Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 70 EersteEerste 123451353 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 691

Discussie: John frusciante

  1. #21
    drap
    Guest

    Standaard

    Droog en schel??? Een Marshall Major droog en schel??? Over smaak valt niet te twisten, maar dit is een wat aparte opvatting, met alle respect

    Het is ook een vrij sloppy gitarist. Persoonlijk vind ik dat nu juist z'n charme hebben, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die er niet van houden.

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Droog en schel??? Een Marshall Major droog en schel??? Over smaak valt niet te twisten, maar dit is een wat aparte opvatting, met alle respect
    ik zeg niet dat hij altijd zo klinkt, maar tijdens dat concert wel... sorry..
    ...Two weeks later, I found the Funk in bed with a Conger Eel. At first I thought it was a sea anemone, but under closer inspection, I realized that it was a funky ball of tits from outer space.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orgasmocaster
    ik zeg niet dat hij altijd zo klinkt, maar tijdens dat concert wel... sorry..
    Kan ook aan de PA gelegen hebben. Met die versterker blaast ie natuurlijk niet het hele veldje over.

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orgasmocaster
    Ik vind hem als gitarist best ok, en vind de peppers ook helemaal niet verkeerd, maar ik begrijp absoluut niet waarom hij in het lijstje van 'verplichte favoriete gitaristen van gitaarnetleden' staat..

    heb ze een keer live gezien (in Slane) en ze waren live echt niet zo goed als op de plaat, en vond hem toch vooral de zwakke schakel. Zijn solo's waren sloppy.. eigenlijk was zijn hele spel sloppy.. zijn toon was oorkramp verwekkend! droog en schel.. bah! verder is het een beste kerel
    Ik vind het toch wel een gitarist waar je "verplicht" in verdiept moet hebben, al is het alleen om met recht te zeggen dat je het kudt vind. Ik heb ze live gezien en vond ze wel goed. Zeker zijn spel. Het is in recencies zelfs gezegd dat hij degene is die de band overeind houd. Nou doet zo'n uitspraak natuurlijk Flea en de rest tekort, maar toch.

    En mooie foto's van hem zijn er veel!





    [img]

  5. #25
    drap
    Guest

    Standaard

    Waar veel mensen aan voorbij gaan is zijn andere manier van accoordengebruik dan andere rockgitaristen. Het is technisch gezien niet virtuoos, maar het accoordenwerk is zo ongelooflijk goed over nagedacht en het zijn soms ook echt bizzare accoorden die je normaliter bij rockgitaristen niet tegenkomt. Ik heb een aantal tablatureboeken van de Peppers en ik kom daar vaak gewoon niet uit. Ik ben dan ook nog nooit een goeie tab van de Peppers tegen gekomen op het internet. Daarnaast heeft Frusciante een vreselijk goeie slagtechniek. Dat gaat bijna continu op en neer, of ie nou accoorden of losse noten aanslaat en doet dit nog eens erg hard ook. Dat maakt hem wel anders dan andere gitaristen.

    Dit vind ik trouwens weer niet sloppy, inclusief de solo:

    http://nl.youtube.com/watch?v=0ZGsgQhVtSY

    Maar hij heeft er inderdaad wel een handje er niet altijd helemaal lekker uit te komen bij geimproviseerde stukken.
    Laatst gewijzigd door drap; 18 februari 2008 om 23:12

  6. #26

    Standaard

    Ey vet filmpje! Ben nu de rest v/h concert aan het kijken, goeie shit! Ze zijn goed op dreef daar.

  7. #27

    Standaard

    Kvind het heerlijk als ons alles Josh Klinghoffer meedoet

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.773

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orgasmocaster
    Ik vind hem als gitarist best ok, en vind de peppers ook helemaal niet verkeerd, maar ik begrijp absoluut niet waarom hij in het lijstje van 'verplichte favoriete gitaristen van gitaarnetleden' staat..

    heb ze een keer live gezien (in Slane) en ze waren live echt niet zo goed als op de plaat, en vond hem toch vooral de zwakke schakel. Zijn solo's waren sloppy.. eigenlijk was zijn hele spel sloppy.. zijn toon was oorkramp verwekkend! droog en schel.. bah! verder is het een beste kerel
    Door dat concert ben ik juist "fan" van ze geworden. Heb ze daarna op Pinkpop gezien, was erg vet, maar daardoor is m'n obsessie toch weer wat afgezwakt.
    Gonna dance all my shit away

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    merksplas
    Berichten
    677

    Standaard

    frusciante met een les paul niet veel gezien zijn er mss meer video's
    No need for a sig.

  10. #30

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top