Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 31

Discussie: Techniek

  1. #11
    Member
    Geregistreerd
    3 september 2001
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    97

    Standaard

    Op 2001-12-04 16:22, schreef taylor:
    wat je is kan proberen is speel en lickje (loopje)met plectrum en dan alleen legato(dus alleen hamer en pull,zonder plectrum).
    ja i.d.d, als je zo'n lickje dan tot treurens toe uit je hoofd kent dan kan je hem daarna met plectrum proberen (ook weer iets langzamer beginnen). Dan concentreer je je gewoon op je rechterhand. tenminste, zo heb ik m'n handen een beetje synchroon gekregen.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    je moet de gewenste snelheid kunnen denken en dan gewoon een loopje op die snelheid proberen te spelen. Dat leidt bij mij tot 'strakkere' resultaten dan toonladders raggen en de metronoom telkens wat sneller zetten. Misschien meer iets voor gevorderden?
    Maar voor je snel speelt moet je je vingers wel opwarmen. M.b.v. metronoom gebeurt dat effectief(ik gebruik een drumcomputer voor de variatie), ook gebruik je dan niet alleen snelle ritmes. Voor je snel gaat spelen moeten rechts en links goed gecoordineerd zijn.Gebruik van drumcomputer is niet alleen voor gebruik met toonladders. Na het vaste studiemateriaal kan je lekker loos gann op zo'n drumcomputer.

  3. #13

    Standaard

    euh weet nie das bij iederen anders ik hoef niet echt optewarmen om op snelheid te spelen of je mot koude handen hebben ofzo.
    (dan wacht ik altijd totdat ze warm zijn),drumcomputers nee dat vind ik niks.

  4. #14

    Standaard

    Zo'n snelle rechterhand techniek is wel te ontwikkelen. De lick/thema over Wasted Years van Iron Maiden is wel een goed voorbeeld van zo'n techniek. Dat handje heb ik ontwikkeld door naar de TV te kijken met m'n gitaar in de hand en maar gaan: uren lang.
    Waar ik mee zit zijn die gemene penta-laddertjes waarbij je steeds 2 noten op een snaar speelt en ze alle 6 afloopt. Op en neer tot je er gek van wordt. Daar helpt geen metronoom bij.

  5. #15

    Standaard

    Op 2001-12-06 12:16, schreef taylor:
    euh weet nie das bij iederen anders ik hoef niet echt optewarmen om op snelheid te spelen of je mot koude handen hebben ofzo.
    (dan wacht ik altijd totdat ze warm zijn),drumcomputers nee dat vind ik niks.
    Nee, ik ook niet, tenzij je dus 5 minuten je toonladdertje in zestienden op tempo 160 gaat oefenen.
    Drumcomputers zuigen omdat ze je nix zeggen over feel: de pest voor je timing.

  6. #16

    Standaard

    ja precies drumcomputers sucks,net wat je zegt, mijn idee is dat je als je eerlijk bent tegen je zelf dat je echt wel kunt voele of je een bepaalde lick of wat dat ook op hoge snelheid kan.

    je moet je ook niet concentreren op je vingers maar op de feel van die licks.

    en een computer heeft geen feel.


  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Je moet oefenen niet gaan verwarren met creativiteit. Oefentijd moet je goed benutten, tenzij je zeeen van tijd hebt. Een metronoom is een goed hulpmiddel om geconcentreerd te oefenen en bepaalde maatsoorten adequaat te oefenen. En ga me nu niet vertellen dat je niet hoeft op te warmen. Een voetballer of hardloper sprint ook niet direkt op topsnelheid. Rustig warm worden is het devies. Topgitaristen als Satriani en Vai hebben een haast rituele warming up voor dat ze gaan optreden of denk je dat ze die waanzinnige licks zomaar ala minuut eruit knallen zonder enige voorbereiding. Je kunt wel iets denken maar je vingers moeten het ook kunnen uitvoeren. In gedachte speelt iedereen snel, maar vaak op de bekende luchtgitaar.

  8. #18

    Standaard

    ik zeg niet dat je niet moet opwarmen ik zei dat is voor iederen anders ik bv niet(ligt er aan wat bv die ladders op 160 ja das wat anders).

    ik zei ook dat je meer op feel moet spele vaak met zo'n metronoom enzo wil je alleen sneller zonder echt op te leten hoe die lick er nou echt uit komt dat is eigenlijk 100x belangrijker dan dat je dat op 200bpm kan.

    bv en goed gespeelde lick(met alle zwaartepunten)langzamer(140 of 150) klinkt veel sneller dan en lick op 160bpm maar niet helemaal goed gespeelt.




  9. #19

    Standaard

    Inderdaad

  10. #20

    Standaard

    Ik vind het afhangen van wat je wilt. Ik kan begrijpen dat als je lekker op gevoel wilt spelen en wat wilt jammen enzo dat je zo'n statische drum niets vind.

    Maar ik vind het bijvoorbeeld weer wel erg fijn om mijn Sweep-techniek te trainen mbv zo'n statische loop.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top