Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1

    Standaard Volume regelen in een rack?

    Hoi,

    Iemand een idee hoe je het volume na je preamp (dus oversturing blijft hetzelfde) maar voor je fx kan controleren zonder een volume pedaal te gebruiken?

    Het gaat er dus om om geen kabel heen en een kabel terug te gebruiken van uit je fxloop. Maar eerder door het gebruik van een controller die het volume binnen je rack regelt. Ik heb een Intellifex maar als ik het goed heb begrepen kan die dat niet. Het gebruik van een unit zoals de g-force oid dergelijks werkt ook niet vanwege de tonesuck.

    Iemand een idee hoe je dat kan doen? of zijn er preamps waarbij je dat kan regelen?
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    dan zou je preamps als de JMP1, H&K Acces, ADA MP1, rocktron voodoo of Triaxis moeten hebben right? in elk geval 1 waarbij de parameters midi-controllable zijn. dan kan je toch gewoon het eindvolume van de preamp regelen?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Niet als je dus een niet-programmeerbare preamp hebt, zoals een Mesa Quad, CAE 3+, Egnater M4, enz.

    Voor dat doeleinde is er een heel simpel doch doeltreffend apparaatje in de handel (is tevens stereo!) en luistert naar de naam Nobels MV-C.
    Link:

    Nobels MV-C

  4. #4

    Smile

    Fantastisch! bedankt! die heb ik dus nodig!
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Boxtel, Brabant
    Berichten
    1.773

    Standaard

    ff offtopic hea, waarom zijn er eigenlijk pre-amp die niet MIDI controlleerbaar zijn? Gaat de fabrikant er vanuit dat ze vooral voor studiodoeleinden zijn en dat ze daarom ook niet op MIDI hoeven te reageren in een live situatie, of is er een andere reden om die functie niet toe te voeren?
    Voor mij, komt altijd een ander.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    Als jouw Intellifex in een series loop zit van je versterker, kun je totale volume controleren met een expressiepedaal via MIDI.

    In je preset(s) op je Intellifex stel je 3 control assignments op CC nummer 0. Die aparte assignments wijs je toe aan Dry Links, Dry rechts en Effects level. Minimumwaarde (lower limit) oneindig, upper limit op +6.
    Je expressiepedaal dat aan je MIDI-controller hangt, stel je in op CC 0.

    Nu bedien je met je expressiepedaal het totale volume van je set, doordat je via je Intellifex meer/minder volume de power amp instuurt. Zoals gezegd, dit werkt alleen met een series loop op je amp en als je je effects loop altijd geactiveerd hebt.
    Alexander van Engelen

  7. #7

    Standaard

    Bedankt voor je opmerking! kan dit in beide instellingen? er zijn bij de intellifex 2 instellingen mogelijk. 1 door de adda convertors en 1 met het analoge pad.

    ik had dit namelijk zel nog niet gevonden in de handleiding. alvast bedankt!
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nocki
    Bedankt voor je opmerking! kan dit in beide instellingen? er zijn bij de intellifex 2 instellingen mogelijk. 1 door de adda convertors en 1 met het analoge pad.
    ik had dit namelijk zel nog niet gevonden in de handleiding. alvast bedankt!

    Yes, analoog of digitaal maakt niet uit voor deze toepassing.
    Alexander van Engelen

  9. #9

    Smile

    Geweldig! dankjewel! dat scheelt weer ruimt in mn toekomstige rack!
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 september 2004
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    933

    Standaard

    Ik wil de feestvreugde niet bederven, maar volgens mij werkt bovenstaande alleen via de ADDA converters van de Intellifex...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Bastardo
    als je niet weet wat je nodig hebt, heb je waarschijnlijk niks nodig.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top