Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Smile TC Electronics G-Force probleempje

    Hallo Mensen,

    Even een paar vraagjes over de G-force.
    Ik gebruik mijn G-force nu in combinatie met de Marshall JVM 410H
    Ik was ff bezig om wat leuke presets voor mijn band te maken.
    Maar het valt mij op dat bij veel presets de G-force in overflow komt.
    Normaal zou je dan zeggen, draai even aan de in/out knoppen aan de voorkant, maar ik wil graag het normale geluidsignaal, die de Marshall afgeeft behouden. Ik bedoel als ik de de G-force op bypass zet, en ik hoor het geluidssignaal puur van de amp. De hardheid van dit signaal wil ik graag zo origineel ook weer horen als die door de G-force heen is geweest.
    Wat doe ik fout??

    Vraag 2 is

    Ik heb wat presets zelf gemaakt en wat dingetjes gecopieerd uit de factory-presets (ROM), maar het valt mij op dat je daar ook te maken hebt met volume verschil. Heeft dat er miss ook iets mee te maken??
    Kun je dit verschil in volume ergens instellen??

    Ik ben benieuwd

    P.S. Wat is de ideale opstelling voor de G-force? In de FX loop?
    Zo heb ik hem namelijk nu wel

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    zit er bij je effect loop in/uit geen schakelaartje high/low?
    achterop je marshall dus, mijn TSL heeft dat wel..

  3. #3

    Standaard

    Ik ken de G-force niet, maar ik kan me voorstellen dat die een volumeregeling heeft per effectenblok. Daar moet je dus mee pielen om het geluid niet te laten oversturen. Bedenk wel dat als je een filtereffect gebruikt (EQ, Wah, Voice-achtige effecten) of een gain effect, het signaal intern 'harder' wordt. Daarmee kun je ook relatief zachte ingangssignalen eenvoudig digitaal in de clip jagen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    omdat je clean geluid eerder clipt door meer dynamiek, zou ik je input en output knop op de g-force op je clean sound afstemmen, als het goed is clipt je crunch/gain sound dan sowieso niet door de compressie.

    Volumeverschil tussen presets komt of door de compressor of door een opgestapelde delay denk ik. Verder heb ik er eigenlijk nooit zo'n last van.

    Je kunt in ieder geval in EFFECTS bij GATE (van noise gate) het preset level aanpassen, of je noise gate nu aanstaat of niet. (geloof ik)

    Manual raadt aan dat je alles in de min zet, tussen de 0 en -10. Als je dus rond de -5 gaat zitten, kun je presets die harder zijn met 2 of 3 db terugbrengen, en presets die zachter zijn met 2 of3 db omhoog brengen. Dat moet over het algemeen genoeg zijn.
    Laatst gewijzigd door Raffel; 18 februari 2008 om 11:00
    LTD MH-1000NT > Maxon OD-808 > EVH 5150 Mini > Bogner 2x12 OS

  5. #5

    Thumbs up

    Ok is ga het uitproberen!!

    Thnx guys!!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raffel
    omdat je clean geluid eerder clipt door meer dynamiek, zou ik je input en output knop op de g-force op je clean sound afstemmen, als het goed is clipt je crunch/gain sound dan sowieso niet door de compressie.

    Volumeverschil tussen presets komt of door de compressor of door een opgestapelde delay denk ik. Verder heb ik er eigenlijk nooit zo'n last van.

    Je kunt in ieder geval in EFFECTS bij GATE (van noise gate) het preset level aanpassen, of je noise gate nu aanstaat of niet. (geloof ik)

    Manual raadt aan dat je alles in de min zet, tussen de 0 en -10. Als je dus rond de -5 gaat zitten, kun je presets die harder zijn met 2 of 3 db terugbrengen, en presets die zachter zijn met 2 of3 db omhoog brengen. Dat moet over het algemeen genoeg zijn.

    Ik heb even gekeken en idd zo werkt het wel.
    Alleen kan ik via de noisegate het signaal alleen verzwakken.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    versterken kun je misschien met een hele lichte compressor doen, of anders een delay erop gooien van 0 ms. Chorusje misschien?

    Een echte booster zit er volgens mij niet in. Al heb ik er wel pas een topic over voorbij zien komen op de g-force yahoo usergroup. Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden daar.
    LTD MH-1000NT > Maxon OD-808 > EVH 5150 Mini > Bogner 2x12 OS

  8. #8

    Thumbs up

    Okee dank je.
    Handige tips! Als je trouwens wat vind hoor ik t graag.
    Zou jij mij ook willen/kunnen vertellen hoe ik mij kan aanmelden bij die G-force yahoo-group. Ik was er eerst niet zo voor, maar wil me toch wel aanmelden eingelijk. Alleen het gekke is dat ik alleen maar eentje vind over de G-major.
    In elk geval bedankt voor je hulp!!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    je kunt gewoon op yahoo even zoeken op g-force of gforce. De groep heet geloof ik tcgforce of tcg-force.
    LTD MH-1000NT > Maxon OD-808 > EVH 5150 Mini > Bogner 2x12 OS

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top