Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1

    Standaard Telecaster brugplaat/brug pu op een strat?

    Onder het motto 'domme vragen bestaan niet' even deze. Ik ben een strat-fan, maar hou ook van de teletwang. Aangezien die teletwang uit de bridge pu komt, ik de bridge pu van de strat niet veel karakter vind hebben en de tremelo eigenlijk nooit gebruikt lijkt mij een originele oplossing: neck en middle strat pu's en dan een tele bridge pu met plaatje. Maarrr kan dat wel? (uiteraard zonder de hele gitaar te mollen). 't Is niet dat ik het dan morgen ook ga doen maar het resultaat lijkt me echt tof, of zal dat meevallen?
    Laatst gewijzigd door Acousticaster; 18 februari 2008 om 22:35

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.587

    Standaard

    De klank van de Tele zit hem niet alleen maar in de elementen. Waarom een Tele als een Tele klinkt, weet ik ook niet, maar zelfs unplugged klinken Tele's anders dan Strats.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Kan wel idd ja.

    Wat je ook zou kunnen doen is een nashvill tele proberen, en dan het neck element uitwisselen voor een strat neck pu. Er zit namelijk al een middelste strat pickup in een nashville tele.

    Is wel het makkelijkst.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  4. #4
    drap
    Guest

    Standaard

    En dat moet op een bestaande strat komen? Want dan kan het niet. Los van dat een stratelement niet dezelfde maten heeft als een tele element, gaan bij een telecaster de snaren door de body en bij de strat door het blok van het tremelo systeem. Ik zou niet weten hoe je dat wil oplossen. Los daarvan zul je ook nooit de tele-twang krijgen. Dat heeft ook te maken met het massieve van een telecaster.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    mits wat frezen in de slagplaat moet dit wel te doen zijn denk ik...

    Vergeet wel niet dat een deel van de telecastersound bepaald wordt door de vorm van de gitaar...


    *kuch... check signature *kuch
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers
    de vorm van de gitaar...
    Hmm, lijkt me best vaag eigenlijk, ik denk dat een tele in de vorm van een strat, nog steeds als een tele klinkt.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers
    *kuch... check signature *kuch
    De massieve body kan ik inkomen, maar de vorm?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Een deel van de twang van een tele komt van het plak metaal wat op de body geschroeft zit, de brug dus. Die moet je dus op je strat schroeven: oftewel zul je sowieso wat gaatjes moeten boren. Als je deze neemt (warmoth was t eerste wat in mij opkwam): klik betekend 4 schroeven.

    Waar je voor uit moet kijken is dat die schroeven niet in de routing achter je strat slagplaat komen, wat daar de afmetingen voor zijn weet ik niet. Dan gaan ze namelijk niet echt strak het hout in. De plaats waar je brug schroeft ligt behoorlijk vast aangezien de lengte van de snaren vrij precies komt.

    Voor de rest is het type pickup natuurlijk van invloed, maar een strat brug pickup past niet in een tele en andersom (tenzij je dus de brug vervangt zoals jij voorsteld).

    Wat voor de rest van een tele een tele maakt weet ik ook niet ... Maar klinkt wel als een leuk projectje

  9. #9
    drap
    Guest

    Standaard

    Nogmaals, hoe wil je het tremelo systeem van een strat oplossen? De snaren van een tele gaan door de body, op een strat niet.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Nogmaals, hoe wil je het tremelo systeem van een strat oplossen? De snaren van een tele gaan door de body, op een strat niet.
    Uuuhm, ohja, wat hij zei ...

    Dus ... Zonder de hele strat te mollen; dat gaat niet lukken. Probeer is een mailtje naar Warmoth, misschien dat zij zo'n aparte routing kunnen maken. Of anders wat Lexvandoef zei.

    Hoe dan ook wordt het een strat-achtige tele of een tele-achtige strat, beide in gitaar gaat nooit 100% lukken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top