Welkom op het GitaarNet.

Bekijk resultaten enquête: Welke Telecaster?

Aantal stemmers
43. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • London City Thinline

    9 20,93%
  • Fender Telecaster Nashville (Mexico)

    9 20,93%
  • Fender Telecaster '62 Reissue (Japan)

    25 58,14%
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 37
  1. #1

    Standaard Advies gevraagd: Welke kiezen van deze 3 Telecasters?

    Op dit moment bezit ik enkel een stratocaster, maar ik wil nu ook een Tele-model.
    Ik kan 2de hands een Telecaster Nashville kopen in amber-kleur. Ik heb er al op gespeeld en vind het een fijn instrument.
    Nu heb ik ook een london city comet Thinline gezien. Ze verkopen deze gitaar niet meer nieuw omdat er maar 48 stuks van gemaakt zijn. Ik heb er dus nog niet op kunnen spelen en de verkoper woont 150 km. Op het forum lees ik dat deze gitaar niet moet onderdoen voor een MIM Tele. Maar is deze gitaar 500 euro waard? Wat is het verschil in geluid tussen een thinline met single coils en een 'gewone' tele?

    Als ik mijn hart volg, zou ik de LC thinline willen kopen omdat ik hem mooier vind en het een gevoel van 'exclusiviteit' geeft vanwege de beperkte oplage. Maar ik vrees er misschien spijt van te krijgen achteraf.

    Wat zouden jullie kiezen (prijzen zijn allemaal tussen 450 en 500 €)???

    UPDATE 26/02/08:
    Nu zie ik ook nog een mooie Telecaster '62 Reissue (crafted in Japan).
    Dat maakt dus keuze uit 3!! Maar welke?

    De foto's:


    Laatst gewijzigd door Kriske; 27 februari 2008 om 01:17

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Locatie
    Hoorn
    Berichten
    330

    Standaard

    Als je hét telecaster geluid zoekt kom je bij bijde gitaren bedrogen uit. Een nashvill is een strat in een telekostuum en een thinline is een telecaster met een gat er in.
    Die nashvill zou ik zowiezo niet kopen want dat vind ik niets.
    Die thinline daarentege vind ik zéér tof! Thinlines klinken meestal wat warmer als gewone Telecasters, maar misschien mis je wel de humbuckers in deze thinline. Ik zou die 150km er gewoon voor over hebben en een keer gaat testen.
    Gitaren:
    Squier Telecaster Custom P90, London City Comet MK1, Ibanez GIO

    Versterker:
    Marshall JTM-30

    Effecten:
    MXR Micro Amp, EHX Double Muff, Boss SD-1, Ibanez FL-9, Kort DT-10, Custom a/b box

  3. #3

    Standaard

    Thanks Yannicks!
    Nog anderen ideeën of tips?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Locatie
    Hoorn
    Berichten
    330

    Standaard

    Nouja, wat is je stijl/smaak?

    Ik speel zelf 2 telecasters. Een LC comet mk1 en een Squier Telecaster custom p90. Voornamelijk blues/rocknroll met me bandje en 77punk in me eentje. Vooral die Squier is echt geweldig voor de prijs en klinkt súper. Voor de LC wil ik een stel fender CS elementen kopen want ik merk dat daar niet de output in zit die ik wil.
    Gitaren:
    Squier Telecaster Custom P90, London City Comet MK1, Ibanez GIO

    Versterker:
    Marshall JTM-30

    Effecten:
    MXR Micro Amp, EHX Double Muff, Boss SD-1, Ibanez FL-9, Kort DT-10, Custom a/b box

  5. #5

    Standaard

    Ik speel een beetje van alles. Vnl blues, funk, rock, maar geen heavy muziek.

    Ik wil ook graag weten of die LC Thinline zijn waarde zal behouden of misschien ooit een collectors item wordt.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Een Fender of een chinese "London City". Daar moet je over nadenken?

    Die nashville klinkt op het brug en hals element gewoon als een tele overigens. Het strat geluid is een leuke bonus.

  7. #7

    Standaard

    is het zo vreemd dat ik daaraan twijfel? Het merk maakt me eigenlijk weinig uit. Het is de gitaar die telt.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Locatie
    Hoorn
    Berichten
    330

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink
    Een Fender of een chinese "London City". Daar moet je over nadenken?

    Die nashville klinkt op het brug en hals element gewoon als een tele overigens. Het strat geluid is een leuke bonus.
    Ooit wel eens op "en chinese London City" gespeeld?

    En zowiezo is een merk niet bepalend voor een gitaar. Fender maakt evengoed ruk gitaren als Stagg. Daarnaast moet je een klik hebben met een gitaar, no matter the price.
    Dus kom niet aan met je uit de hoogte gevallen merken-smaak, daar schiet niemand wat mee op .
    Gitaren:
    Squier Telecaster Custom P90, London City Comet MK1, Ibanez GIO

    Versterker:
    Marshall JTM-30

    Effecten:
    MXR Micro Amp, EHX Double Muff, Boss SD-1, Ibanez FL-9, Kort DT-10, Custom a/b box

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Locatie
    Hoorn
    Berichten
    330

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kriske
    Ik speel een beetje van alles. Vnl blues, funk, rock, maar geen heavy muziek.

    Ik wil ook graag weten of die LC Thinline zijn waarde zal behouden of misschien ooit een collectors item wordt.
    Volgens mij kun je dan wel weer heerlijk funken op een nashville, het midden element zal wel lekker wollig klinken, maar dat weet ik niet zeker.

    Ik denk dat die LC wel een collectros item wordt als 'ie dat al niet is, maar dat moet niet bepalend zijn in je keuze.

    Maar me blues funk en rock kun je toch evengoed voor een strat gaan, of wil je graag een tele?
    Gitaren:
    Squier Telecaster Custom P90, London City Comet MK1, Ibanez GIO

    Versterker:
    Marshall JTM-30

    Effecten:
    MXR Micro Amp, EHX Double Muff, Boss SD-1, Ibanez FL-9, Kort DT-10, Custom a/b box

  10. #10

    Standaard

    Ik heb al een strat. Bij een vriend al een paar keer op een tele gespeeld, en voor de afwisseling wil ik dus graag een tele.

    Om nog eens terug te komen op mijn vraag:
    Merk maakt niks uit, ben geen snob of zoiets.
    Maar ik kan niet kiezen tussen de nashville (veelzijdige tele met goed klinkende pups) of een LC Thinline (vidn ik de mooiste gitaar, maar weet niet of zo'n LC welk ok is in vgl met Nassville en of die zijn waarde blijft behouden)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top