Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard Warme Phaser

    Rainbow - The Shed

    Zou hier misschien een delay inzitten?

    Zonder gein, volgens mij zit er nog wat meer bij, maar ik weet niet precies wat.

    Misschien een subtiele flanger? Iemand ideeën?
    Laatst gewijzigd door artnaz; 26 februari 2008 om 18:29 Reden: Onderwerp is een andere kant op gegaan.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    delay? absoluut! zo te horen een heuse bandecho. Volgens mij zit er ook galm bij. De flanging die je hoort lijkt me een ( jusit niet zo subtiele, maar wel heel langzame) phaser..
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard

    Langzaam zeker ja, maar eerder een phaser dan een flanger dus?

    EDIT: Potverdikke, dat is inderdaad een phaser! Heb even in Gearbox er wat mee zitten experimenteren, en dat is een prachtige sound! En ik zit al een hele lange tijd met verschillende flangers te klooien, vind ze allemaal te iel/scherp, en dat "regeneration" vond ik maar lelijk...

    Ben ik mooi klaar met dat zoeken naar een mooie flanger, het wordt dus een phaser!

    Heb even gekeken op het forum naar een goed exemplaar, tot dusver wordt de BYOC en Retro-sonic als goed beschouwd. En die MXR's, maar daar heb je er volgens mij hordes van, dus dat wordt even zoeken.
    Laatst gewijzigd door artnaz; 26 februari 2008 om 16:14
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    nog eens geluisterd, ik hou het op phaser.. zo'n vettige, dikke mid/laat 70's phaser, met veel 'stages'..
    En egwel galm...
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet
    nog eens geluisterd, ik hou het op phaser.. zo'n vettige, dikke mid/laat 70's phaser, met veel 'stages'..
    En egwel galm...
    Inderdaad, enorm bedankt!

    Nu dus zo'n dikke phaser zoeken, want ik merk dat ik hem niet alleen voor dit soort dingetjes kan gebruiken. Heb je toevallig ook een idee voor zo'n dikke phaser?
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door artnaz
    Inderdaad, enorm bedankt!

    Nu dus zo'n dikke phaser zoeken, want ik merk dat ik hem niet alleen voor dit soort dingetjes kan gebruiken. Heb je toevallig ook een idee voor zo'n dikke phaser?
    Compact Phasing A .die zoek ik zelf ook nog...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duckman
    Compact Phasing A .die zoek ik zelf ook nog...
    http://cgi.ebay.com/COMPACT-PHASING-...sid=p1638.m122

    Alsjeblieft, je mag hem hebben van mij. Ik zoek wel een wat goedkopere moderne tegenhanger...
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Nee, de Compact is een variatie op de univibe, met fotocellen. Dit zit meer i de richting van de tweede ( of derde) generatie. Te beginnen bij MXR phase 100, Mutron, de moogmade Maestro's. Een goedklinkend en betaalbaar alternatief is de bistage phaser uit de Ibanez 10 serie, de Ph 10..

    ( wel kut, datik nu weer geconfronteerd wordt met de compact!! Moge degene die mijn Compact Phaser gestolen heeft, branden in de hel!!!)
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door artnaz
    http://cgi.ebay.com/COMPACT-PHASING-...sid=p1638.m122

    Alsjeblieft, je mag hem hebben van mij. Ik zoek wel een wat goedkopere moderne tegenhanger...

    phoee da's veel geld, ik heb al een aantal phasers, dus laat maar. Een andere goede optie is de mxr phase 100.
    Ikzelf gebruik een rotovibe en een mxr phase 90, daar ben ik wel tevreden mee

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet
    Nee, de Compact is een variatie op de univibe, met fotocellen. Dit zit meer i de richting van de tweede ( of derde) generatie. Te beginnen bij MXR phase 100, Mutron, de moogmade Maestro's. Een goedklinkend en betaalbaar alternatief is de bistage phaser uit de Ibanez 10 serie, de Ph 10..

    ( wel kut, datik nu weer geconfronteerd wordt met de compact!! Moge degene die mijn Compact Phaser gestolen heeft, branden in de hel!!!)
    Wat zuur voor je Compact Phaser! Sorry voor het topic!

    Over die Maestro, zeg me niet dat het dit ding is:

    Ik weet wel iemand die zo'n ding al (tientallen?) jaren ongebruikt op zolder heeft liggen, ik kan hem vast wel overnemen. Maar dat ding is zooooo gigantisch lom groot! Wat wel handig is is dat je de "speed" en "balls" met de voeten kan bedienen (mijn effecten stel ik meestal één keer in, maar toch).

    Anyway, zijn er geen moderne dikke (analoge) phasers?
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top