Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 40
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    639

    Standaard

    Dan is wat dat betreft de Xpression handiger. Die heeft aparte onderdelen voor die specifieke effecten. Zou je ze ook nog eens apart tegelijk kunnen gebruiken...

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mAnoontje
    Net weer wat centjes verdiend en ga nu op zoek naar een tuner.
    Ik heb ergens gelezen dat de korg dtr-1 en dtr-2 sneller zouden reageren
    dan een dtr-1000/dtr-2000. Dus ik denk dat ik een van die 2 zoek, misschien
    hebben jullie nog suggesties? Het belangrijkste is dat ik hem vrij laag kan
    stemmen (metal), maar gezien ze ook voor bass zijn zal dat geen probleem zijn
    denk ik!

    Jammer dat ze er niet in het zwart zijn
    met die tuner zou ik wel weer uitkijken voor signaal verlies, even op 'n ongebruikte (rechter?) uitgang van bijv. je intellifex zetten, anders klinkt 't nog als troep..

    en ze zijn er gelukkig voor mensen als jij en ik óók in het zwart:

    kijk hier maar eens

    de DTR-1/2 serie schijnt sneller te zijn, maar ik hoop/denk dat ook de nieuwe serie even accuraat is, of i.i.g accuraat genoeg.. !
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  3. #33

    Standaard

    Ik heb beide series gehad en ben weer terug bij de DTR-1 en een DTR-2.
    Beide in hun eigen rackje... Ik vind ze sneller en accurarer werken dan de 000 versies...

    en is het al gelukt met de aarde?
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  4. #34

    Standaard

    Om heel eerlijk te zijn begrijp ik het niet

    Ik moet hier even bij vermelden dat ik jullie hulp echt ongelofelijk waardeer,
    want voor jullie is dit waarschijnlijk allemaal gesneden koek, maar voor mij
    is het een nieuw wereldje.
    Hoe kan ik de aarde doorknippen bij een kabel?

    moet ik eerst de kabel doorknippen, dan de aarde (Geen idee hoe dit er
    gaat uitzien?) doorknippen, en dan de kabel weer solderen? Aan één kant?

    Ik ga toch maar wachten op de volgende dtr-1 / dtr-2 die op mp verschijnt,
    heb jij nog een voorkeur voor één van de twee nocki?

    P.S. Ook enorm bedankt nitefly! Volgens mij zijn de dtr-1 en 2 er trouwens
    niet in het zwart

  5. #35

    Standaard

    Hoi,

    De er zijn 3 versies. de allereerste korg racktuner waarvan er nu 2 te koop staan waren zwart. later kwamen de dtr-1 en 2 en nu de dtr-1000 en 2000.
    de DTR-1 heeft mijn voorkeur vanwege de kabelcheck en andere opties. maar de dtr-2 is ook goed hoor. Ik heb nu weer beide!

    een patchkabel bestaat altijd uit 2 draden. Tip (punt van jac) en ground (de mantel)

    ------------
    ------------

    Als je aan 1 van de 2 kanten de aarde doorknipt (even kijken welke van de 2 dat is) dan geef je je signaar door via het rack ipv via het rack en de kabel.


    dus:

    -------------
    -----------X

    nu werkt de onderste niet meer kwa doorgeven van signaal. maar dat geeft niet want dat gebeurt al via je rack...

    succes!
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    ISP:

    Een groundloop (lage brom) bij een ProRackG is een veelvoorkomend probleem dat wel kan worden opgelost.

    De nieuwste versies hebben speciale ground lift switches.

    Als je die niet hebt, dan staat er op de site van ISP speciale info hoe hiermee om te gaan.
    Eén optie is inderdaad de aarde van een kabel door te knippen (zie site voor welke kabel je moet hebben; het hoeft namelijk absoluut niet bij álle kabels!).
    Andere optie is de ISP te isoleren van de rest van de apparatuur. Dat betekent plastic ringetjes voor en achter de schroeven stoppen, en ook alle metalen randen aftapen.

    Als je trouwens niet de nieuwste ProRackG hebt, dan is er een mod om de gate nóg sneller te laten werken. Zie weer de site van ISP. Is heel eenvoudig, een electronicawinkel doet 't voor een paar tientjes.

    Als je de ISP op de goede manier gebruikt, is het totaal onnodig om nog een andere gate te gebruiken (zoals de HUSH in de Intellifex / Replifex / Xpression)!!

    Sluit verder altijd de ISP aan vóór de Intellifex, anders worden de herhalingen van je delay en reverb afgekapt.

    MIDI-kabel:

    MIDI werkt met een 5-pins kabel. Wil je ook phantom stroom, dan heb je een 7-pins kabel nodig. Er zijn dan 2 opties.:
    a) je sluit de adapter van je MIDI controller aan op de phantom-input op een 19" apparaat als die dat heeft (Replifex en Xpression wel, de Intellifex heeft die anders dan Nocki zegt níet).
    b) als je app. zo'n input niet heeft, dan kun je een speciale kabel van Rocktron bestellen. Die heeft een splitter waarop je de adapter rechtstreeks kan aansluiten. BMD/Baltic (België) kan die dingen leveren.

    Intellifex / Replifex / Xpression:

    De kwaliteit van een Intellifex / Intelliverb / Intellipitch is op zichzelf beter dan een Replifex of Xpression. Maar die andere zijn ook goed, en bieden meer effecten. Zelf heb ik een Intelliverb en Xpression. Ik gebruik de Xpression vanwege tap tempo (controller via CC), spill-over, dry kill, mute (controller via CC), het aantal CC's en de geweldige rotary sim.

    Intellifex heeft geen tremolo, Replifex/Xpression wel. Nadeel is wel dat het tremolo effect:
    1) vereist dat totale signaal gedigitaliseerd wordt, waarmee een van de grote pluspunten (interne analoge pad) verdwijnt, en
    2) dit alleen kan met het app. in een series loop van je versterker.
    Laatst gewijzigd door Yek1; 14 maart 2008 om 22:35
    Alexander van Engelen

  7. #37

    Standaard

    Bedankt voor alle reacties!


    Ik heb het nog steeds niet kunnen verhelpen

    Ik heb hetvolgende geprobeerd:

    - De verschillende ground loop switches aan en uit gezet in elke mogelijk
    combinatie: werkt niet
    - Bij de kabel tussen de intellifex en de decimator de aarde doorgeknipt zoals
    Nocki zei: werkt niet

    [ Edit: Vraagje vergeten; Moet ik ook de aarde van de kabels die mijn fxloop send en return ingaan doorknippen, of was het alleen de bedoeling die van de intellifex naar de decimator door te knippen? (wat ik heb geprobeerd) ]

    Ik zit erover te denken een binnenband te halen en die zo te knippen dat ik die over/om de metalen strips kan plaatsen. Is dit dom?

    Vrijdag ga ik beginnen met het programmeren van de intellifex, ik heb op dit
    moment nog wel het gevoel dat hij mijn tone aantast maar ik heb nog niet
    veel kunnen fiedelen met de knopjes (input output bijv.)
    Ik ben trouwens erg te spreken over de kwaliteit van de effecten van de intellifex. Echt top, ik zal ze alleen iets minder heftig moeten maken voor mijn metal ambities.

    Over het dubbele noisegate advies: Je hebt helemaal gelijk! Maar omdat ik nog niet de tijd heb gehad de intellifex te programmeren heb ik de hush nog niet uit kunnen zetten, later ga ik over op enkel de decimator, die mijns inziens toch wel een stuk beter werkt (bij metal iig). Nu is de decimator even uit het signaalpad en ik heb geen ruis of wat dan ook.

    Ik waardeer jullie hulp enorm

    Jeroentje
    Laatst gewijzigd door mAnoontje; 17 maart 2008 om 21:04

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    heb je al van die 'Humfrees' gebruikt? (rubber dopjes tussen rackoren en rackbevestiging?) schijnt ook goed te werken nl.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mAnoontje
    Bedankt voor alle reacties!


    Ik heb het nog steeds niet kunnen verhelpen

    Ik heb hetvolgende geprobeerd:

    - De verschillende ground loop switches aan en uit gezet in elke mogelijk
    combinatie: werkt niet
    - Bij de kabel tussen de intellifex en de decimator de aarde doorgeknipt zoals
    Nocki zei: werkt niet

    [ Edit: Vraagje vergeten; Moet ik ook de aarde van de kabels die mijn fxloop send en return ingaan doorknippen, of was het alleen de bedoeling die van de intellifex naar de decimator door te knippen? (wat ik heb geprobeerd) ]

    Ik zit erover te denken een binnenband te halen en die zo te knippen dat ik die over/om de metalen strips kan plaatsen. Is dit dom?

    Vrijdag ga ik beginnen met het programmeren van de intellifex, ik heb op dit
    moment nog wel het gevoel dat hij mijn tone aantast maar ik heb nog niet
    veel kunnen fiedelen met de knopjes (input output bijv.)
    Ik ben trouwens erg te spreken over de kwaliteit van de effecten van de intellifex. Echt top, ik zal ze alleen iets minder heftig moeten maken voor mijn metal ambities.

    Over het dubbele noisegate advies: Je hebt helemaal gelijk! Maar omdat ik nog niet de tijd heb gehad de intellifex te programmeren heb ik de hush nog niet uit kunnen zetten, later ga ik over op enkel de decimator, die mijns inziens toch wel een stuk beter werkt (bij metal iig). Nu is de decimator even uit het signaalpad en ik heb geen ruis of wat dan ook.

    Ik waardeer jullie hulp enorm

    Jeroentje
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  9. #39

    Standaard

    Nog niet geprobeerd maar daar ga ik achteraan, thanks for the tip!

    [Edit:

    Heb 12 van die humfrees dingetjes besteld, ben benieuwd!
    Ik heb nog wel een beetje een dom vraagje. Wat gebruiken jullie als 'moertje' om de bout in te draaien die door je rackunits gaat? Toen ik deze flightcase namelijk kocht kreeg ik er gewone boutjes en moertjes bij, maar het is onmogelijk om met je handen zover eronder te komen dat je dat moertje even vast kunt houden om de bout erin te draaien, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Ik heb iets gelezen over een glijprofiel maar ik denk dat ik dat verwar met iets anders. Ik kreeg bij de flightcase ook 4 totaal verroeste soort van schuifjes die je over zo'n gaatje kan zetten en waar je een schroefje in kunt draaien. Iemand suggesties?

    Ik zal binnenkort een keer een foto'tje plaatsen van mijn setup!

    ]
    Laatst gewijzigd door mAnoontje; 18 maart 2008 om 11:05

  10. #40

    Standaard

    Humfrees werkt!

    Nu alleen nog de rocktron programmeren.

    P.S. Staat de hush van de rocktron als je zelf nog niets ingesteld hebt ook nog aan als hij op bypass staat? Mijn noten gaan veel sneller over in zo'n typische langdradige sustain-tone dan normaal

    bedankt voor alle tips

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top