Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 24
  1. #11

    Smile Nobels Looper???

    OK!

    Bedankt voor de info, Ik denk dat die ms-4 toch het meest interesant is voor mij.

    Nog een vraag:
    Als ik dus in de toekomst met loopers wil gaan werken heb ik al 2 apparaten gevonden.... (denk ik) allebei van nobels:

    - Nobels Alex-1:

    http://www.musicstore.de/is-bin/INTE...mpTo=OfferList

    - Nobels master looper:

    http://www.nobels.com/en/index.htm

    Die alex scheelt in duitsland ongeveer de helft van de prijs van die master looper hier in nederland....

    Zover ik er verstand van heb (niet heel veel dus) zie ik er niet echt een verschil tussen. Zijn deze er wel? Mijn bedoeling is om hier bijvoorbeeld ooit een flanger of iets dergelijks voor mijn versterker te plaatsen en via midi te schakelen..

    Groeten!!

  2. #12

    Standaard Mail

    Hoi Stax!

    Je hebt PM.

    grtn, Jan Anton
    Als je meisje, je een brief stuurt, met een bom....

    Rack:
    Gitaar
    Lexicon Mpx G2
    Switchblade 8
    Pedaaltjes
    Groove Tubes Trio
    Lexicon Mpx G2
    Palmer PDI-5
    Mesa 20/20

  3. #13

    Red face En dan?...

    Sorry, forumnoob...

    PM, en dan? hoe? wat? waar?


  4. #14

    Standaard Pm

    Hoi!

    PM als in Personal Message. Dat vindt je terug onder Gebruiker CP in het Forum menu boven aan de pagina.

    grtn, JA
    Als je meisje, je een brief stuurt, met een bom....

    Rack:
    Gitaar
    Lexicon Mpx G2
    Switchblade 8
    Pedaaltjes
    Groove Tubes Trio
    Lexicon Mpx G2
    Palmer PDI-5
    Mesa 20/20

  5. #15

    Standaard Ah ja..

    Ok thanx ik gaat eens ff kijken!

  6. #16

    Standaard

    Hallo,

    Nog een vraag:
    Als ik dus in de toekomst met loopers wil gaan werken heb ik al 2 apparaten gevonden.... (denk ik) allebei van nobels:

    - Nobels Alex-1:

    http://www.musicstore.de/is-bin/INT...umpTo=OfferList

    - Nobels master looper:

    http://www.nobels.com/en/index.htm

    Die alex scheelt in duitsland ongeveer de helft van de prijs van die master looper hier in nederland....

    Zover ik er verstand van heb (niet heel veel dus) zie ik er niet echt een verschil tussen. Zijn deze er wel? Mijn bedoeling is om hier bijvoorbeeld ooit een flanger of iets dergelijks voor mijn versterker te plaatsen en via midi te schakelen..

    Groeten!!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    Nadeel van de MS-4 is dat ie alleen met MIDI Program Changes werkt.
    Dit soort toepassingen werkt beter met MIDI CC's (als je een controller hebt die CC's kan versturen). En dan is deze beter: FootSim van Sound Sculpture.

  8. #18

    Standaard

    Ok,

    Wat houd dat cc verhaal ook alweer in? Dat is toch dat je parameters van effecten kunt bedienen? Volgens mij heb ik dit niet echt nodig, het gaat mij puur om het switchen van de functies van mijn amp, (channel, soloboost) samen met het kiezen van een effect preset in mijn multi effect(en). Ik heb een Engl z-12 footcontroller... Volgens mij ondersteund hij die cc's ook niet...

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door .Stax.
    Ok,

    Wat houd dat cc verhaal ook alweer in? Dat is toch dat je parameters van effecten kunt bedienen? Volgens mij heb ik dit niet echt nodig, het gaat mij puur om het switchen van de functies van mijn amp, (channel, soloboost) samen met het kiezen van een effect preset in mijn multi effect(en). Ik heb een Engl z-12 footcontroller... Volgens mij ondersteund hij die cc's ook niet...
    Okay, als je alleen met program changes (PCs) werkt, met een controller die alleen PCs ondersteunt over één MIDI-kanaal, dan zul je voor ál je combinaties aparte presets moeten instellen.

    Met CCs daarentegen kun je, welke fx-preset je ook gekozen hebt, onafhankelijk daarvan een amp-instelling kiezen. Da's flexibeler. Overigens kan dit ook met PCs maar dan moet je wel een controller hebben die gelijktijdig meerdere PCs over meerdere MIDI-kanalen kan sturen.
    Alexander van Engelen

  10. #20

    Standaard

    PC staat voor Program Change,
    CC staat voor Control Change.

    Ik weet niet of je ooit een keyboard hebt bespeeld, maar als je van een stringsgeluidje overschakelt naar een brass-preset, dan gebeurt dat intern en over MIDI met een program change. Control Changes zijn er voor aanpassingen binnen de preset, zoals het modulatiewiel, sustainpedaal, aftertouch etc.

    Vertalen we dit even naar gitaar, dan zie je het nut van Control Changes. Stel dat je drie presets gebruikt:
    1. clean met reverb
    2. clean met modulatie, delay, reverb
    3. overstuurd met delay

    Het is zonder CC's niet mogelijk om binnen preset 2 even de modulatie uit te zetten, of de reverb. Je moet voor alle varianten die je nodig zou kunnen hebben een nieuwe preset maken. Het onhandige daarvan is, dat je moet onthouden waar al die presets zitten. En midden in een liedje schakelen van preset 3 naar preset 17 is met geen enkel floorboard handig (bank up, 1, 7). Als je CC's kunt gebruiken om effecten aan en uit te zetten, kun je in het bovenstaande rijtje preset 1 dus laten vervallen. Die kun je namelijk ook bereiken door preset 2 te gebruiken en delay + modulatie uit te schakelen. Uiteraard moet je hier slim mee omgaan, het doel van een MIDI floorcontroller is immers om te veel tapdansen te voorkomen. Je geeft je presets dus zodanig vorm, dat ze een minimum aan trappen veroorzaken.

    Maar met CC's kun je nog meer: je kunt, behalve effectblokken aan en uitzetten, ook individuele parameters aanpassen. Bijvoorbeeld delaymix, modulatie-depth of filter response (je effectapparatuur moet dit wel ondersteunen, in de praktijk kunnen alleen 19"-bakken dit). Zo kun je veel organischer omgaan met je effecten tijdens je spel.

    Een looper kan natuurlijk alleen maar aan of uit voor elke loop die aangesloten is. Maar als je in een loop een flanger hebt hangen die je alleen maar nodig hebt voor de bridge van een liedje, dan spaar je een nieuwe preset uit als je die met een CC kunt aan- of uitzetten.

    Beetje lang verhaal maar hopelijk is het zo duidelijk.
    Laatst gewijzigd door paulusdeBKB; 14 februari 2008 om 11:50

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top