Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Standaard jack chassis; hoe solderen

    ik heb een kleine, korte vraag:



    hoe soldeer je hier een gitaar kabel aan?.. de voorste pinnetjes zijn aarde en achterste zijn 'hot'... maar moet je ze aan beiden (links/rechts) solderen of niet?

    Guitars -> Pedals -> Amps

  2. #2

    Standaard

    Idd voor is aarde, achter is hot,. Aan de ene kant zijn de contacten direct doorverbonden, aan de andere kant zit er een schakelaar tussen. Effe goed kijken, en het wijst zichzelf. Voor een normale input of output neem je de kant zonder schakelaar.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Contacten bij "bewegend deel" zijn de vaste aansluitingen
    Contacten bij "vast deel" zijn de schakelcontacten (geen contact naar de vaste contacten bij ingestoken plug)

  4. #4

    Standaard

    bedankt voor de snelle reacties: ik had dus alles al goed gesoldeerd, maar ik zit dus met een probleem.

    Ik ben bezig met mijn pedalenkist en heb een mooie in/out/out gemaakt .. Nu was ik aan het testen en ik had veel last van volume + hoog verlies. Testen/testen/testen..

    Wat nu blijkt.. Als ik de In-> Wah -> Amp .. heb ik er last van,
    wanneer ik de IN niet gebruik en mijn kabel rechtstreeks de wah in duw: geen last..

    Dus!? Het probleem zit bij de In: alles is goed gesoldeerd (ene kant bovenstaande chassisgeval en andere kant een haakse switchcraft plug)..

    wat kan het probleem zijn!?

    Guitars -> Pedals -> Amps

  5. #5

    Standaard

    Slecht kabeltje?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  6. #6

    Standaard

    Misschien staat hier wat bij: http://www.colomar.com/Shavano/construction.html
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

  7. #7

    Standaard

    hmm.. testen, testen, testen: leuk dat dingen uitsluiten

    In ieder geval.. wat blijkt? Mijn gesoldeerde kabeltjes zijn de oorzaak.

    Testopstelling: EH LP1 -> Boss SD-1 -> EH Qtron -> Ibanez De-7 -> Vox AC30

    met mijn gesoldeerde kabeltjes (switchcraft kopien + verknipte planet waves kabel).. volume + hoog verlies
    met de 'prut' regenboog kabeltjes.. alleen flink wat ruis, maar het hoog + volume blijft hetzelfde..

    Ik kan solderen; ik soldeer al jaren mijn kabels.. dus daar ligt het niet aan.. is het dan de kwaliteit van de kabel!? aangezien in principe de kwaliteit van een plug geen kwaliteitsverlies van geluid kan veroorzaken
    Laatst gewijzigd door Chroxy; 16 februari 2008 om 14:55

    Guitars -> Pedals -> Amps

  8. #8

    Standaard

    zo.. weer liggen testen. Ik had nog een orignele Cordial kabel liggen (waar ik nie aan gesoldeerd heb en die nam ik dus als referentiepunt)..

    Nu heb ik eenzelfde kabel al verknipt; dus hier ook even switchcrafts aangezet.. en wat blijkt? Geluid blijft goed -> het ligt dus aan de kabel.

    Dus meteen een nieuw setje patchkabels gesoldeerd.. en met 3 kabels (3x switchcraft + cordial vs 3x switchcraft + planet waves) is het verschil HEEL duidelijk te horen..

    Raar! Want vroeger (toen de pluggen het nog deden van de planet waves en ik ook al eenzelfde cordial had) vond ik de planet waves beter.. tjah. -> halve dag verkloot door hier achter te komen!

    Guitars -> Pedals -> Amps

  9. #9

    Standaard

    Er bestaat een type kabel met een extra afscherming. Je hebt dan een binnenkabel (rood bv.) en een omwikkeling, maar daartussen zit nog een zwart laagje. Dat is geleidend, en is bedoeld als aanvulling op de omwikkeling. Als je nou vergeet om dat zwarte spul weg te schrappen heb je een probleem. Kan dat een oorzaak zijn?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top