Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard semi akoestisch op computer aansluiten

    Na geruime tijd akoestisch gespeeld te hebben (met een semi-akoestische) zou ik nu wel eens wat op willen nemen op mijn computer met een wave-edit progje. Het is mij echter niet helemaal duidelijk hoe je hem aan moet sluiten.

    Je leest hier en daar wel het een en ander over een DI box maar ik begrijp dat die voornamelijk bedoeld zijn op tussen je gitaar en mengpaneel te zetten. Wat ik dus kennelijk zoek is een "omvormer" van mijn gitaarsignaal naar een normaal line signaal. Of is die DI box daar ook voor bedoeld?

    Wie kan mij hier meer over vertellen?

    Fer

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Bedum
    Berichten
    1.519

    Standaard

    Ik plug meestal de kabel gewoon rechtstreeks in mijn pc (uiteraard met een gewoon verloopplugje). Dan bewerk ik het een klein beetje.
    Om het mooier te krijgen kun je het piezo-signaal mixen met een microfoonsignaal.

    Hier een voorbeeldje (ff snel opgenomen, dus let niet op het spel)...van mijn ovation, gewoon ingeplugd in de pc en daarna een beetje reverb eroverheen.

    ovation
    Ovation Collectors Edition '97, Martin HD-28 & Fishman Matrix Infinity, Simon & Patrick Showcase FM & Fishman Ellipse Matrix Blend, Larrivee OM-03R, Fender Baja Telecaster, Vision & Gerrinez bass, Richwood Irish Bouzouki, Simon & Patrick Vintage Burst Parlor Cedar HG A3.2

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    gebruik gewoon een microfoon, condensator liefst maar zelfs met een gewone sm58 krijg je goed resultaat (als je gitaar okee is uiteraard)

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flipkoos
    Ik plug meestal de kabel gewoon rechtstreeks in mijn pc (uiteraard met een gewoon verloopplugje). Dan bewerk ik het een klein beetje.
    Om het mooier te krijgen kun je het piezo-signaal mixen met een microfoonsignaal.

    ovation
    Dat werkt dus echt niet bij mij. Ik heb een Ovation (clone) en een semi-akoestische western gitaar en van beide komt er dus (vrijwel) geen signaal in mn computer terecht. Je ziet de VU meter een beetje flubberen maar daar is echt niets van te bakken. Als ik mijn externe versterker flink open zet hoor je héél in de verte iets maar daar heb je dus niet echt iets aan.

    Fer

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Bedum
    Berichten
    1.519

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kabouter_plons
    Dat werkt dus echt niet bij mij. Ik heb een Ovation (clone) en een semi-akoestische western gitaar en van beide komt er dus (vrijwel) geen signaal in mn computer terecht. Je ziet de VU meter een beetje flubberen maar daar is echt niets van te bakken. Als ik mijn externe versterker flink open zet hoor je héél in de verte iets maar daar heb je dus niet echt iets aan.

    Fer
    Oh, dat is vaag...zowel met mijn Ovation als met mijn Seagull heb ik daar geen problemen mee. Als je hem in een versterker stopt heb je wel genoeg signaal?
    Ovation Collectors Edition '97, Martin HD-28 & Fishman Matrix Infinity, Simon & Patrick Showcase FM & Fishman Ellipse Matrix Blend, Larrivee OM-03R, Fender Baja Telecaster, Vision & Gerrinez bass, Richwood Irish Bouzouki, Simon & Patrick Vintage Burst Parlor Cedar HG A3.2

  6. #6

    Standaard

    Nee, dus ook niet. Overigens kom ik er net achter dat er op mijn western een ledje knippert zodra hij aangesloten is en dat knipperen zie je dus op de VU meter terug. Ik vraag mij af of er sprake kan zijn van een aardlus o.i.d. (weet niet echt wat dat teweeg kan brengen maar ik zou mij zo voor kunnen stellen).

    Fer

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top