Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 40
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FNaRK
    of je koopt een Digitech 2120


    maaar... die is toch al 'bijna verkocht' ?
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7
    speel je met zoveel gain dat je die Decimator niet-2ehands nodig hebt?
    Deze snap ik niet

    Ja: ik speel met zoveel gain dat ik die decimator sowieso nodig heb!
    De boss ns-2 werkt in principe prima maar hij is enorm irritant bij solo's.
    Deze heb ik overigens nergens 2ehands kunnen vinden, dus nieuw gekocht uit amerika (via ebay).

    Verder erg bedankt voor de tips allen!

    Ik zit te denken aan het volgende;

    1HE Power Distributor American Audio pdp950
    1HE ProRackG
    1HE Rocktron Intellifex
    1HE Korg Racktuner
    2HE Dunlop RackWah (sowieso het laatste wat ik aan zal schaffen ivm duurheid en gezien ik in principe een los wahpedaal heb)

    Overigens wil ik echt ALLE pedalen van de hand doen behalve dus de wah in het begin en evt mijn channelswitcher, dus zo'n looper heb ik verder vrij weinig aan.

    Echt bedankt voor de tips en heeft iemand nog op of aanmerkingen dan hoor ik het gaarne.

    Mvg Jeroentje

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mAnoontje
    Deze snap ik niet

    Ja: ik speel met zoveel gain dat ik die decimator sowieso nodig heb!
    De boss ns-2 werkt in principe prima maar hij is enorm irritant bij solo's.
    Deze heb ik overigens nergens 2ehands kunnen vinden, dus nieuw gekocht uit amerika (via ebay).

    Verder erg bedankt voor de tips allen!

    Ik zit te denken aan het volgende;

    1HE Power Distributor American Audio pdp950
    1HE ProRackG
    1HE Rocktron Intellifex
    1HE Korg Racktuner
    2HE Dunlop RackWah (sowieso het laatste wat ik aan zal schaffen ivm duurheid en gezien ik in principe een los wahpedaal heb)

    Overigens wil ik echt ALLE pedalen van de hand doen behalve dus de wah in het begin en evt mijn channelswitcher, dus zo'n looper heb ik verder vrij weinig aan.

    Echt bedankt voor de tips en heeft iemand nog op of aanmerkingen dan hoor ik het gaarne.

    Mvg Jeroentje
    mijn vraag was deze;
    speel je met zoveel gain, dat je die Decimator nodig hebt en 'm zelfs gewoon nieuw koopt, ipv 2ehands ?

    Rackwah is 1he en volgens mij afschuwelijk duur, kun je net zo goed een extra kabeltje naar je pedalboard laten lopen (controller moet toch op 'n board neem ik aan.. ?)
    Het kan evt. ook mogelijk zijn om een wah-pedaal als de 535q te rackmounten (ik meen me te herinneren dat bouwers als Ed's Custom Shop die service aanbieden)...
    Een rackwah is geweldig, maar 2ehands zie ik ze vrijwel nooit..

    Als je 'n Replifex kan vinden, is dat ook een geweldige aanvulling op je rack, zeker de switch uitgang die 'n racktuner-mute aan/uit kan zetten..
    Het zou zonde zijn om 'n stoer rack aan concessies als signaal-verlies door je tuner, over te laten...
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  4. #14

    Standaard

    Je tuner zuigt tone wanneer er signaal doorgeen gaat. of er nu een mut of zit of niet. GEwoon je tuner aan een nieut gebruikte uitgang hangen. stat ie altid aan en zuigt ie gen tone.
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  5. #15
    Banned
    Geregistreerd
    31 oktober 2005
    Berichten
    7.000

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nocki
    Je tuner zuigt tone wanneer er signaal doorgeen gaat. of er nu een mut of zit of niet. GEwoon je tuner aan een nieut gebruikte uitgang hangen. stat ie altid aan en zuigt ie gen tone.
    Sjesus nocki jij bent echt helemaal van slag door je nieuwe rack he

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nocki
    Je tuner zuigt tone wanneer er signaal doorgeen gaat. of er nu een mut of zit of niet. GEwoon je tuner aan een nieut gebruikte uitgang hangen. stat ie altid aan en zuigt ie gen tone.

    ik was niet-compleet in mijn post; de switch uitgang kan de mute-schakelaar aan/uit zetten, het signaal zelf kun je idd via een niet gebruikte uitgang aansluiten..
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  7. #17

    Standaard

    Ik heb inderdaad mn post niet terug gelezen. Nu is mn tiepen normaal al niet super maar ik heb tegenwoordig een nieuw keyboard waar ik helemaal niet aan kan wennen... Tis echt vreselijk!
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  8. #18

    Standaard

    Hey Nitefly je had gelijk, de rack wah is maar 1HE! Geen idee waarom ik dat in mijn hoofd had.
    Is het een (goede?) optie om de intellifex te gebruiken voor de effecten die deze heeft, en de replifex erbij te hangen voor de rest van de effecten?

    Mvg, Jeroentje

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mAnoontje
    Hey Nitefly je had gelijk, de rack wah is maar 1HE! Geen idee waarom ik dat in mijn hoofd had.
    Is het een (goede?) optie om de intellifex te gebruiken voor de effecten die deze heeft, en de replifex erbij te hangen voor de rest van de effecten?

    Mvg, Jeroentje
    dat is precies de setup waar ik ooit mee in mijn hoofd heb gezeten..
    maar na het gebruiken van de Replifex i.c.m. met mijn pedalboard(s) heeft het ding alles wat ik nodig heb;
    -chorus
    -flanger
    -pitch shift/whammy
    -delay
    -tremolo
    -rotary speaker
    -phaser
    - compressor
    -reverb
    - eq
    - channel-switch (voor 2/3 kanalen)

    het 'kan', dus dan zou je de Repli als 'pre-amp' modulaties e.d. gebruiken (phasers, chorussen, tremolo, pitch shift, flanger, compressor..) en de Intellifex als 'post-amp' (dus reverbs, delay, evt. subtiele chorus)..
    dat zou echt een mini-monster setup zijn, maar wellicht voor jouw doeleinden ook een beetje overkill...
    als fx-freak kan ik uit ervaring zeggen dat je waarschijnlijk aan de Replifex + wah i.c.m. je Engl, meer dan zat hebt (tenzij je natuurlijk nog per sé effecten voor je versterker wilt zetten als phasers, compressors, overdrives en bijv. envelope filters/auto-wah's; maar dat is misschien meer mijn funky aard..)


    dit ook omdat die rack-wah toch wel erg duur zal blijken te zijn (nogmaals, een losse wah werkt net zo goed en is met iets als een Pedalsnake ook prima te integreren met je MIDI-floorboard)

    aangezien je nu een wah, een tuner en een delay gebruikt, zul je met 'n rack-wah, racktuner en rackdelay al aardig vooruit kunnen..

    wat je ook zou kunnen doen is doorsparen voor een G-force, dan heb je wah, tuner én delay in één apparaat; hoewel de wah dan niet voor je amp zit als je de G-force in de FX-loop gooit...

    nogmaals, het beste advies in deze lijkt mij:

    -power
    - Decimator
    -racktuner
    -replifex
    - 2he lade met loop-switcher + pedal power/t-rex fueltank + pedaaltjes
    - losse wah i.c.m. een Pedalsnake

    dit is even flexibel als economisch én het past in 6he..!

    wat voor floorboard/midi-controller gebruik je bij je Engl? want de Fireball heeft 1 switch-ingang, perfect voor de Replifex (alleen zul je dan wat anders moeten doen om je tuner op mute te schakelen; het makkelijkste is gewoon een preset maken in je replifex die de 'mute' aanzet; de tuner zet je dan op de tuner-out van de pedalen-loop-switcher)
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  10. #20

    Standaard

    Zo het begin is gemaakt.

    Ik heb een SKB 6HE flightcase, de ISP Decimator Pro Rack G is binnen, ik kan trouwens niet echt uiten hoe tevreden ik met deze unit ben, het is net of mijn versterker niet eens aanstaat! Tot ik ga spelen dan . Ondertussen heb ik ook een rocktron intellifex blackface op de kop getikt via ebay (uit duitsland), die zou hier rond woensdag moeten zijn. Ik ben van plan een ENGL Z12 aan te schaffen om deze mee aan te sturen, mede omdat ik nu een engl footswitch heb om de kanalen op mijn engl mee te schakelen die volgens mij echt niet eens kapot kán. Jammer dat hij zo duur is nieuw, want tweedehands lijkt er altijd wel iets mis mee te zijn, en bovendien worden ze niet al te vaak aangeboden.
    Ook ben ik geïnteresseerd naar de 'phantom power' optie oid? Dan zou je hem iig stroom kunnen geven via je rack als ik het goed heb begrepen, wie me kan verlichten ben ik dankbaar.
    Ook ga ik achter een korg dtr-1 als racktuner aan.

    Ik heb nog een vraagje voor de mastertjes hier. Ik dacht dat de power distributor american audio pdp950 die ik op het oog had alle units in het rack zou kunnen voorzien van stroom, maar mijn noisegate heeft gewoon zo'n, hoe ga ik dit uitleggen, adapter als stroomkabeltje nodig, dus niet zoals de voeding van een pc ofwel wat je aan de achterkant van die AA PDP950 ziet. Nu ben ik echt een enorme beginneling betreffende racks, maar gaan de voedingen uit de pdp950 dan ook over in adapter-achtige uitgangen? (dus zo'n klein rondje)

    Hartelijk bedankt (ook voor het lezen!), Jeroentje

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top