Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Dillemmmaaaaaaaaaaa

  1. #1

    chicken Dillemmmaaaaaaaaaaa

    Dit kan niet in electrische en/of akoestische gitaren, ik speel nu een tijdje akoestische gitaar en ik wil graag een nieuwe gitaar. Maar nu weet ik niet wat ik wil, ik wil wel een elec gitaar om de verschillende sounds, ik vind alleen de clean geluid van de goedkopere gitaren niet moo (de enige mooie clean geluid dat ik heb g ehoord was van een PRS van 2100 euro) maar ik wil ook wel een versterkte akoestische omdat een A-gitaar super mooi geluid heeft, maar je kan geen distortion daarbij, ik ga het waarschijnlijk niet heel veel gebruiken maar wil het wel. Of is er ook een manier om een goed distortion geluid uiten electro/acoustic te krijgen?

  2. #2

    Standaard

    Nah, ook semi-acoustische zijn daar totaal niet geschikt voor qua electronica en door de holle body gaat ie ook nog eens feedbacken.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Als je echt heel veel verschillende geluiden uit je gitaar wilt halen zou je kunnen denken aan een Line 6 variax of een Fender Strat VG.
    Dat zijn gitaren met een digitale uitgang al dan niet met modeling aan boord. De Variax heeft een hele rits aan gitaren er in zitten die op een Line 6 versterker ( ook de goedkope versies) heel mooi tevoorschijn komen. Je kunt dan schakelen van een Gibson Les Paul geluid naar een 12 snaren acoustisch.
    De Fender is een standaard strat met minder mogelijkheden standaard aan boord maar nog altijd voldoende om een avond afwisseling te hebben. De Roland digitale pick-up er op kan je gebruiken voor aansturing van een gitaarsynthesizer. Daarmee kun je ook van alles en nog wat oproepen. De Fender is duurder , maar heeft het voordeel dat er in ieder geval een bekend en geliefd merk op de kop staat en het een normale , goede , strat is.
    Probeer eens een winkel te vinden waar ze zoiets hebben en speel er eens op.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Voor heel veel diversiteit is een Variax idd een goeie optie. Fijne gitaren met prima overtuigende gitaarsounds, die ook goed tot hun recht komen op een "gewone" versterker. Je hoeft ze niet speciaal op een Line 6 amp aan te sluiten. Ik heb die van Grayfink al eens mogen horen, en ik vond het een prima ding. Voordeel is ook dat je diverse stemmingen kunt uploaden.

    De Fender VG heb ik nog nooit getest...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CarlosRocks
    Dit kan niet in electrische en/of akoestische gitaren, ik speel nu een tijdje akoestische gitaar en ik wil graag een nieuwe gitaar. Maar nu weet ik niet wat ik wil, ik wil wel een elec gitaar om de verschillende sounds, ik vind alleen de clean geluid van de goedkopere gitaren niet moo (de enige mooie clean geluid dat ik heb g ehoord was van een PRS van 2100 euro) maar ik wil ook wel een versterkte akoestische omdat een A-gitaar super mooi geluid heeft, maar je kan geen distortion daarbij, ik ga het waarschijnlijk niet heel veel gebruiken maar wil het wel. Of is er ook een manier om een goed distortion geluid uiten electro/acoustic te krijgen?

    Geeeeeeen probleem!

    http://www.youtube.com/watch?v=td2Hh...eature=related

    Gewoon een flinke humbucker in je jumbo schroeven.
    www.seraphique.com

    Te koop: Rocktron Replifex, Engl 930/60

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top