Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: RRC2 protocol?

  1. #1

    Standaard RRC2 protocol?

    Hoi,

    ik heb zojuist een Roland FC300 midipedaal gekocht, en kom tot de conclusie dat deze naast midi poorten ook een RRC2 aansluiting heeft en volgens de gebruiksaanwijzing kan hij hierdoor ook gevoed worden.

    Weet iemand wat het RRC2 protocol precies inhoudt? Is dit gewoon een soort midi aansluiting met power erbij of is het echt wat anders? Ik wil namelijk wel graag midi aansturen, en liefst heb ik geen adapter op het podium liggen. Ik zat te denken om het op een soortgelijke manier te gaan aanpakken als sommigen al gedaan hebben met de Behringer FCB1010 (zo had ik mijn fcb1010 ook gemod), maar dan niet binnenin het pedaal te gaan sleutelen maar vlak voor de midi kabel het pedaal in gaat ff de stroom af te tappen, maar als ik met zo'n mooie netwerkkabel dat ding gelijk ook van stroom kan voorzien is dat nog veel mooier.

    Heeft iemand hier meer info over?

    alvast bedankt!

    greetz, Sander

  2. #2

    Standaard

    niemand info over het rrc2 protocol?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    RRC2-protocol is de opvolger van het RRC-protocol wat o.a. is te vinden op de legendarische FC100 (mkII), GP16, GS6 en nog wat oude apparaten van Roland. Volgens mij staat RRC voor Roland Remote Control, en is dus een door Roland bedacht protocol. De nieuwe VG99 is ook voorzien van RRC2 dus als je er een FC300 op aansluit, wordt d.m.v. een Cat5-kabel data tussen beide apparaten uitgewisseld, alsmede wordt de FC300 van voeding voorzien. Ik weet eerlijk gezegd niet of RRC ook midi bevat.

    Ik heb zelf ook een FC300 gehad welke ik vanuit mijn rek voedde.
    Om dat te realiseren, heb ik aan de zijkant van de FC300 een 7-polige XLR-connector gemaakt welke intern verbonden was met de MIDI-uitgang en de adapteringang. Aan rekzijde had ik een break-out-box gemaakt met enerzijds 7-polige XLR en anderzijds midi + 9V.
    Je zou het ook kunnen doen met een 5-polige DIN-connector, aangezien midi maar drie aders gebruikt. De andere twee aders kun je dan voor voeding gebruiken.

  4. #4

    Standaard

    precies, zo had ik het dus ook gedaan met mijn fcb1010, maar zo'n cat5 kabel leek me wel makkelijk

    bedankt voor je antwoord.. ik ga dat maar eens proberen dan dan laat ik rrc eerst maar even voor wat het is.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top