Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 30

Discussie: Tubescreamers FAQ

  1. #11

    Standaard

    drive = gain

    Hij bedoelt dus drive laag op de ts, level op unity, en de distortion regel je gewoon net als anders, met de gain knop van de versterker.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.306

    Standaard

    Hierboven al uitgelegd.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.306

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Waarschijnlijk waren onze mods net op de achtergrond bezig om een of andere FAQ te maken, zodat ons forum niet constant wordt overspoeld met dezelfde vragen

    Daarentegen, dat deden ze waarschijnlijk in het nederlands..

    Als ze het zo uitgebreid doen juich ik dat zeker toe. Zoniet dan is dit een mooie aanvulling.

    Just trying to help mate....

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jw009
    Just trying to help mate....
    Dat is ook zeker een goed idee . Zelf had ik laatst al een woest plan om alvast een voedings topic te openen, aangezien al die vragen m.b.t daisy chains en one-spots me nu de neus uit komen

    Ik heb het stuk trouwens niet gelezen, komt nog wel.

  5. #15

    Standaard

    Nee.

    Diu fucks hadden te maken met de manier van schrijven van de schjrijver van dit stukje. Het was een onderdeel van het "kijk eens hoe tof ik doe" stijl.' Doorspekt met onnodig geleuter. Zeg nou zelf, maakt iets als dit ook maar iets duidelijk:

    The next thing to come is the clipping circuit – this pedal doesn't fuck around. The basic principle behind distortion is 'amplify too much now and go Bunyan on the forest later', and the TS is only a few steps removed from the most basic implementation of this. The way it used to be done was simple: crank the shit out of things. Eventually a point came when some part of a circuit couldn't handle any more, and it would start lopping off the top and bottom of the waveform... think of it like sitting at one of those old lie-detector thingamahowzits with the needle that goes back and forth when the box thinks you're full of shit, and being asked by your ex's father (who is holding a baseball bat and looking pissed as hell) why she started limping after that trip to the coast and why she won't go to Wal-Mart anymore: the needle can only go so far before something is in its way, so it stops at the edge and doesn't come back across until the input tells it to back off.
    Veel blaat maar weinig wol.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  6. #16

    Standaard

    Mjah, een beetje popie-jopie schrijfstijl. Hier is maar één leus van toepassing:

    "Edditeren, kan men leren!"

  7. #17

    Standaard

    het is ook niet echt grappig....

  8. #18
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Als hartgrondig hater van tubescreamers en met een bloedhekel aan onnodig veel sticky's achtte ik mij niet objectief genoeg om hierover te oordelen, maar inderdaad.... wat een waardeloze schrijfstijl, de gegeven info kan honderd keer bondiger. Sowieso is dit hele topic gewoon copy/paste werk van een engelstalig stuk wat ook gewoon te googlen is. Daarnaast: in dit subforum wordt eignelijk nooit zo diep op de techniek ingegaan, daar is Werkbank voor. Ik waardeer je input hoor en dit topic zal heel makkelijk te vinden zijn met de zoekfunctie, dus al zakt je topic: de info gaat niet verloren.
    Dit krijgt dus geen sticky-status.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    Zoetermeâh
    Berichten
    2.380

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
    Als hartgrondig hater van tubescreamers en met een bloedhekel aan onnodig veel sticky's achtte ik mij niet objectief genoeg om hierover te oordelen, maar inderdaad.... wat een waardeloze schrijfstijl, de gegeven info kan honderd keer bondiger. Sowieso is dit hele topic gewoon copy/paste werk van een engelstalig stuk wat ook gewoon te googlen is. Daarnaast: in dit subforum wordt eignelijk nooit zo diep op de techniek ingegaan, daar is Werkbank voor. Ik waardeer je input hoor en dit topic zal heel makkelijk te vinden zijn met de zoekfunctie, dus al zakt je topic: de info gaat niet verloren.
    Dit krijgt dus geen sticky-status.
    Dat ben ik wel met je eens, ik scroll me soms suf.
    Rock on amigos!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2007
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    2.818

    Standaard

    ik ben er nu nie direct veel wijzer van geworden..
    My FIRST amp was a PEAVEY & it's highly likely that a PEAVEY will also be my LAST!

    Dean ML'79 - Dean Cadzilla - Dean Cadi-Kill

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top