Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 31
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2007
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    2.818

    Standaard Misschien een heeeel domme vraag..maar ik stel hem toch

    Stel..:
    ik heb dus de peavey 6505 staan maar wil toch nog meer mn distortion kunnen bijregelen en bewerken.. nog dat ietsje meer er uit halen.
    Maar toch niet noodzakelijk mn peavey klank er uit halen.. dus eigenlijk een effect om via het distortion-kanaal (niet via het clean-kanaal) van mn peavey de hele boel nog wat extra te kunnen bijregelen..
    liefst ook dat k eventueel nog kan switchen tussen verschillende distortions..

    Qua stijl: zware metal

    liefst geen pedalen eigenlijk..heb daar nogal een hekel aan..
    My FIRST amp was a PEAVEY & it's highly likely that a PEAVEY will also be my LAST!

    Dean ML'79 - Dean Cadzilla - Dean Cadi-Kill

  2. #2
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Extra distortion uit een 6505 is al absurd. Het enige wat je kan doen is het boosten door een TS9.
    Gezocht: Ibanez DE7

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Volgens mij zoek je een eq pedaal? Of wil je nóg meer distortion. Als het om een eq gaat die heb je ook in rackvorm. Ik heb er een van boss die is een half 19" en kun je ook nog met een footswitch aan en uitzetten, of gewoon met je fx loop button op je footswitch.

    Voor extra distotions: de distortion van de peavey op de minst oversturende sound zetten zoals je hem wilt, en een booster tussen gitaar en versterker om into the metal te gaan.

    Hoop dat dit je antwoord is anders weet ik het ook niet meer.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2007
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    2.818

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door almarvk
    Extra distortion uit een 6505 is al absurd. Het enige wat je kan doen is het boosten door een TS9.
    Niet direct extra distortion..
    Maar mn distortion nog dat ietsje meer kunnen "personaliseren" of hoe je het wil noemen.. Er nog iets anders uitkrijgen wat je niet uit een 6505 krijgt..

    Wel ik heb al eens informatie gaan vragen ivm een TS9 maar toen zeiden ze me dat dit meer gebruikt word voor blues..?!
    Dit is wat ze me gezegd hebben..
    My FIRST amp was a PEAVEY & it's highly likely that a PEAVEY will also be my LAST!

    Dean ML'79 - Dean Cadzilla - Dean Cadi-Kill

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2007
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    2.818

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimwoud
    Volgens mij zoek je een eq pedaal? Of wil je nóg meer distortion. Als het om een eq gaat die heb je ook in rackvorm. Ik heb er een van boss die is een half 19" en kun je ook nog met een footswitch aan en uitzetten, of gewoon met je fx loop button op je footswitch.

    Voor extra distotions: de distortion van de peavey op de minst oversturende sound zetten zoals je hem wilt, en een booster tussen gitaar en versterker om into the metal te gaan.

    Hoop dat dit je antwoord is anders weet ik het ook niet meer.
    Niet direct nog meer distortion..maar een distortion die je niet uit een 6505 haalt. Niet dat dit nu noodzakelijk is..want ik ben tevreden van het peavey-geluid.. maar ik wil gewoon nog wat meer experimenteren met mn distortion (dat je niet uit de 6505 krijgt)
    Maar die eq zal k wel eens proberen..
    My FIRST amp was a PEAVEY & it's highly likely that a PEAVEY will also be my LAST!

    Dean ML'79 - Dean Cadzilla - Dean Cadi-Kill

  6. #6
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geoffrey
    Niet direct extra distortion..
    Maar mn distortion nog dat ietsje meer kunnen "personaliseren" of hoe je het wil noemen.. Er nog iets anders uitkrijgen wat je niet uit een 6505 krijgt..

    Wel ik heb al eens informatie gaan vragen ivm een TS9 maar toen zeiden ze me dat dit meer gebruikt word voor blues..?!
    Dit is wat ze me gezegd hebben..
    De TS9 wordt juist gebruikt door metalbands icm 5150 of 6505. Maakt het geheel een stuk strakker.
    Gezocht: Ibanez DE7

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door almarvk
    De TS9 wordt juist gebruikt door metalbands icm 5150 of 6505. Maakt het geheel een stuk strakker.
    Als ik het goed begrijp is er niets mis met zijn huidige overdrive, hij wilt alleen een andere. Voor rackapparatuur zit je in het verkeerde subforum.
    Dreadmember

  8. #8
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Koop dan een andere versterker

    Maaruh; ik heb het niet over racks hoor
    Gezocht: Ibanez DE7

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2007
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    2.818

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rude Perception
    Als ik het goed begrijp is er niets mis met zijn huidige overdrive, hij wilt alleen een andere. Voor rackapparatuur zit je in het verkeerde subforum.
    had k gezien toen ik het poste..
    My FIRST amp was a PEAVEY & it's highly likely that a PEAVEY will also be my LAST!

    Dean ML'79 - Dean Cadzilla - Dean Cadi-Kill

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2007
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    2.818

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door almarvk
    Koop dan een andere versterker

    Maaruh; ik heb het niet over racks hoor
    ik ben tevreden van mn 6505..
    en van een rack ken k totaal niets..dus blijf ik er maar af..
    My FIRST amp was a PEAVEY & it's highly likely that a PEAVEY will also be my LAST!

    Dean ML'79 - Dean Cadzilla - Dean Cadi-Kill

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top