Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Lead gitarist

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 april 2006
    Locatie
    warmond
    Berichten
    108

    Standaard Lead gitarist

    beste gitaristen ik heb een probleem, hoe zorg ik ( de bassist ) ervoor dat de lead-gitarist een fatsoenlijk geluid creeerd? zijn geluid is ongeloofelijk schel en het klinkt als een vervelende ruis as hij wat rythem parts speelt. hij speelt over een Zoom G9.2tt effecten bak. zijn snaren hebben ook een ongeloofelijk losse actie, dit heeft invloed op de toon neem ik aan? please!!! help!!!

    ( aub niet van die reacties van: trap em uit de band ofzo! )

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    Zoetermeâh
    Berichten
    2.380

    Standaard

    Die Zoom is een duur ding, dus daar zou het niet een moeten liggen. Tenzij hij hem crappy heeft ingesteld. Kan mss liggen aan de gitaar of de versterker, maar hoe je het ook wend of keert, dat is allemaal zijn pakkie an.

    Er zit niets anders op dan er openlijk over te praten. Zeg wat je stoort, en probeer er samen uit te komen!
    Rock on amigos!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard

    Met modeling (zoals die Zoom) heb je heel veel opties. Het is vrij makkelijk om minder mooie geluiden te creeeren. Het zit er dik in dat de gitarist thuis zijn presets gemaakt heeft waardoor het bij band niet klinkt. Ga samen eens aan de knopjes rommelen! En als hij niet wil, vraag hem dan om gewoon één nummer met de nieuwe instellingen te spelen en vraag de rest van de band om feedback.

  4. #4
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Deze gaat naar diversen.

    Vragen? -> PM!
    Gezocht: Ibanez DE7

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2006
    Locatie
    Ruinerwold
    Berichten
    609

    Standaard

    Hoe je er voor zorgt dat je gitarist een fatsoenlijk geluid produceert?
    - met geweld en dreiging met meer geweld
    - vervangen door andere gitarist met een beter geluid
    - geef hem goede apparatuur voor zijn verjaardag
    en zo kan ik nog wel even doorgaan.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 april 2006
    Locatie
    warmond
    Berichten
    108

    Standaard

    zijn gitaar is een ibanez, toch wel een van boven de 450 euro dus dat is het probleem niet. zn amp een marshal mg100 ( ik weet het dat zijn niet de beste amps maar hebben toch een soort van behoorlijk geluid ) iig onwijs bedankt ovor de tips!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Ga is met je gitarist om tafel zitten, zet zn amp op de tafel en ga aan de knopjes draaien. Te schel -> draai wat hoog weg, voeg mid / bass toe op de EQ is de makkelijkste optie denk ik zo. Misschien wat delay om het zaakje wat dikker te maken (vooral voor solo's, ik houd persoonlijk niet zo van delay op ritme).

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2002
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.614

    Standaard

    Laat hem een droog geluid vormen zonder enige vorm van effecten, met uitzondering van overdrive/distortion. Ook helpt het om de gain een tikkeltje terug te draaien, hiermee krijg je iets meer definitie in het geluid. Qua frequenties helpt het om een beetje meer mid in het geluid te draaien en de treble een beetje terug. Op die manier ben je als gitarist ook nog aanwezig in de mix.

    Een andere manier is een ruwe opname maken van het repeteren en de gitarist confronteren met zijn geluid. Er is namelijk een dikke kans dat hij zijn geluid zelf niet zo ervaart zoals jij beschrijft.
    Laatst gewijzigd door Ash ketchum; 25 februari 2008 om 18:58
    Guitars; Gibson ES-335, Gibson SG Classic, Squier Telecaster Affinity, Taylor GS mini Rosewood
    Amps; Koch Studiotone, Marshall Master Lead 5010, Epiphone VJ Head modded Kitty Hawk 1x12 Cab

  9. #9

    Standaard

    Die mg series hebben een contour knop, probeer die eens een stuk dicht te draaien, anders klinken ze nogal schel.

    De ingebouwde chorus en flanger voegen vaak ook nogal wat hoog toe.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 oktober 2007
    Locatie
    Katlijk
    Berichten
    4.088

    Standaard

    Ik zou eerst eens kijken wat de versterker kan, dus de Zoom bypassen of loskoppelen. Als je weet hoe je een amp in moet stellen kun je uit de meeste amps een zeer bruikbaar geluid krijgen.
    Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top