Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: Stomme vraagjes...

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 oktober 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    146

    Standaard Stomme vraagjes...

    Hallo allemaal!
    Ik ben onlangs naar een kerel geweest die een prachtige mesa boogie rack in zijn muziekkamer had staan,nu ben ik er ook helemaal weg van maar nu vraag ik me wat af..
    Ik las in het forum dat je met een preamp en poweramp al genoeg hebt voor zo'n ding te laten werken en nu ben ik dus erg op zoek naar die dingen maar ik heb al wat gevonden denk ik maar nu zit ik met de vraag :Kun je een lampen preamp aansluiten op een transistor eindtrap? ik vond de rocktron Gainiac II en de rocktron Velocity 100 en dat zijn dingen tegen een niet te hoge prijs.
    Ben ik nu helemaal verkeerd of kan ik hier werkelijk wat mee?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.306

    Standaard

    Ja dit kan gewoon.

  3. #3

    Standaard

    Je kunt het vergelijken met een Marshall Valvestate of een Line 6 Spidervalve.
    Zijn beide ook mixjes.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 oktober 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    146

    Standaard

    maar is dit dan alles wat ik nodig heb om een geluid te krijgen samen met nog een cabinet?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roelercoaster
    maar is dit dan alles wat ik nodig heb om een geluid te krijgen samen met nog een cabinet?
    dat en de (juiste!) kabels..
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Je kan beter een gewone top kopen als dat goedkoper zou zijn, want verwacht niet dat je het geluid van de mesarack gaat krijgen, gewoon omdat het ook rackgear is waar over jij speelt.
    Naar mijn mening beter een volledige lampen head of combo.

  7. #7

    Standaard

    Hoi Roelercoaster,

    Of iets in een rack past of niet, zegt niets over hoe het klinkt natuurlijk. Het is leuk om over een rack te spelen maar het is voor een hoop gitaristen ook een hoop geknutsel. Da's niet erg als dat ook een hobby voor je is, maar als je liever gitaar speelt, zou ik het in eerste instantie gewoon bij een combo of top+kast houden. Is goedkoper, klinkt zeker net zo goed (maar is wat minder flexibel).

    Als een gitarist heel goed klinkt over een bepaalde set, is het meestal een hele goede gitarist. Speelt hij over een Avora oefenversterkertje, dan is het nog leuk om naar te luisteren.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roelercoaster
    Hallo allemaal!
    Ik ben onlangs naar een kerel geweest die een prachtige mesa boogie rack in zijn muziekkamer had staan,nu ben ik er ook helemaal weg van maar nu vraag ik me wat af..
    Ik las in het forum dat je met een preamp en poweramp al genoeg hebt voor zo'n ding te laten werken en nu ben ik dus erg op zoek naar die dingen maar ik heb al wat gevonden denk ik maar nu zit ik met de vraag :Kun je een lampen preamp aansluiten op een transistor eindtrap? ik vond de rocktron Gainiac II en de rocktron Velocity 100 en dat zijn dingen tegen een niet te hoge prijs.
    Ben ik nu helemaal verkeerd of kan ik hier werkelijk wat mee?
    dus je bent weg van het geluid van 'n Mesa-rack en hoopt dit te bereiken door een Niet-Mesa rack in elkaar te zetten.. ?

    ik ben bang dat het geluid waar jij 'wild' van bent, geen 'rack'-geluid is, maar 'Mesa'-geluid (lijkt mij althans)...
    in dat geval kun je er voor kiezen om;

    - Mesa preamp + poweramp te kopen (Formula Pre + 20/20 of een Mesa Quad als je daar 't geld voor hebt..)
    of gewoon een goede Mesa combo-versterker (F50, Nomad, Dual Caliber...)

    welke Mesa-rack-combinatie heb je gehoord dan?
    en wat voor speakers waren het? want een rackje met 2 losse 1x12" klinkt weer anders dan een rack met 2 losse 4x12" kasten...
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 oktober 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    146

    Standaard

    de preamp was een mesa studio preamp denk ik en voor de poweramp zal ik nog eens moeten vragen want die weet ik niet meer..cabinet was een marshall uit 1969..

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Boxtel, Brabant
    Berichten
    1.773

    Standaard

    Momenteel staat er een mooie quad te koop. Mischien een leuke investering? (Ik GAS erop, kaap em weg, alsjeblieft!)
    Voor mij, komt altijd een ander.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top