Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 31

Discussie: Techniek

  1. #21

    Standaard

    Daar heb je een punt, maar je moet oppassen dat je niet alles computerstrak gaat timen want dan wordt het een levenloze bende.

  2. #22

    Standaard

    Ben ik het mee eens. Toevallig ben ik bezig met een solo die geheel bestaat uit Sweep Picking. En ik wou eigenlijk wat synthesizer dingen gaan maken op de achtergrond enzo, en dat alles ondersteund door wat drumloops. Maar bij nader inzien denk ik dat ik alles zonder begeleiding ga doen, omdat ik dan meer kan spelen met lichte ritmewisselingen en volume.

    Misschien upload ik het wel. Het is zo'n beetje een 'etude' geworden van Sweepings :grin:

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    luister eens naar de laatste van Satriani, Engines of creation, begeleiding is geheel gecomputeriseerd, komen alleen machines aan te pas. Ik vindt het een van de beste albums van Satriani.

    Ook drummers hebben in de studio vaak een klik klak op en hoofd om maar in de maat te
    blijven.
    Een drummachine blijft een hulpmiddel, daar wordt je spel nooit slechter van. Sommige stukjes zijn ritmisch wat lastig en studeer je veel sneller in dan zonder. Wat je er daarna mee doet staat je dan geheel vrij.

  4. #24

    Standaard

    nee daar heb je wel gelijk aan dat laaste met drumcomputers, maar als je met 1 echte drummer zou spele das nog veel beter voor je spel.

    programmer/editing van midi/sampels(drums) is wat anders als je dat echt goed kan kun je daar ook heel veel feel in stoppe.

  5. #25

    Standaard

    Ik vind het alleen zo jammer dat je daar dan, naast je gitaarintrument, ook zo vreselijk veel tijd in moet stoppen willen die drums wat voorstellen... Ik gebruik nu Fruityloops voor drums en het klinkt wel aardig, maar toch zou ik wel eens willen weten hoe die Satriani en anderen dat dan allemaal zo voor elkaar gebokst hebben en wat voor tools ze precies gebruiken.

  6. #26

    Standaard

    Op 2001-12-09 16:05, schreef moretel:
    Ook drummers hebben in de studio vaak een klik klak op en hoofd om maar in de maat te
    blijven.
    Het gaat niet om het tempo, daar kun je natuurlijk best een metronoom voor gebruiken.
    Het gaat om de interpretatie van de feel.
    Dus bijvoorbeeld: hoe recht zijn je zestienden? etc.
    Dus als je op elke tel een tik krijgt kun je qua feel alle kanten op, maar als je je drumcomputer op zo'n zestiendenritme zet, dan is de feel helemaal weg.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Dan wordt het net een mitrailleur, nogal eentonig ja.

    Het kost inderdaad veel tijd om alles in te programmeren. Doe ik soms om een demotje voor de bandleden te maken van een nieuw nummer. Je kan dan maat voor maat programmeren maar na een nummer is de lol er snel af. Ik besteed mijn tijd dan liever aan het gitaarspelen en maak gebruik van alle standaardloops. Toch is het ook leuk om wat afwijkende ritmes te proberen zoals die hip hop, drum & base e.d. Goed voor de variatie en inspiratie.
    Er gaat niets boven en echte drummer geef ik toe. Vooral de dynamiek en interactie mis je met de drumcomputer.

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2001-12-10 11:42 ]</font>

  8. #28

    Standaard

    dat programmeren/editing van midi of samples is een kunst opzich.

    het scheelt al een hoop als je veel van ritmes weet of je zelf kan drummen.

    zo niet dan zou dat altijd moeilijk blijven


  9. #29

    Standaard

    Je kunt een godsgruwelijke hoop zonder bandleden, dat is gewoonweg waar. En buiten het feit dat je in het "circuit" altijd live-mensen kunt krijgen, word je krankjorem van de techno-mogelijkheden die je worden aangereikt. Buiten realtime-play kun je zo', beetje alles voor mekaar krijgen. Een drummer moet van goede huize komen om een programmeur na te volgen. Uiteindelijk gaat het dan om de compositie en wat drummen betreft om de drumcomp[ositie. En dat is waar veel programmeurs scheef schaatsen. Door hun gemis aan daadwerkelijke drumtechniek zijn zij gedwongen tot versimpeling. En dat is jammer. Wat dat betreft raak je uiteindelijk met een band aan het programmeren: de drummer doet zijn drumprogram, de gitarist zijn program en de toetsenist het zijne. Over de zanger wil ik het niet eens hebben.


  10. #30

    Standaard

    Mega; vertel wat over die "fruityloops". Daar heb ik nog nooit van gehoord: leg uit! Dat sweeppicking raakt aan arpeggio's en die heb ik redelijk onder de knie maar ik vind dat ze een beetje neigen naar vals-spelen. Ik kan ze maken maar ik vraag me af hoe je rechterhand is tussen twee snaren. Niet een complete up- of downstroke over 6 snaren maar een wisseling tussen 2 snaren.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top