Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Lille
    Berichten
    30

    Standaard Actie gitaar laten afstellen

    Ik had eens een vraagje, ik zou graag de actie van mijn akoustische gitaar beter laten afstellen want deze staat veel te hoog.
    Weet iemand waar ik dat best kan laten doen in omgeving van Turnhout (B)
    Ik heb ze een maand geleden binnen gebracht bij music maestro in Turnhout om dit te laten doen en een setje nieuwe snaren, maar de actie staat precies nog even hoog als daarvoor
    Nu zoek ik iemand die er misschien wat meer energie wil instoppen maar weet niet waar en ik heb geen zin om alle muziekwinkels in de omtrek af te lopen
    Laatst gewijzigd door Garrousse; 6 februari 2008 om 21:18

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Garrousse
    Ik had eens een vraagje, ik zou graag de actie van mijn akoustische gitaar beter laten afstellen want deze staat veel te hoog.
    Weet iemand waar ik dat best kan laten doen in omgeving van Turnhout (B)
    Ik heb ze een maand geleden binnen gebracht bij music maestro in Turnhout om dit te laten doen en een setje nieuwe snaren, maar de actie staat precies nog even hoog als daarvoor
    Nu zoek ik iemand die er misschien wat meer energie wil instoppen maar weet niet waar en ik heb geen zin om alle muziekwinkels in de omtrek af te lopen
    Ik weet dat je in Tongeren (oudste stad van Belgie) terecht kunt : goeie vakman en ... als je een afspraak neemt kan de reparatie terwijl je wacht/toekijkt of een frisse pint gaat drinken.
    Kijk eens op http://www.rrshop.be/index2.htm : de prijslijst staat er ook bij.
    Hoyer - Cuenca mod. 50 RE - Takamine EF508C VB - Larrivee D-05 - Larrivee OM-09 - Taylor 814ce - Parlor Yamaha csf35 - Cordoba GK Studio - AER bingo - Boss AD3

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Locatie
    Landen
    Berichten
    663

    Standaard

    Ik kan Marc Peirelinck uit SChaffen (Diest) sterk aanbevelen.
    http://users.skynet.be/markpeirelinck/

    In een andere thread ging het er ook al over, er staan heel wat tips in:
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=101595
    Yamaha G90-1 1976, Albert+Muller S3 1999, F Hashimoto W350 1976, F Hashimoto W315, F Hashimoto T520, F Hashimoto G216, Suzuki Three S W5025 1977, Furch JV-61 1996, Harmony Sovereign 1203 1962, Yamaha APX 8A 1991, Marshall as50r, Seagull 6+ CW, LR Baggs M1, LR Baggs Paracoustic DI, Fishman RE, EB 6166, Traynor AM standard

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2007
    Locatie
    Turnhout (België)
    Berichten
    188

    Standaard

    Ik zou gewoon terug naar Music Maestro gaan en daar (vriendelijk) je verhaal doen. Dus zeggen dat je je gitaar daar had binnengebracht om er nieuwe snaren op te laten leggen EN om de actie wat lager af te stellen, maar dat je thuis hebt ondervonden dat de actie nog altijd even hoog staat als voordien...
    Was het je niet opgevallen of heb je het er niet over gehad in de winkel bij het terug ophalen van je gitaar?
    Ik zou hiervoor niet zo ver rijden. Dat kunnen ze normaal in elke serieuze muziekinstrumentenwinkel wel. Je kan ook naar Thom van Sas aan de Merodelei. Je hebt er nog één in West-Malle, in Geel, in Herentals, in Mol (Rock-Planet), enz...
    Maar ik zou dus eerst terug naar Music Maestro gaan. Heb je je gitaar daar ook gekocht?

    Veel succes en laat maar horen hoe het afloopt.

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Lille
    Berichten
    30

    Standaard

    Ja ik kan misschien best terug rijden en gewoon opnieuw laten afstellen.
    Misschien heeft hij me niet goed begrepen, ik ben ook nog maar een leek.
    En ik heb mijn gitaar daar niet gekocht nee, ze komt van All Music in vorselaar maar daar had ik van horen zeggen dat die zelf niet zo goed afstelt(ik geloof nogal snel iets).
    Het was me eigenlijk niet echt opgevallen bij het afhalen, de actie stond precies wel lager dan dat ze nu weer staat, kan dit? kan ze op een paar weken weer hoger komen, misschien heeft het met de nieuwe snaren te maken, ik ken daar allemaal niks van, ben nog maar pas begonnen met spelen.
    In ieder geval bedankt voor de reacties
    Laatst gewijzigd door Garrousse; 7 februari 2008 om 21:19

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Wie weet ligt het aan je gitaar. Hoe beter de halslijn, hoe lager de actie kan gezet worden zonder geratel.
    Vive el arte de la guitarra flamenca !
    OMG Is it a earthquake?! Is it Thor, the God of the Thunder?!

    No no, it's unbelievable!!

    It's the Honda Nighthawk!!!

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Lille
    Berichten
    30

    Standaard

    Ik zal eens proberen een paar foto's ervan te nemen.
    Hals zou recht moeten zijn maar van mijn brug kan precies niet zo heel veel meer afgehaald worden, die is al behoorlijk laag, als die actie niet lager kan, dan ga ik eens uitzien voor een andere gitaar denk

    *edit* Foto's
    ik weet niet of het goed te zien is, maar hier wat foto's




    Laatst gewijzigd door Garrousse; 7 februari 2008 om 22:01

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top