Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: H&K metal master

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2008
    Locatie
    Bredene, België
    Berichten
    1.084

    Standaard H&K metal master

    iemand ervaring met dit effect. ik stel me veel voor bij de titel...

    (heb gezocht via google en site:www.git.... maar niets gevonden dus...)

  2. #2

    Standaard

    H&K Metal Master, is dat niet een broertje van de Cream Machine? Uit mijn hoofd (ik ga er niet voor zoeken): buizen 1/2 19" voortrapje met 3-bands toonregeling en ingebouwde red box DI/speakersimulator. Klinkt uitstekend voor opnamedoeleinden maar verwacht er geen NU-metalsounds van.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulusdeBKB
    H&K Metal Master, is dat niet een broertje van de Cream Machine? Uit mijn hoofd (ik ga er niet voor zoeken): buizen 1/2 19" voortrapje met 3-bands toonregeling en ingebouwde red box DI/speakersimulator. Klinkt uitstekend voor opnamedoeleinden maar verwacht er geen NU-metalsounds van.
    Het was idd een creammachine met eq.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2008
    Locatie
    Bredene, België
    Berichten
    1.084

    Standaard

    aan de naam te horen klinkt creammachine iets zachter dan metal master
    nu hoe hij klinkt weet ik niet
    ik weet wel dat ik er mijn oog heb op laten vallen (de lokale gitaarboer heeft één op overschot)
    nu haal ik mijn distortion uit een boss OD-20.
    ik weet dat ik hem zou moeten testen en zo maareuh, gewoon uit nieuwsgierigheid, wat zou er allemaal anders zijn?
    niet enkel op geluidsvlak maar ook qua aansluiting enzo, voeding....

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    31 oktober 2005
    Berichten
    7.000

    Standaard

    Die metalmasters en creammachiens (er is ook nog een crunchmaster) zijn te gebruiken als preamp maar eigenlijk zijn het gewoon kleinde (dacht 5 watt) versterkertjes.
    Ik heb er een paar gehad en stuk voor stuk eigenlijk heel goed kwa formaat en mogelijkheden, heb ze echter nooit als preamp geprobeerd.

  6. #6

    Standaard

    Ik heb in de mijne toen een s/r laten inbouwen om met mijn soldano sp77 alleen het eindtrapje in te gaan en dan vanuit de lineout mijn intellifex en buizeneindtrap in te gaan.

    Wat een gedoe toch allemaal.....
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ik heb de cream en crunch master. De metalmaster schijnt ook clean te doen te zijn itt de cream die geen hoog en bas had, alleen mid waarmee je een overtuigend jcm geluid kon krijgen. De crunch heeft een blackface geluid maar krijgt weer een snerpend hoog bij oversturing.
    Kwa aansluiting kan je alle kanten op.. line out, speaker out, tubeamp out, ingebouwde speakersimulator...
    Wat Peter zegt... gedoe en nog eens gedoe, het beste werken ze als standalone buizenamp.
    Ik gebruik de crunch redelijk vaak, aangesloten op de speaker van een epi valve jr. Hoef ik niet met die zware fender te slepen.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 14 februari 2008 om 02:03
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Ik heb ook die crunch master gehad. Vond het wel een geinig dingetje. Maar echt super zijn die dingen ook weer niet. Kon ook niet zo hard vond ik.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Nee, het is geen supergeluid, die crunch, maar pretty good. Ik heb een tijdje een silverface champ gehad, met alle standen in het midden klonk de crunch exact als de champ, de cruch kon dan nog een stuk harder en had meer tone mogelijkheden, de champ had veels te veel hoog, zelfs met de treble dicht.
    Exit champ.
    Die crunch kan je voor een derde van een champ scoren dus het blijft een goeie deal wat dat betreft. Maar de redbox is een joke en als overdrive klinkt een beetje pedaal ook al snel beter, tubes or not.

    De vervorming wordt voor een groot deel gemaakt door een op-amp wat het hele concept van selling point -eindbuis vervorming- tamelijk grappig maakt.

    De crunch gebruikt een el84 als eindbuis, de cream een ecc83, toch gaat de cream harder dan de crunch.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 14 februari 2008 om 20:44
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #10

    Smile

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe
    Nee, het is geen supergeluid, die crunch, maar pretty good. Ik heb een tijdje een silverface champ gehad, met alle standen in het midden klonk de crunch exact als de champ, de cruch kon dan nog een stuk harder en had meer tone mogelijkheden, de champ had veels te veel hoog, zelfs met de treble dicht.
    Exit champ.
    Die crunch kan je voor een derde van een champ scoren dus het blijft een goeie deal wat dat betreft. Maar de redbox is een joke en als overdrive klinkt een beetje pedaal ook al snel beter, tubes or not.

    De vervorming wordt voor een groot deel gemaakt door een op-amp wat het hele concept van selling point -eindbuis vervorming- tamelijk grappig maakt.

    De crunch gebruikt een el84 als eindbuis, de cream een ecc83, toch gaat de cream harder dan de crunch.
    maar dit was vroeger ook geen heel duur spul, ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe zo'n crunch ding klinkt als ie echt goed gebouwd is met top onderdelen en nog even door een ampboer is gekieteld... ceriatone.. here i come?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top