Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 40
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mAnoontje
    Zo het begin is gemaakt.

    Ik heb een SKB 6HE flightcase, de ISP Decimator Pro Rack G is binnen, ik kan trouwens niet echt uiten hoe tevreden ik met deze unit ben, het is net of hij niet eens aanstaat! Tot ik ga spelen dan . Ondertussen heb ik ook een rocktron intellifex blackface op de kop getikt via ebay (uit duitsland), die zou hier rond woensdag moeten zijn. Ik ben van plan een ENGL Z12 aan te schaffen om deze mee aan te sturen, mede omdat ik nu een engl footswitch heb om de kanalen op mijn engl mee te schakelen die volgens mij echt niet eens kapot kán. Jammer dat hij zo duur is nieuw, want tweedehands lijkt er altijd wel iets mis mee te zijn, en bovendien worden ze niet al te vaak aangeboden.
    Ook ben ik geïnteresseerd naar de 'phantom power' optie oid? Dan zou je hem iig stroom kunnen geven via je rack als ik het goed heb begrepen, wie me kan verlichten ben ik dankbaar.
    Ook ga ik achter een korg dtr-1 als racktuner aan.

    Ik heb nog een vraagje voor de mastertjes hier. Ik dacht dat de power distributor american audio pdp950 die ik op het oog had alle units in het rack zou kunnen voorzien van stroom, maar mijn noisegate heeft gewoon zo'n, hoe ga ik dit uitleggen, adapter als stroomkabeltje nodig, dus niet zoals de voeding van een pc ofwel wat je aan de achterkant van die AA PDP950 ziet. Nu ben ik echt een enorme beginneling betreffende racks, maar gaan de voedingen uit de pdp950 dan ook over in adapter-achtige uitgangen? (dus zo'n klein rondje)

    Hartelijk bedankt (ook voor het lezen!), Jeroentje

    Hoi,


    Goed begin is het halve werk!

    Hier gaan we! Ik heb een Engl midi pedaal voor je te koop. Zelf ga ik ook CC's zenden en at kan helaas niet met de engl. dus hij is voor jou als je wilt... mail me maar op nocki@zeelandnet.nl Hij is helemaal 100%.

    Phantom power wertk super! gewoon een midi kabel met ik dact 7 dingetjes en d gebruiken bij bv je engl midi switcher. ik heb een preamp die dit kan en ook de engl midi switcher dus ik heb alle keus! Gewoon even aansluiten en goed lezen op de kastjes. het werkt gelijk!

    Intellifex is een goede keus! ik heb net mn 2e besteld ook dus ik kan je zeker begrijpen!


    De powerunit die ik heb heeft alleen maar euro stekker aansluitingen dus ik heb een stekkerblockje in mn rack hangen waar de adaptors in zitten voor mn pedalen en intellifex. erg vervelend dat dat nog niet werkt zoals het moet idd.!


    groetjes

    Nocki
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  2. #22

    Standaard

    Jongens ik heb een waarschijnlijk ongelofelijke beginnersvraag,
    vandaag zowel het engl midipedaal binnen gekregen als de rocktron intellifex.

    Ik ben echt een idioot, maar volgens mij doe ik iets verkeerd.
    Klein vraagje tussendoor; ik heb een 5pin/5pin midi kabel -> de rocktron
    heeft eigenlijk een 7pin midi uiteinde nodig zie ik, de 5/5 werkt wel, kan dit gewoon of ben ik straks de zak?

    Verder heb ik ineens een enorme brom/piep op de achtergrond, welke ik niet
    snap :|

    Ik heb de zooi als volgt aangesloten: (n.b.: als het goed is is alles geaard)
    Gitaar --> Input decimator channel 1
    output decimator channel 1 --> input Fireball
    FX Send Fireball -> Input intellifex
    output intellifex -> input decimator channel 2
    output decimator channel 2 --> Fireball FX Return

    ook heb ik het als volgt geprobeerd:
    Gitaar --> Input decimator channel 1
    output decimator channel 1 --> input Fireball
    FX send Fireball --> Input decimator channel 2
    output decimator channel 2 --> input intellifex
    output intellifex --> FX Return Fireball

    Als ik de decimator er geheel buitenlaat heb ik veel minder ruis,
    terwijl dit natuurlijk mijn noisegate is, dus dat is vrij idioot.
    Ook heb ik geprobeerd channel 2 van de decimator niet aan te sluiten,
    dit helpt niets.

    De intellifex op Bypass zetten helpt niet.


    Het begint er verder al wel steeds mooier uit te zien en de effecten klinken
    te gek! Ik ben echt vreselijk slecht met dit soort dingen, maar wil het
    wel graag leren. Zou tof zijn als iemand een oplossing heeft! Ik duik binnenkort
    in het programmeren van de intellifex, maar heb nog een tentamenweek
    voor de boeg dus ik doe even rustig aan.

    Alvast bedankt, Jeroentje

  3. #23

    Standaard

    Hoi,

    Als je onderdelen eruit laat wordt het minder. Zou het een groundloop kunnen zijn? Heir heb ik zelf weinig verstand van...

    Probeer het eens buiten het rack om aan te sluiten zodat de onderdelen geen contact maken via de rackrails...
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mAnoontje

    Ik ben echt een idioot, maar volgens mij doe ik iets verkeerd.
    Klein vraagje tussendoor; ik heb een 5pin/5pin midi kabel -> de rocktron
    heeft eigenlijk een 7pin midi uiteinde nodig zie ik, de 5/5 werkt wel, kan dit gewoon of ben ik straks de zak?
    5pin/5pin is standaard midi (midi gebruikt maar 3 van de 5 pinnen, dus veel mensen kunnen ook microfoonkabel gebruiken met XLR om midi te versturen; dit terzijde..)
    7pin midi is 5pin midi, waar pin 6 +7 9v stroom kunnen meedragen om je footcontroller te voeden (weet niet of je Engl dit ondersteunt; vooral door Rocktron zelf gebruikt bij Midi XChange, Midi Mate...)

    ---

    wat betreft je brom/piep, zou ik even kijken of je in je rack signaal ('geluid') en stroom goed gescheiden hebt; als je kabels laat kruisen, het liefst in 'n hoek van 90 graden enzo..

    ook is de kwaliteit van je kabels erg belangrijk, engl -> decimator -> intellifex -> decimator -> engl zijn toch weer wat kabels erbij die allemaal voor ruis kunnen zorgen..

    brom (laag geluid) is vaak 'n aardingsprobleem, ruis is vaak kabelprobleem en piep kan vanalleswat zijn..

    wat je kan proberen is
    - zo kort mogelijke kabels te gebruiken tussen de onderdelen
    - stroom/geluid kabels gescheiden houden
    - alles in hetzelfde stopcontact
    - gitaar -> input fireball -> fx send-> decimator 1 input ->output-> intellifex -> decimator 2 -> fx return fireball, proberen..
    - even een van de 2 circuits apart gebruiken, dus bijv.
    - alleen tussen gitaar - amp
    -alleen tussen fx send -intellifex
    -alleen tussen intellifex fx-return..

    noise reduction is geen heilsmiddel, maar kan erg handig zijn... dus eerst zoveel mogelijk proberen te minimaliseren en als dat niet mag baten, pas 'wonderdoosjes' inzetten...
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  5. #25

    Standaard

    oja.. dom. ik vergat idd op dingen die je vroeg te reageren. Je kan een adaptor aansluiten op de 9v input van deintellifex die dan via de midi kabel stroom naar je midi pedaal geeft
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nocki
    oja.. dom. ik vergat idd op dingen die je vroeg te reageren. Je kan een adaptor aansluiten op de 9v input van deintellifex die dan via de midi kabel stroom naar je midi pedaal geeft
    mits je midi pedaal dit ondersteunt..
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  7. #27

    Standaard

    Bedankt voor de reacties jongens!

    Het was idd een groundloop probleem. Ik heb de FAQ erop nageslagen,
    snap er nog steeds niet heel veel van maar het probleem was weg toen ik
    de intellifex op het rack legde ipv erin had zitten. Als ik het goed begrepen heb
    zou ik moeten zorgen voor wat rubber tussen de units en de metalen strip
    waar alle dingen ingeschroefd worden!

    Helaas heb ik me nog niet kunnen verdiepen in de intellifex,
    ik heb gisteren gemerkt dat ik beter niet mijn decimator en de intellifex
    tegelijk kan aansluiten op dit punt omdat 2 noisegates tegelijk wel erg veel
    van het goede is (Doei sustain).

    Net weer wat centjes verdiend en ga nu op zoek naar een tuner.
    Ik heb ergens gelezen dat de korg dtr-1 en dtr-2 sneller zouden reageren
    dan een dtr-1000/dtr-2000. Dus ik denk dat ik een van die 2 zoek, misschien
    hebben jullie nog suggesties? Het belangrijkste is dat ik hem vrij laag kan
    stemmen (metal), maar gezien ze ook voor bass zijn zal dat geen probleem zijn
    denk ik!

    Jammer dat ze er niet in het zwart zijn

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    639

    Standaard

    Ik zat even een paar manuals van verschillende Intellifex typen door te bladeren, maar waar vind ik in hemelsnaam het tremolo effect?

  9. #29

    Standaard

    Hey Paul, die heeft hij volgens mij niet eens

    Hij heeft naar mijn weten HUSH, chorus, delay, reverb en pitch-shifter

  10. #30

    Standaard

    is niet echt tremelo maar meer een pan in volume dacht ik
    Net als chorus en delay hetzelfde heten en dezelfde opbouw hebben!
    beetje vreemd maar je went r wel aan!

    je kan ipv rubberen ophang dingen in je rack ook patchkabels maken met alleen de tip aangesloten. de ground geberut dan via je rack. dit werkt ook en is makkelijker. Knip aan 1 kant van je kabel je aarde door en je hebt gelijk een mantel op je kabel. niet nadenken... gewoon doen. heel stom maar het werkt...
    Screw you guys, I'm going home!!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top