Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 106

Hybrid View

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    5 januari 2008
    Locatie
    blerick
    Berichten
    71

    Standaard

    mooi zo ik zie dat jullie hebben gezorgd dat ze het druk krijgen!
    wacht ook in spanning af.......en ondertussen leren we dan met het duimplectrum spelen....we moeten toch wat te doen hebben bij het wachten he!

    greetz

  2. #2

    Standaard

    Net de dvd ook besteld

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 mei 2007
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    295

    Standaard

    Ik heb hem ook besteld, en hoop dat de hele dvd zo goed is als de dikke 3 minuten op YT

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    2 juli 2005
    Locatie
    Barendrecht
    Berichten
    30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Berti
    http://www.eltjohaselhoff.com/NL/dvd.htm was niet zo moeilijk toch?
    Misschien niet,maar gekgenoeg kan ik op eltjo's site er nog steeds niets over vinden .Maar goed,via jou link lukt hetwel(bedankt) dus ook ik heb m'n bestelling gedaan.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    346

    Standaard Sacksioni

    Aangezien iemand het in dit topic had over de DVD van Harry Sacksioni, meld ik me bij deze met het volgende:

    Ik las zojuist een artikel over/interview met Harry Sacksioni in "Ondernemen!" - iets van een opinieblad van het MKB. Daarin staat te lezen (kort samengevat) dat hij in het verleden nogal wat zakelijk tegenslag heeft geleden met gezond wantrouwen tot gevolg, schijt heeft aan de regerende media (respect!) en het heel druk heeft met van alles en nog wat.

    Hij is (ook) bezig met een boek van ruim zeshonderd (600!) pagina's over de Sacksioni methode. Daarbij doet hij opnames van nog eens negenhonderd (900!) oefeningen op DVD.

    Dat kan dus nog wel even duren

    Wat je ook van Sacksioni als gitarist vindt, ik kan niet anders zeggen dan dat ik zijn gedrevenheid bijzonder waardeer. En ik vind hem een bijzonder goede muzikant, maar dat is natuurlijk persoonlijk en dus terzijde.

  6. #6
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sanderz

    Wat je ook van Sacksioni als gitarist vindt, ik kan niet anders zeggen dan dat ik zijn gedrevenheid bijzonder waardeer. En ik vind hem een bijzonder goede muzikant, maar dat is natuurlijk persoonlijk en dus terzijde.
    De man heeft de akoestische gitaar in Nederland op de kaart gezet. Ik herinner me nog de verbijstering bij het horen van zijn eerste twee LP's op cassette (sorry Harry; ik beloof hierbij trouwens plechtig die alsnog op CD aan te schaffen, wat zeg ik, ik ga die NU bestellen per Internet! Ze hebben mij gemotiveerd gitaar te blijven spelen, verdorie), een van de allereerste (Philips C90) cassettes die ik kocht (big mistake; je moest nooit iets van Philips aanschaffen wat draaide in die tijd, alhoewel ze het nog steeds doen)(die cassettes)(Philips ook, geloof ik), over dat zoiets kon op een simpele akoestische gitaar. Ik was toen (1976) zelf net een paar maanden geleden begonnen met spelen.
    De essentie van Harry Sacksioni is zijn geluid, besef ik nu. Niet de virtuositeit of snelheid. Het klonk zo ongelooflijk groot. Ik begrijp nog steeds niet hoe je dat uit een akoestische gitaar krijgt. Is dat ook een kwestie van keiharde nagels misschien?

    Ik herinner me nu ook dat een optreden van hem, in Sittard, een van de eerste echte concerten was die ik bijwoonde. Ik was erg onder de indruk. Tijdens dat optreden brak een nagel onherstelbaar af en moest hij het optreden staken. Op een latere datum kregen we nog een gratis extra concert.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Het verbaast me toch dat hij zo gehinderd wordt door een gebroken nagel.

    Ik was laatst bij Eric Vaarzon Morel waar ik zn (waarschijnlijk opgeplakte) duimnagel weg zag schieten. En als er iets belangrijk is voor een flamencogitarist, dan is het de duimnagel wel. Ik hoorde het wel in zn spel, maar hij ving het bijzonder goed op.
    Vive el arte de la guitarra flamenca !
    OMG Is it a earthquake?! Is it Thor, the God of the Thunder?!

    No no, it's unbelievable!!

    It's the Honda Nighthawk!!!

  8. #8
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pais
    Het verbaast me toch dat hij zo gehinderd wordt door een gebroken nagel.

    Ik was laatst bij Eric Vaarzon Morel waar ik zn (waarschijnlijk opgeplakte) duimnagel weg zag schieten. En als er iets belangrijk is voor een flamencogitarist, dan is het de duimnagel wel. Ik hoorde het wel in zn spel, maar hij ving het bijzonder goed op.
    Nou, als ik toch een nagel van een vinger kwijt ben speelt het wel heel raar, ineens. Knap van Vaarzon Morel dan, dat wel.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2006
    Berichten
    3.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pais
    Het verbaast me toch dat hij zo gehinderd wordt door een gebroken nagel.
    Nou, ik speel ook met m'n nagels (dat is trouwens dan ook meteen de enige overeenkomst met Harry Sacksioni ), en ik moet zeggen dat ik bijna compleet van de wereld ben als ik eens een nagel mis. Ik bedoel, omdat dan juist die twee millimeter weg zijn slaat de betreffende vinger steeds langs de snaar in plaats van dat ie 'm raakt, en in m'n kop is het dan net of het begint te kriebelen. Ik moet er niet aan denken als je voor je beroep van je nagels afhankelijk bent. Ik heb begrepen dat hij kunstnagels laat zetten (?), maar dan nog.

    Groet, Jan.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Dat heb ik ook, maar wij zijn geen profs.
    Natuurlijk kan het zijn dat die nagel ongelukkig is ingescheurd ofzo. Ik verbaasde me er alleen over dat hij met al zijn ervaring dat niet heeft kunnen opvangen. Heel royaal dat hij een gratis concert regelde voor het publiek.
    Vive el arte de la guitarra flamenca !
    OMG Is it a earthquake?! Is it Thor, the God of the Thunder?!

    No no, it's unbelievable!!

    It's the Honda Nighthawk!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top