Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15

Discussie: H&K metal master

  1. #11

    Standaard

    tja wat kostten die dingen vroeger ook al weer? 599 gulden ofzo?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.454

    Standaard

    Nou, ook niet echt goedkoop, rond de 500 gulden, daar kon je 4 tubescreamers voor kopen maar inderdaad een stuk goedkoper dan de enige concurent, de Lexicon 284.
    Het ding schijnt vrij eenvoudig naar een all tube signaalpad te modden zijn wat het geluid enorm verbetert maar ik vind het wel goed zo.

    Tegenwoordig kan je voor peanuts een 5 watt buizenampje scoren maar die ik gehoord heb klinken allemaal ongeveer hetzelfde, vox orientated maar dan anders. De crunch klinkt als een volwassen vintage Fender, echt een ander ding. Ook die Fender 600 klinkt niet als een low wattage deluxe.

    Het concept is ijzersterk. Als H&K de crunchmaster ook had uitgebracht in een mini Vox en Marschall smaak zou ik ze sparen, zo leuk zijn ze ook wel weer.

    De enige die ik uit die serie nog zou willen hebben is de bluesmaster maar die gaat op ebay voor 350.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2006
    Locatie
    Het Haagsche
    Berichten
    516

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulusdeBKB
    H&K Metal Master, is dat niet een broertje van de Cream Machine? Uit mijn hoofd (ik ga er niet voor zoeken): buizen 1/2 19" voortrapje met 3-bands toonregeling en ingebouwde red box DI/speakersimulator. Klinkt uitstekend voor opnamedoeleinden maar verwacht er geen NU-metalsounds van.
    Hela hola, wacht nou eens even....

    Een Nu Metalsound kun je niet uit een Metal Master halen?
    Zou ik jammer vinden, ik loop er ook wel eens op te gassen en je ziet ze regelmatig langskomen op de Duitse E-bay.
    Ik heb zo'n ding alleen nog nooit gehoord, maar als je er niet een echt vette scheursound mee kan maken hoef ik 'm niet.
    En dat zou ik toch wel jammer vinden want het lijkt mij juist een geinig apparaatje.
    Je moet wat...

  4. #14

    Standaard

    Je kunt er zeker een vette scheur uithalen, maar dus geen NU-metal, meer 90'ies.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Powerchordschuiver
    Hela hola, wacht nou eens even....

    Een Nu Metalsound kun je niet uit een Metal Master halen?
    Zou ik jammer vinden, ik loop er ook wel eens op te gassen en je ziet ze regelmatig langskomen op de Duitse E-bay.
    Ik heb zo'n ding alleen nog nooit gehoord, maar als je er niet een echt vette scheursound mee kan maken hoef ik 'm niet.
    En dat zou ik toch wel jammer vinden want het lijkt mij juist een geinig apparaatje.
    Op basis van je taalgebruik, sig en boodschap raad ik je dan de Metalmaster af. Ik denk niet dat hij genoeg gain heeft voor je. Kijk eens naar een tweedehands Rocktron Gainiac.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top