Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23

Discussie: Speaker Simulator?

  1. #1

    Standaard Speaker Simulator?

    Hoi,

    Aangezien ik bezig ben met een nieuw rackje komt er deze vraag omhoog:

    doe bedoeling is een 2x12 cab of een 1x12 cabje te gebruiken bij mn nieuwe rackje. Aangezien het volume op het kippenpodium erg laag moet zijn dacht ik aan een loadbos op 1 van de kanalen van de poweramp die het signaal doorgeeft naar de PA van de kerk.
    Volgens mij zie ik in een hoop rackjes van de goeroes hier dit soort dingen zitten maar ik ben er niet zeker van. Ook de naam palmer komt steeds weer omhoog.

    Kan iemandf hier meer over vertellen?

    alvast bedankt!

    NOcki
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  2. #2

    Standaard

    Hier las ik goede verhalen over in de gitarre und bass.

    http://www.soundperformancelab.com/t...01_kurz_E.html
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  3. #3

    Standaard lb

    Hoi,

    Ik gebruik twee red boxen, zijn redelijk goed. ZIt geen load in maar wel een goede sound. Je plaatst zulke apparaten meestal tussen de amp en je speakers, dus na je poweramp.

    Je kunt ook je line out erop aansluiten, dat vind ik persoonlijk minder mooi klinken.

    Het werkt in ieder geval fenomenaal. Loadbox van Koch heb ik gehad, die werkt eigenlijk nog beter, maar is ook een stukkie duurder. Kun je wel weer thuis mee spelen met een koptelefoon en nog meer van die handige features.
    (load, cab sim keuze, mic standkeue etc)

    Palmer is de bom op dit gebied, dat zegt iedereen. Je moet dan wel de rackversie hebben en niet the junction, die klinken anders en zijn vergelijkbaar met de nieue redboxen.

    Voor het geld (49 euro) is behringer serieus een goede optie. Die ultra GI is ZWAAR ok. Die heb ik ook liggen en vergeleken met de redboxen. De behringer klinkt helderder en is superdegelijk. Let wel, ook geen load natuurlijk.

    Succes, een DI is de manier om constant een duidelijk signaal aan te leveren aan de geluidsman. Zij blij en jij ook!

    Grts C

  4. #4

    Standaard

    Als ik het goped begrijp wil ik een DI met load voor in mn rack.

    Op die manier kan ik 1 speaker gebruiken als eigen monitor en 1 poweramp uitgang naar de DI sturen en dat weer naar de geluidsman.

    Is dit er in rackformaat? en is dat wat ik welleens zie bij sommige racks?
    Is dit de beste manier om op kleine podia de geluidsmens blij te maken maar ik zelf ook?
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 november 2004
    Locatie
    Delft
    Berichten
    2.198

    Standaard

    Ja, dat is er in rackformaat. Volgens mij is die Transducer van hierboven in rackformaat, maar ook deze:
    http://www.thomann.de/nl/palmer_pdi03.htm


  6. #6

    Standaard

    Merci.

    Die gaat er dus ook bij komen... Nu eens verzinnen wat er nog meer in dat rackje moet komen...
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nocki
    Die gaat er dus ook bij komen...
    En daar (de palmer toch?) ga je geen spijt van krijgen!
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  8. #8

    Standaard

    laten we het hopen. tot nu toe gaat het nog niet snel....

    Een groot deel van de centen heb ik al en ik ben wat aan het rondkijken naar een preamp, poweramp, 10 of 12 he rack, racklade en die palmer. 1 van de verkopers heeft een preamp en poweramp en die palmer maar reageert ontzettend traag en erg summier. Eigenlijk ad ik zn spullen al willen kopen maar ik krijg maar geen antwoorden. Ik dacht dat ie ook 2 ogner cabs te koop had dus ik stel een hele mail op met vragen over die 4 dingen die die te koop heeft en wat alles bij elkaar mag kosten en het antwoord wat ik terug krijg is:

    "Ik heb geen bogner cabs"

    erg grappig...Ik ben eigenlik een beetje gewend dat als ik iets wil ik het dan diezelfde avond wel al heb
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    5.517
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Zo ben ik ook, maar sommige mensen zijn echt traaaaaaag op marktplaats.

    Kreeg laatst een mailtje terug van een advertentie waar ik 2 week geleden had op gereageerd. Of ik nog belang had..... ehmm nee.
    ----

    // City Of Life //

  10. #10

    Standaard

    hihi... inderdaad. ik kom het ook wel eens tegen... Maar dit is wel fantastisch hoor. Je ziet wel vaker mensen die alleen op het negatieve reageren maar dit is echt uniek.

    Ik wil alles kopen! je gitaar, rack, cab, amps en kabels.
    reactie:
    ik heb geen kabels...


    maar goed. we vinden wel wat...

    eerst maar eens kijken voor een leuk rackje en dan langzaam schroeven...
    Screw you guys, I'm going home!!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top