Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1

    Standaard Nieuwe aanwinst / Wat is dit??

    whoohoo, een nieuwe mystery strat van het merk 'Aspen'!
    Gevonden in een pawnshop voor 70$. de kwaliteit viel me gelijk op, dus maar meegenomen (prijskaartje was $99).

    het probleem is dat ik weinig over dit merk kan vinden, behalve dat ze goede strats en acoustische gitaren maakten in Japan. Ik weet wie de importeur (in de US) was, maar ben erg benieuwd of iemand kan herkennen in welke fabriek hij is gemaakt...fujigen? Tokai? Matsumoko?

    Het is een heel degelijk gebouwde ash strat, gemaakt in Japan in de 70 jaren. het is een beetje een mix van verschillende versies van de stratocaster:
    grote headstock, geen bullet tr, 4 bolt plate, lage frets, ondiepe contoeren, vrij dikke hals, 21 frets en 3 way switch. het enige dat afwijkt van een echte fender is de smalle neck plate.
    Hij is in erg goede conditie, lijkt al lang niet meer bespeeld (groene aanslag op de frets) en speelt fantasties! de elementen zijn heel hot!! de brug is een van de heetste SC's die ik ooit heb bespeeld!

    hier dan eindelijk de fotoos!



    Laatst gewijzigd door Orgasmocaster; 10 februari 2008 om 07:26
    ...Two weeks later, I found the Funk in bed with a Conger Eel. At first I thought it was a sea anemone, but under closer inspection, I realized that it was a funky ball of tits from outer space.

  2. #2

    Standaard

    Smalle Neck Plate:
    ...Two weeks later, I found the Funk in bed with a Conger Eel. At first I thought it was a sea anemone, but under closer inspection, I realized that it was a funky ball of tits from outer space.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.661

    Standaard

    mooie gitaar.
    omdat je zegt dat de pups zeer hot zijn , doet mijn vermoeden de kop opsteken dat die wel eens hetzelfde kunnen zijn als in de hondo van G.G en mijzelf.

    kom je gauw achter als je na kunt meten of ze ietsje brede zijn dan normale strat pups, want ze zijn net ietsje te fors voor een normale slagplaat routing.

    die pups zijn meen ik rond de 9 Kohm, metalen onderplaat en helemaal ingegoten, kapje kan er ook niet af.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Wat een schatje zeg!
    Mooi gitaartje, en dan voor zo weinig!
    Hij's qua body en headstock echt exact hetzelfde als mijn Ibanez stratje uit de jaren 70. Precies dezelfde rondingen, zelfde verhoudingen. Ook een smalle neckplate met "Made in Japan" erop. Grote zwarte dots in de toets. Alleen zit er op de Ibanez een vrij smalle en dunne hals met lage fretten en zijn de elementen niet echt hot en ik dacht iets van tussen de 5 en de 6 kOhm. Zelfde trem.
    Mijn body is van essen gemaakt en zo te zien jouw body ook?
    Die Ibanez is mijn eerste stratje en gaat nooit meer weg want hij is van waanzinnig goede kwaliteit en klinkt vet en dik.

    Maar gefeliciteerd man!

    Edit: ik zie net nog een verschil. Die van mij heeft de halspenimbus bij de headstock zitten.
    Laatst gewijzigd door jerome; 10 februari 2008 om 11:16

  5. #5

    Standaard

    nette plank, alleen altijd lastig om een stratkopie te identificeren dingen lijken allemaal op elkaar.
    dit is een gitaar uit de 70's volgens mij, en de knoppen zijn denk ik al eens vervangen want die zien er veel te fris uit.
    valt me op dat zelfs de hoeken van de hiel mooi afgerond zijn en dat zie je niet bij de supercheapo's mooi afgewerkte gitaar en veel plezier ermee.
    wen maar vast aan het idee dat je waarschijnlijk nooit de fabrikant te weten zal komen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    waw wat een koopje! zonder dat stuk spint ? in de headstock zou ie zonder meer voor een echte kwaliteitsstrat kunnen doorgaan.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.513

    Standaard

    Dat logo in dat hippygirl font lijkt me een variatie van de logo's "Bird" en "Anderson". Die laatste maakte de oorspronkelijk Prince gitaar waar de Hoyer Prince op gebasseerd is.
    Ik houd het op Matsumoko (daar komt Aria toch vandaan?) maar japans in ieder geval. Die japanners bedachten voor elk land soms een aparte naam met kleine variaties in het model. Duitsland is helemaal vergeven van het merk Luxor en dat kennen we hier weer totaal niet.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #8

    Standaard

    Bedankt voor de antwoorden zo ver!
    ik vind hem inderdaad veel lijken op oude ibanez strats die ik eerder ben tegengekomen, incl de dunne 'made in japan' ncek plate..

    Maar na wat meer onderzoe blijkt dat Aspen een huismerk was van IMC (ook wel bekend als AMIC) in Fort Worth. IMC heeft samen met Samick in Korea Hondo opgericht, maar werkte ook veel met Tokai in Japan. Later zijn ze nog de eigenaar geworden van Charvel en Jackson (voordat ze die aan Fender verkochten).

    omdat hij een made in Japan neckplate heeft houd ik het op Tokai dus.

    oh trouwens, de logo zit ver onder de lak laag en is dus origineel.
    ...Two weeks later, I found the Funk in bed with a Conger Eel. At first I thought it was a sea anemone, but under closer inspection, I realized that it was a funky ball of tits from outer space.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orgasmocaster

    omdat hij een made in Japan neckplate heeft houd ik het op Tokai dus.
    pin je daar maar niet op vast ook de japanse hondo's hadden dat.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    hij lijkt qua constructie (bijvoorbeeld 2delige headstock, neckplate, bullet, sen ash body, crownheadtuners), heel erg op een paul beusser die ik heb en die komt bij fuji gen vandaan, ik heb al meerder van deze strats met verschillende merken erop bij Fuji Gen vandaan zien komen
    life sucks and then you die

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top