgen..
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  7. #7

    Standaard

    ben reeds in het bezit van een tech 21 sans amp TRI AC maar ik vind mijn geluid te stil mijn opstelling is als volgt: gitaar,carl martin comp., cry baby wah,boss sd1,TRI AC,boss ge7,tech 21 power engine 300.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leguy
    ben reeds in het bezit van een tech 21 sans amp TRI AC maar ik vind mijn geluid te stil mijn opstelling is als volgt: gitaar,carl martin comp., cry baby wah,boss sd1,TRI AC,boss ge7,tech 21 power engine 300.
    wat bedoel je met 'te stil' ??

    die power engine heeft onzettend veel 'cleane headroom', dus echt oversturen zal je niet lukken zo 1-2-3..
    het is ook een heel exotische keuze qua eindtrap, 300watt is genoeg om verschrikkelijk grote zalen te vullen.. !
    Je zult dus ook moeite moeten doen om niet alleen 'voorversterker'-overdrive te krijgen, maar ook die eindtrap over z'n nek te laten gaan (in a good way..)

    het is een mooie setup, als je 'meer' wilt, zou ik gewoon even wat overdrive- of distortion-pedalen uittesten..

    of die Power Engine van de hand doen en iets als een Atomic Reactor kopen, of in ieder geval een lager wattage poweramp met goede speakers..
    Valvestate 8008, Peavey 50/50, Peavey 60/60, of Mesa 20/20, 50/50 e.d....

    een nieuwe versterker zou ik in jouw situatie niet doen, de Sansamp moet genoeg toon-mogelijkheden geven voor 'n lekker geluid..

    hoe lang speel je al?
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  9. #9

    Standaard

    speel reeds 15 jaar gitaar ik heb altijd op een buizenamp gespeeld ben sinds kort omgeschakeld op een cabinet van 2x12 inch eminence speakers en een
    transistor eindtrap ik ben nog aan het wachten op mijn ethos overdrive
    met te stil bedoel ik dat het signaal van mijn gitaar naar mijn gevoel te zwak
    in mijn eindtrap werd gestuurd tijdens het weekend heb ik in het instructie
    boekje van de sansamp gelezen dat de eq settings pas optimaal werken vanaf 12 o clock. dus is mijn volume probleem opgelost omdat ik met mijn treble settings onder 12 zat. dank jullie voor de post.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top