Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 38 van 38
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2006
    Locatie
    Hasselt,België
    Berichten
    205

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ~Dimitri~
    Kan iemand me zeggen waar je die serienummers kan identificeren ?
    IK wil namelijk wat meer info vinden over dit serienummer : MZ7083455
    Maar op de fender site vind ik het niet Er komt niets overeen met dit nummer.

    Bedankt ,
    Dimi
    De serienummer is inderdaad nergens te vinden maar:

    MZ0+ 6 DIGITS = 2000-2001
    MZ1+ 6 DIGITS = 2001-2002
    MZ2+ 6 DIGITS = 2002-2003
    MZ3+ 6 DIGITS = 2003-2004
    MZ4+ 6 DIGITS = 2004-2005
    MZ5+ 6 DIGITS = 2005-2006
    bijgevolg:

    Mz7+6 digits zou een Mexicaan uit 2007-2008 moeten zijn.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.513

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anti
    Er is al veel geschreven op dit forum over de kwaliteitsverschillen tussen de verschillende gitaren maar waar het vaak op neerkomt is dat de Jap Strats vaak de USA strats evenaren of zelfs voorbij schieten terwijl ze stukken goedkoper zijn. Men zegt dat dit reden is dat de Japanse Fender gitaren daarom enkel nog op de Japanse markt verschijnen en niet meer internationaal geëxporteerd worden. Het zou ook te maken hebben met de grote en goede houtvoorraden in Japen,...
    Ikzelf verkies een oude Jap gitaar over een nieuwe USA gitaar maar dat is natuurlijk subjectief.
    Dat generaliseren met termen als "de jap strat", "men zegt" en "het zou"...


    Het is per definitie niet mogelijk om een absolute uitspraak te doen over 2 gitaren -de USA strat en de japanse strat- die in tientalle uitvoeringen in verschillende prijsklasse over 3 decennia is verschenen.

    Je kan de japanse strat grofweg in 2 categorieen indelen, de export en domestic. Die laatste is nooit hier verschenen, hence the name. De domestic is voor Fender Japan de tegenhanger van de USA serie, de export die van de Mexico. Die laatste is opgeheven aangezien die produktlijn naar Mexico is overgeheveld.
    De domestic, waar iedereen aan refereert, is makkelijk te herkennen. Het heeft een modelnummer waar de yenprijs in is verwerkt.
    Uitzondering zijn de jaren tot '86 toen de exportlijn evenwijdig liep met de domestic.

    De japanse domestics zijn te zien op de site van Fender Japan. De enige manier om daar nog aan te komen is via een Engelse dealer of een japanse Ebay verkoper aangezien Isibashi ze sinds vorig jaar ook niet maar aan particulieren verkoopt.

    En nou geen onzin meer verder over de japanse strat!
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe
    En nou geen onzin meer verder over de japanse strat!
    Moet je zelf ook niet doen door te roepen dat Japanse Contemporary Series standaard én budget gitaren zijn met een basswood body....

  4. #34
    drap
    Guest

    Standaard

    Ze zullen er vast zijn, maar ik ben nog nooit een Japanse Fender tegengekomen met een nitro cellulose laklaag, ook niet die niet voor de Europese markt bedoeld zijn. Vind ik toch een behoorlijk verschil tussen Fender Japan en Fender USA.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2006
    Locatie
    Hasselt,België
    Berichten
    205

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe
    Dat generaliseren met termen als "de jap strat", "men zegt" en "het zou"...
    Ik trachtte enkel even samen te vatten wat er in het algemeen over de vergelijking gezegd wordt maar je hebt gelijk...

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.513

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Ze zullen er vast zijn, maar ik ben nog nooit een Japanse Fender tegengekomen met een nitro cellulose laklaag, ook niet die niet voor de Europese markt bedoeld zijn. Vind ik toch een behoorlijk verschil tussen Fender Japan en Fender USA.
    Nee, die zijn zeldzaam. De hoogste domestic modelnummers hebben cellulose zoals de JV 120 indertijd. Af en toe zie ik bij Katana "52 cellulose telecasters voorbijkomen. Ik neem aan dat dat de japanse tegenhanger is van de USA ri.

    De modelnummers ST54-120DMC ST57-105DMC ST62-105DMC
    zijn cellulose momenteel. Ik lees dat het een hele toer is om zo'n gitaar te importeren aangezien japanse verkopers hun dealership kwijtraken bij export.
    Ik mag aannemen dat de particuliere exporten zo groot werden dat het de USA modellen schaadde.


    l
    Laatst gewijzigd door Pepe; 24 februari 2008 om 13:56
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.513

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jerome
    Moet je zelf ook niet doen door te roepen dat Japanse Contemporary Series standaard én budget gitaren zijn met een basswood body....
    Contemporary betekent hedendaags. Current. Fender gebruikt termen als contemporary (USA standard), vintage en special editions.

    Fender Japan heeft een aantal jaren special editon gitaren met o.a. tremlocks als modelnaam contemporary meegegeven. Dat is verwarrend natuurlijk, dat begrijp ik.

    De contemporary vintagemodellen, dat zijn reisues die nou in de winkel hangen itt tot de reisues van 20 jaar geleden die vintage vintage zijn...
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe
    Contemporary betekent hedendaags.
    Dat schreef ik al in post #21...
    Je schreef eerst btw wat anders...
    Ik moet toegeven dat ik het ook even opgezocht had...
    Want ik zat er in eerste instantie ook naast want ik dacht dat contemporary "tijdelijk" betekende....
    In ieder geval zijn het heerlijk klinkende en spelende Japanse Strats gemaakt van goed hout en goede hardware
    Ik heb er 2 en die gaan iig nooit meer weg...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top