Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 19 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 184
  1. #11
    Banned
    Geregistreerd
    31 oktober 2005
    Berichten
    7.000

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulusdeBKB
    ... Als je Steve Lukather wilt nadoen is dat een goeie, maar er is meer onder de zon!

    - Ik heb jaren geleden de Groove Tubes Trio eens aan de tand mogen voelen en was daar behoorlijk van ondersteboven.
    - De Rover van Ernst Fliek, vier kanalen, alle aansluitmogelijkheden die je maar kunt bedenken en van eigen bodem!
    - De Hughes & Kettner Access. Heeft onterecht de reputatie van een soort Poor Man's Triaxis, maar is van zichzelf een prachtige programmeerbare pre-amp.
    - Rocktron Voodu Valve of Piranha. Met de Voodu Valve heb je meteen ook je effecten getackeld.
    - Yamaha DG-1000, prachtige modelling preamp! Ook nog eens extreem gebruikersvriendelijk!
    Voor een heel groot deel mee eens en ik twijfel meteen aan de oren van Chiel (maar het zal smaak verschil zijn want ik vind b.v. de jmp1 weer niks). De trio en de rover heb ik nooit gehoord maar de access is een prima bak die ook op laag volume nog is lekker klinkt. Het enige is dat hij niet volledig over de kop wil, toch mijn eigen advies in een ander topic is opvolgen en is wat met andere buizen doen.
    Ik vond de voodu valve nou weer niks, heb er twee gehad en beide het zelfde te digitaal.
    De yamaha is echt een geweldig ding, althans de dg100 die ik heb is echt stukken beter dan b.v. een flextone.

    Nog een echte aanrader, de carvin quad als je hem kan vinden.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.267

    Thumbs up

    hmm


    de Marshall 9200 van Kaboemba

    in combinatie met mijn Digitech GSP 2120
    Dat klinkt VET







  3. #13

    Standaard

    Ik vind die JMP-1 nou weer niet zo gaaf, maar ik heb een 50W Marshall Jubilee topje (de zwarte uitvoering) en that's all the Marshall I need...

    De Hafler was ik ff vergeten, daar heb ik zelf ook nooit over gespeeld. De Voodu Valve en de DG-Stomp (= DG-1000 in vloeruitvoering) heb ik zelf, ik ben over beiden erg te spreken.

    Dat de Access dun zou klinken, dat herken ik helemaal niet! Hij heeft misschien niet zo'n ontzettende bak laag, maar daar ben ik ook niet zo'n fan van voor gitaar. Dat zit de bassist maar in de weg (ik speel ook nooit chuggachugga, misschien heeft het daar iets mee te maken?)

    Verder natuurlijk de onvolprezen Mesa Studio pre-amp, of de Mesa Quad. Of de Soldano, if you're into that sort of thing...

  4. #14

    Standaard

    Hoi,

    Iedereen bedankt voor de ideen. De CAE staat inderdaad op de lijst van mogelijkheden. Ok dacht ik aan die Egnater preamp met modules... Ik denk dat ik het maar gelijk allemaal goed moet doen! beter dan weer in het bekende spulletje te blijven hangen.... Bedankt!
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jacobhdejong
    De Hughes & Kettner Access is Clean transistor ipv buizen.
    Daardoor is het geluid ook erg dun.
    Geen aanrader dus
    Het cleane geluid is in mijn beleving niet dun maar gewoon heel erg clean en heel erg hifi. Juist transistorkanalen kunnen clean heel mooi klinken. Er bestaat een transistor preamp van Pearce en die schijnt heel erg goed te zijn, vooral clean dus.

    Maar het is maar wat je zoekt. Als je vies clean wilt, moet je geen Access kopen maar een fijn oud(erwets) combo.

    @ Nocki: Je hebt toch een GL-preamp van Boss? Dat zijn toch ook prima dingen? Lijkt me dat je die voorlopig ook kunt gebruiken?

  6. #16

    Standaard

    Het nadel van amps zoals de triaxis (die ik ook niet meer hoef te hebben) is dat ik graag aan knopjes draai... Bij de triaxis ging het met halve stapjes en soms wil je welleens een knopje op 2,3 zetten ipv 2.0 of 2.5. dat is wat ik tegen dat soort amps heb. verder vond ik de triaxis ook niet fantastisch.
    De Boss preamp is al lang verkocht net als een hoop andere dingen.
    Als alles in de de lijst van die dingen die te koop staan weg is houdt ik de Mesa Mark IV en 2 2x12 recto cabs over. Daarnaast nog het rackje wat ik bij die setup gebruikt met daarin draadloos, midi switcher, tuner, intellifex en powerding...

    Het nieuwe rackje komt er dus naast. Wat chiel zei

    1) Alles de deur uit doen.

    2) CAE, VHT, Intellifex en PL clubcab aanschaffen.

    3) Never look back . . .

    Spreekt me erg aan! het is voor mij genoeg!
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  7. #17
    Banned
    Geregistreerd
    31 oktober 2005
    Berichten
    7.000

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulusdeBKB
    Het cleane geluid is in mijn beleving niet dun maar gewoon heel erg clean en heel erg hifi. Juist transistorkanalen kunnen clean heel mooi klinken. Er bestaat een transistor preamp van Pearce en die schijnt heel erg goed te zijn, vooral clean dus.

    Maar het is maar wat je zoekt. Als je vies clean wilt, moet je geen Access kopen maar een fijn oud(erwets) combo.

    @ Nocki: Je hebt toch een GL-preamp van Boss? Dat zijn toch ook prima dingen? Lijkt me dat je die voorlopig ook kunt gebruiken?
    Dat is ook mijn idee, bovendien is dit niets wat een beetje fxbak kan opvangen voor de Access.
    De access is vooral een hele makkelijke multifunctionele bak, die hier en daar misschien iets beter kan (het clean en niet extreem over de kop kunnen gaan) maar daar krijg je ook eenbeool voor terug.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    kzag dat raffel ook wat dingen verkoopt waar je mss iets aan hebt...take a look

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    ^^

    Als je iets over de Quad 20/20 combo wil weten let me know.

    Ik doe ze overigens niet weg omdat ik het geluid zat ben. Ik wil er naast mijn TOV een mark IV top bij. Ik ben de hassle met rack instellingen een beetje zat. Ik ga m'n rack waarschijnlijk gewoon volgooien met een switcher/looper en wat losse pedaaltjes. Ik wil een wysiwyg setup met zo weinig mogelijk draaiknopjes!
    LTD MH-1000NT > Maxon OD-808 > EVH 5150 Mini > Bogner 2x12 OS

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    volgens mij heeft ie die combi zelf al een keer gehad

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top