Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 december 2007
    Locatie
    Ede
    Berichten
    174

    Standaard

    Om eerlijk te zijn weet ik van het Rack-gebeuren weinig af. Maar ik kan wel goed lezen , en op de site van Skrydstrup staat bij de producten een Vol. Pedal Interface met de volgende beschrijving:

    "When using a post preamp volume pedal in your system, you normally have to run long cables between the pedal and your amplifier. This causes tonal loss, added noise and loss in dynamics. The VPI rectifies all these issues, even with very long cable runs."

    Dus: Skrydstrup site -> products -> interfaces -> vol.pedal interface.

    Wat wel zo is, is dat Skrydstrup nogal prijzig is, en zover ik weet lange levertijden. Maar wel speciaal voor je op maat gemaakt.

    Zie maar of je er wat mee kan.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BeeJee
    Ik wil de feestvreugde niet bederven, maar volgens mij werkt bovenstaande alleen via de ADDA converters van de Intellifex...
    Nee, de Dry Left en Right parameters sturen het volume van het analoge geluid. Als je tenminste de Intellf. zo hebt ingesteld dat het analoge geluid behouden blijft.
    Dat je dit via MIDI kan aansturen, wil niet zeggen dat het geluid daarmee gedigitaliseerd is.
    Alexander van Engelen

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 september 2004
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    933

    Standaard

    Ik heb zowel een Intellifex als een Xpression. Bij de Intellifex heb ik het nooit uitgeprobeerd. In de Xpression kan het zeker niet. Daar moet je echt met je volledige geluid door de converters, wil je het mastervolume kunnen regelen. Is eigenlijk ook wel logisch, want het analoge pad is een soort parallele effectloop constructie. Dat is in de Xpression niet midi aan te sturen. Qua opbouw lijken de Intellifex en Xpression heel erg op elkaar, dus lijkt mij in de Intellifex ook onmogelijk zonder volledig (serieel) door de converters te gaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Bastardo
    als je niet weet wat je nodig hebt, heb je waarschijnlijk niks nodig.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BeeJee
    Ik heb zowel een Intellifex als een Xpression. Bij de Intellifex heb ik het nooit uitgeprobeerd. In de Xpression kan het zeker niet. Daar moet je echt met je volledige geluid door de converters, wil je het mastervolume kunnen regelen. Is eigenlijk ook wel logisch, want het analoge pad is een soort parallele effectloop constructie. Dat is in de Xpression niet midi aan te sturen. Qua opbouw lijken de Intellifex en Xpression heel erg op elkaar, dus lijkt mij in de Intellifex ook onmogelijk zonder volledig (serieel) door de converters te gaan.
    Sorry jongen, je verhaal klopt echt niet.
    De DRY L / R parameters regelen je analoge geluid door de Intellifex of Xpression. Dat geluid gaat NIET door de converters als je het niet wil. Je kan die beide parameters via MIDI controleren door er 1 CC aan toe te koppelen. In het menu Control Assignment. Vervolgens kun je de waarden regelen met een expressiepedaal.
    Om nu het totale volume te regelen moet je ook het effects signaal, dat wel door de converters gaat, tegelijk regelen. Dat doe je door een Effects Level aan diezelfde CC te koppelen.

    Zo, je kunt nu je totale volume controleren, van mute tot en met +6 dB.

    Ik gebruik deze setup al jaren om solo presets te boosten.
    Alexander van Engelen

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 september 2004
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    933

    Standaard

    Are you sure? Ik heb me door Rocktron laten vertellen dat het analoge pad niet midi-controleerbaar is. Zie hieronder een gedeelte uit een mail met o.a. die vraag die ik hen gestuurd heb ooit. Kreeg het volgende antwoord van de Rocktron tech-guru Jim Chowning. Ik heb het n.a.v. zijn antwoord nooit geprobeerd:
    Sent: Tuesday, September 18, 2007 5:35 PM
    To: Jim Chowning
    Subject: Xpression question

    Is it possible to midi-program 2 volume-levels in one patch, without
    putting all of the signal through the ad/da-converters?
    In other words, program your volume-levels (and real-time alter them)
    just in the analog dry-path?

    Thanks for your help and information.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------
    This is not possible only the effects path would be altered by the pedal
    not your direct dry sound.

    Jim
    --------------------------------------------------------------------------

    Weet je dus zeker dat je niet ook je droge signaal door de converters haalt? Het 'droge geluid' gaat niet altijd analoog naar de outputs. Dit doet hij alleen in bepaalde configuraties. Bij andere settings gaat je hele signaal door de convertors heen, en hou je uiteraard ook een droog signaal (DRY L/R), waarbij je via de mixersectie effecten bij kunt mixen, maar dit is dan wel een volledig digitaal droog signaal (!).
    Laatst gewijzigd door BeeJee; 24 februari 2008 om 13:02
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Bastardo
    als je niet weet wat je nodig hebt, heb je waarschijnlijk niks nodig.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    Yep, ik weet 't zeker.
    Ook als je je droge geluid analoog houdt (pre-HUSH in de Intellifex, analog in de Xpression) kun je mbv DRY L/R je volume regelen. Probeer maar via het menu. En via MIDI lukt het dus door die parameters (+ Effects level) aan één CC te koppelen.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BeeJee
    Are you sure? Ik heb me door Rocktron laten vertellen dat het analoge pad niet midi-controleerbaar is. Zie hieronder een gedeelte uit een mail met o.a. die vraag die ik hen gestuurd heb ooit. Kreeg het volgende antwoord van de Rocktron tech-guru Jim Chowning. Ik heb het n.a.v. zijn antwoord nooit geprobeerd:
    Sent: Tuesday, September 18, 2007 5:35 PM
    To: Jim Chowning
    Subject: Xpression question

    Is it possible to midi-program 2 volume-levels in one patch, without
    putting all of the signal through the ad/da-converters?
    In other words, program your volume-levels (and real-time alter them)
    just in the analog dry-path?

    Thanks for your help and information.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------
    This is not possible only the effects path would be altered by the pedal
    not your direct dry sound.

    Jim
    --------------------------------------------------------------------------

    Weet je dus zeker dat je niet ook je droge signaal door de converters haalt? Het 'droge geluid' gaat niet altijd analoog naar de outputs. Dit doet hij alleen in bepaalde configuraties. Bij andere settings gaat je hele signaal door de convertors heen, en hou je uiteraard ook een droog signaal (DRY L/R), waarbij je via de mixersectie effecten bij kunt mixen, maar dit is dan wel een volledig digitaal droog signaal (!).
    Alexander van Engelen

  7. #17

    Standaard

    Nog even een vraag tssendoor (geweldig topic!) Komen deze parameter voor of na de delay? Als het ervoor is haal ik ook de staart van de delays weg en dat zou jammer zijn...
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nocki
    Nog even een vraag tssendoor (geweldig topic!) Komen deze parameter voor of na de delay? Als het ervoor is haal ik ook de staart van de delays weg en dat zou jammer zijn...
    Helaas, het is de mix ná de effects, dus je verliest je trails.
    Alexander van Engelen

  9. #19

    Standaard

    Snif.... Maar verder is het een fatastisch ding! Ik eb m nu weer thuis dus ik zal eens lekker gaan rommelen ermee!
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 september 2004
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    933

    Standaard

    Binnenkort ook dat volumeverhaal maar eens checken. Dan gaat de Intellifex (reverb+master volume)+Xpression (voor de rest) combi mijn Lexicon G2 vervangen denk ik.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Bastardo
    als je niet weet wat je nodig hebt, heb je waarschijnlijk niks nodig.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top