Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 52
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    10 januari 2007
    Locatie
    Alblasserdam
    Berichten
    30

    Standaard (leren) Gitaarspellen op bed.

    Beste gitaar-liefhebbers,

    Ik heb een vraagje cq probleempje en ik wilde jullie om hulp vragen.
    Door mijn ziekte (zie eerder bericht) lig ik bijna de gehele dag op bed, maar sinds
    een klein jaar ben ik besmet met het gitaarspellen.
    Nu gaat het allemaal niet zo makkelijk, maar dat is een ander verhaal en heeft
    onze gitaarleraar, die bij ons thuis kwam, ons inmiddels de steek geladen,
    Maar wil ik toch doorgaan. Ik heb toen ik begon een heerlijk gitaar gekocht
    (zie eerder bericht) en daar speel ik heel graag op, maar dat spellen gaat
    jammer genoeg niet zo lekker op bed.
    Ik weet niet of iemand het wel eens geprobeerd heeft, maar gitaarspellen om
    bed valt niet mee, vooral niet als je nog aan het leren ben en regelmatig op je gitaar
    moet kijken.
    Maar ik heb de oplossing gevonden, want ik heb een 2e hands vakantiegitaar gekocht,
    een Washburn, model Rover. Met deze gitaar gaat het vrij goed want het is een lekker
    klein gitaartje, alleen het geluid.
    Ik weet best dat ik niks mag verwachten van zo’n gitaar, maar het oefent niet zo fijn.
    Je hoopt op een mooie klank als je een akkoord goed heb gespeeld, maar dat
    Is op deze gitaar wel anders.
    Nu heb ik deze gitaar 2ehands gekocht, dus ik weet niet wat voor snaren erop zitten
    en ik weet ook niet of het eventueel beter kan. Ik heb helaas ook niemand in de buurt
    die me met dit probleempje kan helpen.
    Nu is mijn vraag aan jullie, heeft iemand van jullie zo’n soortgelijke gitaar, die er wel een
    aardig geluid uitkrijgt en wat heb je er aan gedaan om dit voor elkaar te krijgen.
    Of is er iemand die mij een andere tip kan geven waar mijn probleem mee is opgelost.
    En ik weet, wat kan je verwachten uit zo’n gitaar, maar wie weet heeft iemand wat
    verzonnen waardoor de Rover toch nog lekker klinkt.

    Groetjes en afvast bedankt voor het lezen.

    Schummie.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2004
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    552

    Standaard

    Ik denk niet dat er aan de akoestische klank veel kan gedaan worden, met zo'n klein gitaartje.
    Misschien wel een element erin zetten, en versterkt spelen ? Kan ook leuk zijn met wat galm en zo.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Lukt gitaarspelen in bed echt niet? Ik speel heel vaak in bed. Op zondag woon ik daar meestal Met mn rechterknie opgericht waar je de gitaar op steunt. Of misschien een gitaarband?
    Je speelt nu een jaartje ofzo? Dan is het juist een goede oefening om te spelen in een houding waarbij je niet zo'n goed zicht op de toets hebt.
    Vive el arte de la guitarra flamenca !
    OMG Is it a earthquake?! Is it Thor, the God of the Thunder?!

    No no, it's unbelievable!!

    It's the Honda Nighthawk!!!

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    10 januari 2007
    Locatie
    Alblasserdam
    Berichten
    30

    Standaard

    Beste Pais,

    het is juist mijn rechterknie waarom ik op dat bed lig. Ik kan helemaal
    niks met mijn rechterbeen. Mogelijk als mijn lichaam was zoals het behoort
    te zijn dan zou het mogelijk wel gelukt zijn.
    Bedankt Pais.

    Chris, als dit een oplossing zou zijn, dan koop ik een kleine versterker en een element. Bedankt voor de tip.

    Thanks Schummie.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Links kan ook hoor. Of een gitaarband, om de gitaar op zn plek te houden.



    Er zijn trouwens ook gitaarsteunen die wellicht kunnen helpen. http://www.guitarrabuena.nl/webwinkel_product/580
    Vive el arte de la guitarra flamenca !
    OMG Is it a earthquake?! Is it Thor, the God of the Thunder?!

    No no, it's unbelievable!!

    It's the Honda Nighthawk!!!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2005
    Locatie
    Flanders Fields
    Berichten
    2.008

    Standaard

    Ik heb altijd de ervaring gehad dat een goede afstelling gigantisch veel kan doen voor je geluid. Weet je toevallig geen goede gitaarafsteller in je buurt?
    Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen. Te koop: Jackson USA SL2H 2001

  7. #7

    Standaard

    Beste schummy,

    Misschien helpt het om in een spiegel te spelen, boven je bed, of misschien aan het voeteinde.
    Ik geef flamenco gitaarles, meestal wordt dat zonder noten of tab. direct nagespeeld, en het verbaasd me altijd hoe snel men het oppikt om "gespiegeld" dus als ik tegenover degene zit, het na te spelen.
    Natuurlijk even wennen, maar je je hebt er altijd wat aan, je ziet b.v. op een video, tv, of concert direct wat degene doet.
    Je kan dan in ieder geval in een "relaxte" houding op je eigen vingers kijken.

    Sterkte,
    Petrus

  8. #8
    Member
    Geregistreerd
    10 januari 2007
    Locatie
    Alblasserdam
    Berichten
    30

    Standaard

    Beste Petrus en de rest,

    ik heb het wat geprobeerd met een spiegel, maar dat valt nog niet mee
    op een bed.
    Het gaat mij hoofdzakelijk om een het geluid wat uit de Washburn komt, want
    met zo'n klein gitaartje gaat het goed om op bed te spellen/oefenen.
    Ik ben zo benieuwd of het écht zou helpen als je er een element in zou zetten en er een amb op aansluit, zou het het geluid dan een stuk beter klinken.
    In mijn Ayers zit ook een element dus daar zou ik de amb ook voor kunnen gebruiken. En misschien zouden andere snaren ook al een verbetering geven. Heeft iemand een idee welke snaren ik het beste kan gebruiken. Ik heb ook een lichte vorm van dystrofie (pijnsyndroom in het zenuwgestel) in mijn handen, dus de snaren moeten (ook) licht bespeelbaar zijn.
    Jullie weer onwijs bedankt voor jullie bijdrage 's, ik hoop écht dat het mag lukken, want ik blijf het onwijs leuk vinden om gitaar te spellen.

    Groetjes Schummie.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2004
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    552

    Standaard

    Nieuwe snaren zullen waarschijnlijk een verbetering zijn. De lichtste snaren zijn extra-light, bv. D'Addario EJ15.

    Of een element echt een betere klank zullen geven, hangt af van welk geluid je graag hoort. Het zal niet meer zuiver akoestisch zijn. Maar als je gitaar heel dunnetjes klinkt, is het misschien leuker om met wat meer volume te spelen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    150

    Standaard

    Hallo Schummie,
    Ik weet dat ik geen antwoord op je vraag geef met het volgende, maar wellicht is het een optie voor de toekomst. De Parlor van Larrivee krijgt op veel forums hele goede kritieken. Het is een klein formaat gitaar met een blijkbaar 'groot' geluid. Nu is de waarde van wat je op internet leest ook maar betrekkelijk, maar mocht de gelegenheid zich voordoen....

    Ik heb zelf een Washburn Parlor gehad (een R306 uit begin jaren '90), maar die klonk toch niet zo goed dat ik met plezier erop speelde. Ik had altijd een betere gitaar ernaast staan, dus de Washburn bleef vaak in z'n koffer.

    Succes,
    Peter

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top