Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Lexicon mpx 1

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard Lexicon mpx 1

    Ik weet dat Michael Landau ook zo'n MPX-1 gebruikt en vooral voor de galm. Zou de MPX-1 ook goede delay in hebben want dat is eigenlijk wat ik nog zoek om mijn setup compleet te maken. Ik kan er namelijk één kopen voor €125 wat volgens mij een koopje is (toch?) en gaat mij puur om de delay en eventueel galm.

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    31 oktober 2005
    Berichten
    7.000

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng
    Ik weet dat Michael Landau ook zo'n MPX-1 gebruikt en vooral voor de galm. Zou de MPX-1 ook goede delay in hebben want dat is eigenlijk wat ik nog zoek om mijn setup compleet te maken. Ik kan er namelijk één kopen voor €125 wat volgens mij een koopje is (toch?) en gaat mij puur om de delay en eventueel galm.

    Helaas is al weg, ik was ook te laat.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    ha ha ha ja aan mij verkocht. Ik heb m toch maar gekocht want voor die prijs laat je m toch niet staan. Maar wie heeft een MPX-1 en kan mij vertellen hoe de delay is.

  4. #4

    Standaard

    Geen idee hoe die klinkt maar 125 is echt een koopje! Voor een Intellifex betaal je fors meer. Gefeliciteerd, en laat ons ff weten hoe hij bevalt.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.059

    Standaard

    De galmen zijn erg mooi. De delays ook wel. Ik vond alleen de modulatie-effecten volledige onbruikbaar, maar heb hem ook niet zo lang gehad.
    Te koop aangeboden:
    - Danelectro Transparent overdrive V1 voor €50,-
    - SE Electronics SE2200A Microfoon voor €150,-
    - Midiplus Origin 65 midi-keyboard voor €75,-

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    31 oktober 2005
    Berichten
    7.000

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulusdeBKB
    Geen idee hoe die klinkt maar 125 is echt een koopje! Voor een Intellifex betaal je fors meer. Gefeliciteerd, en laat ons ff weten hoe hij bevalt.
    Het is idd een koopje maar voor een intellifex fors meer ??? of je moet 50 euro fors meer vinden.
    Ik heb een mpx1 gehad, delays zijn erg goed. Persoonlijk vond ik hem toen wat te uitgebreid, niet alleen de parameters maar ook allerlei patches speciaal voor gitaar,zang,bas enz enz.
    Maar een erg moooi apparaat, dat wel.
    Veel plezier ermee.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Modulaties heb ik niet nodig uit mijn MPX-1 maar gaat mij meer om de delay en galm. Ik zal wel laten weten wat ik ervan vind want ik krijg m pas zondag.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaboemba
    Het is idd een koopje maar voor een intellifex fors meer ??? of je moet 50 euro fors meer vinden.
    Ik heb een mpx1 gehad, delays zijn erg goed. Persoonlijk vond ik hem toen wat te uitgebreid, niet alleen de parameters maar ook allerlei patches speciaal voor gitaar,zang,bas enz enz.
    Maar een erg moooi apparaat, dat wel.
    Veel plezier ermee.
    50 euro is op 125 een procentje of 40%. Dat is een duidelijk prijsverschil. 'Fors' is misschien te... fors gezegd. Soms schrijf ik gewoon graag 'fors'. Kan ik ook niets aan doen

  9. #9

    Standaard

    125 euro is absoluut het koopje van de week. Nieuw kosten ze nog altijd € 688 http://www.thomann.de/nl/search_dir.html?sw=mpx1 , 2ehands gaan ze rond de 350 euro.
    MPX1 heeft bijzonder fraaie galmen en de delaysectie is ook top. Het is feitelijk het post-preamp gedeelte van de MPX-G2 met wat kleine beperkingen. Absoluut studiokwaliteit en qua instelbaarheid, mogelijkheden en geluid veel beter dan de Intellifex en daarmee voor gitaristen soms wat te uitgebreid.
    Je moet hem alleen wel parallel gebruiken en niet serieel, want dan knabbelt hij wel aan je toon (itt de Intellifex).
    De modulatiesectie vind ik zelf ook goed bruikbaar, maar de chorus van een G-Force is wel weer mooier.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door srv-man
    125 euro is absoluut het koopje van de week. Nieuw kosten ze nog altijd € 688 http://www.thomann.de/nl/search_dir.html?sw=mpx1 , 2ehands gaan ze rond de 350 euro.
    MPX1 heeft bijzonder fraaie galmen en de delaysectie is ook top. Het is feitelijk het post-preamp gedeelte van de MPX-G2 met wat kleine beperkingen. Absoluut studiokwaliteit en qua instelbaarheid, mogelijkheden en geluid veel beter dan de Intellifex en daarmee voor gitaristen soms wat te uitgebreid.
    Je moet hem alleen wel parallel gebruiken en niet serieel, want dan knabbelt hij wel aan je toon (itt de Intellifex).
    De modulatiesectie vind ik zelf ook goed bruikbaar, maar de chorus van een G-Force is wel weer mooier.
    Ik ga m ook parallel gebruiken samen met de ModPro en SPX-90.

    En wat de uitgebreide instelmogelijkheden betreft kom ik er wel uit denk ik want nooit problemen gehad met zulke dingen, ga op mijn oor af.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top