Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard 12v Digitech Midi Control Seven op 9v ?

    korte vraag: kan ik een Digitech Control Seven die op 12v lijkt te moeten lopen, ook met 9v voeden?
    ik weet dat veel Midi-controllers op 9v lopen (of 8-15v enzovoorts) en mijn Musicom kan op 9v en 12v lopen (12v zou meer headroom geven voor de pedalen in de loops..)

    iemand ervaring hiermee ?
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    31 oktober 2005
    Berichten
    7.000

    Standaard

    Geen idee maar het kan in ieder geval geen kwaad, andersom zou ik niet proberen (12 v op 9).

    Btw wat heb je floorboard met headroom te maken ?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaboemba
    Geen idee maar het kan in ieder geval geen kwaad, andersom zou ik niet proberen (12 v op 9).

    Btw wat heb je floorboard met headroom te maken ?
    De Musicom Lab EFX heeft 8 loops voor pedalen, incl. 2 schakelbare loops, expressiepedaal-in en over-easy MIDI-mogelijkheden...
    Vandaar de headroom; voor de loops..
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    31 oktober 2005
    Berichten
    7.000

    Standaard

    Ja maar wat bedoel je in godsnaam met headroom.

    Of plak je geooown een uitdrukking die iets zegt over versterkers bij je floorboard.
    Ik sanp niet wat je bedoelt of bedoel je gewoon een boel ruimte voor mogelijkheden ?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaboemba
    Ja maar wat bedoel je in godsnaam met headroom.

    Of plak je geooown een uitdrukking die iets zegt over versterkers bij je floorboard.
    Ik sanp niet wat je bedoelt of bedoel je gewoon een boel ruimte voor mogelijkheden ?
    headroom heeft te maken met 't dynamisch bereik van je versterkers, maar ook van andere input/output-bronnen...
    headroom in dit geval gaat over 't wel/niet oversturen of clippen van de pedalen in de loop; hoe 'clean' blijft het signaal; vergelijk het maar met een Fulltone OCD of MI Audio Tube Zone die gevoed kunnen worden met 9v-18v, hoe hoger 't voltage, hoe cleaner en 'dynamischer' 't pedaal reageert...
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    31 oktober 2005
    Berichten
    7.000

    Standaard

    aha, okee als ik het goed begrijp doel je op het loopen van de effecten via het floorboard en wat er daarin (het floorboard) met het geluid gebeurt.

    Zoiets ?

    Ik kan me er wat bij voorstellen maar had er op die manier nog nooit van gehoord.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaboemba
    aha, okee als ik het goed begrijp doel je op het loopen van de effecten via het floorboard en wat er daarin (het floorboard) met het geluid gebeurt.

    Zoiets ?

    Ik kan me er wat bij voorstellen maar had er op die manier nog nooit van gehoord.
    ben je bekend met de Voodoo Lab GCX switchers? of de GRX-4 van Axess Electronics?
    De Musicom is een GCX + Ground Control Pro, in 1 apparaat... of 'n GRX-4 + Midi-mate in 1 apparaat...\
    \

    misschien kan ik je beter PM'en, maar welke rackgear verkoop je precies?
    Een H&K Access + VS250 ?
    En wat voor speakers hebben de 1x12 kastjes?
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top