Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 31
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2007
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    2.818

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door almarvk
    De TS9 wordt juist gebruikt door metalbands icm 5150 of 6505. Maakt het geheel een stuk strakker.
    ow..
    niet dat ik je niet geloof..maar ze hadden mij iets anders gezegd..

    maar je hebt verschillende soorten toch in die TS9..?
    My FIRST amp was a PEAVEY & it's highly likely that a PEAVEY will also be my LAST!

    Dean ML'79 - Dean Cadzilla - Dean Cadi-Kill

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geoffrey
    ik ben tevreden van mn 6505..
    en van een rack ken k totaal niets..dus blijf ik er maar af..

    Je hebt liever iets in een rack dan een pedaal, maar je weet totaal niets van racks?
    Volgens mij moet je eerst beter nadenken over wat je precies wilt, want het wordt zo wel erg lastig om je iets aan te raden.
    The only knob that matters on an amp is the louder knob

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2007
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    2.818

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rude Perception
    Als ik het goed begrijp is er niets mis met zijn huidige overdrive, hij wilt alleen een andere.
    "bewerken"
    My FIRST amp was a PEAVEY & it's highly likely that a PEAVEY will also be my LAST!

    Dean ML'79 - Dean Cadzilla - Dean Cadi-Kill

  4. #14
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    ideetje

    Topic opgeschoond nu de vraag duidelijk is en verplaatst naar Racks.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2006
    Locatie
    Sittard
    Berichten
    610

    Talking

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimwoud
    Volgens mij zoek je een eq pedaal? Of wil je nóg meer distortion. Als het om een eq gaat die heb je ook in rackvorm. Ik heb er een van boss die is een half 19" en kun je ook nog met een footswitch aan en uitzetten, of gewoon met je fx loop button op je footswitch.

    Voor extra distotions: de distortion van de peavey op de minst oversturende sound zetten zoals je hem wilt, en een booster tussen gitaar en versterker om into the metal te gaan.

    Hoop dat dit je antwoord is anders weet ik het ook niet meer.
    Nee hoor, die heb je niet meer, die heb ik nu

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Volgens mij is het nog steeds niet echt duidelijk, maar als je een andere distortion sound wilt, koop gewoon een distortion pedaal dan.

    Over een TS9, die kun je op verschillender manieren gebruiken, maar houd het voor jezelf simpel en koop gewoon een dist/overdrive pedaal.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dr.distortion
    Nee hoor, die heb je niet meer, die heb ik nu
    hehe, ik heb er nog een, maar die heb ik geleend. Bevalt hij nog een beetje? Die Zoom heb ik inmiddels verkocht, houd toch niet echt van zo'n metal-metal geluid. Maar leuk om geprobeerd te hebben.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2006
    Locatie
    Sittard
    Berichten
    610

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimwoud
    hehe, ik heb er nog een, maar die heb ik geleend. Bevalt hij nog een beetje? Die Zoom heb ik inmiddels verkocht, houd toch niet echt van zo'n metal-metal geluid. Maar leuk om geprobeerd te hebben.
    OK! Wist niet dat je hem dubbel had De eq bevalt me prima! Jammer dat de zoom uiteindelijk niet beviel, maar inderdaad erg gefocussed op metal (wat ie overigens wel goed deed maar ikzelf zoek meer een vet (hard)rock geluid)

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.306

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geoffrey
    ow..
    niet dat ik je niet geloof..maar ze hadden mij iets anders gezegd..

    maar je hebt verschillende soorten toch in die TS9..?
    Je hebt een paar verschillende versies en merken. Ze doen allemaal het zelfde en dat is het geluid boosten.

    Met een clean signaal en een tubescream kan je idd een blues sound krijgen. Met een overdrive signaal en een tubescream kan je een metalsound krijgen dat wat strakker is dan het geluid van alleen de amp omdat het o.a. wat mids/high toevoegd en wat van je bass afsnoept.

    Ik denk dat je in jouw geval moet kijken naar een 19" rack EQ. Hiermee kan je bepaalde frequenties boosten/cutten en zo een andere sound uit je 6505 krijgen. Je kan ook beginnen met een simple boss pedaaltje, dat is misschien wat makkelijker als je nog niet zoveel van frequenties af weet.

    Succes ermee.

  10. #20

    Standaard

    misschien eens een sticky maken over tubescreamers ?

    ze zijn dus niet speciaal voor blues, en worden door zeer veel metalbands gebruikt om strakker te klinken idd, en als overdrive op een clean kanaal zijn ze niet veel waard vind ik, daar klinken ze te dun voor.

    als boost stel je ze in met de gain laag, level hoog, tone naar smaak.

    tussen de verschillende versies (ts9, ts808, ts7, ts10) zit niet zoveel verschil, behalve de prijs dan. TS-7 is de goedkoopste uit de reeks en heeft +- hetzelfde circuit dan de duurdere versies.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top