Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24
  1. #1

    Standaard Midi switcher oplossingen?

    Hallo,

    Ik ben me aan het orienteren op het gebied van midi switchers.
    Ik wil de kanalen en de solo boost van mijn Mesa boogie Stiletto (deze heeft geen midi), samen met mijn boss gx 700 (die heeft wel midi) via mijn midi pedaal gaan schakelen.

    Eventueel wil ik in de toekomst ook nog gebruik gaan maken van wat losse effect pedaaltjes die ik in een rack bouw. Deze zou ik dan via een loop ook met midi willen besturen.

    Nu heb ik op internet rondgezworven op zoek naar wat apparaten die dit kunnen en ik heb enkele dingen gevonden:

    -Een Gcx? van voodoo lab, Deze vind ik aan de prijzige kant om alleen maar kanalen mee aan te sturen, het mooie is wel dat deze ook loops aan boord heeft..

    -Een ms 4 van nobels.

    De vraag is nu: zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit soort setups?
    Zijn er nog andere opties / merken waar ik naar kan kijken?

    Buiten deze 2 apparaten om kan ik niet veel vinden op dit gebied.

    Ik hoor het graag,

    Mvg,
    Stephan

  2. #2

    Standaard

    Ja, er zijn behoorlijk wat mensen met zulke apparaten actief op het forum. Ik heb deze spullen echter niet, je zult dus even moeten wachten op een post van iemand anders. Om intussen de tijd te doden, kun je nog wat verder zoeken op dit forum, er is genoeg over switchers en loopers te vinden.

  3. #3

    Standaard

    Heb al heeeel lang de exef combiswitcher. Geweldig duits apparaatje met 8 switchers en 4 audioloops die naar keuze mono of stereo te gebruiken zijn. Wordt helaas niet meer gemaakt, mss ebay nog?

    kijk anders op deze site naar de loop jack: 2 switchers en 4 audioloops voor 300 euro:
    http://www.loopersparadise.de/
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Heb een MS-4 gehad om mijn Mesa ook via Midi te kunnen schakelen. Goedkope en goedwerkende oplossing. Alles wat jij wil, kan ermee.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2006
    Locatie
    Mol (België)
    Berichten
    1.078

    Standaard

    Ik heb een rocktron replifex en die kan 2 "schakelaars" schakelen (1 stereo jack als uitgang). Het valt te vergelijken met een 2 knops schakelaar alleen is deze midi te sturen, en je hebt nog een heleboel effecten die je per preset kan kiezen. Je moet dus wel een amp hebben die je met een gewone jack footswitch kan schakelen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2001
    Locatie
    Gendt (gld)
    Berichten
    1.508

    Standaard

    GCX is perfect en doet alles wat jij wilt. Geloof mij, het is de meest perfecte oplossing voor deze prijs.

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    6 oktober 2005
    Locatie
    Oostende
    Berichten
    48

    Standaard

    Ik heb zelf ook een GCX en ben er zeer tevreden over. Zeker over de flexibiliteit van het toestel! Ik denk dat deze het beste is qua prijs/kwaliteit.

    Even aanvullend op die nobels MS-4: Ik speel met een marshall tsl122 combo en denk eraan een MS-4 in te bouwen in m'n combo om de kanalen te schakelen. Nu gebruik ik de loops van m'n GCX maar zou deze liever vrij hebben voor pedaaltjes.
    Mijn vragen: 1) is het mogelijk om de marshall te schakelen met de MS-4?
    Ik lees tegenstijdigheden op diverse sites hierover.
    2) Ik las ook dat er storing kan ontstaan wanneer deze ingebouwd wordt in een combo, door de magneet van speaker. Iemand ervaring hiermee?

    Een berichtje naar Nobels leverde niets op daar ik geen antwoord ontving.

    greetz

  8. #8

    Standaard ms 4 gaat het worden...?

    Hallo,
    Thanx voor de info, ik heb nog eens rond gekeken, nu is het zo dat ik voorlopig nog niet ga werken met pedaaltjes in een loop, maar evt in de toekomst. Daarom denk ik dat ik voor de Ms-4 ga, omdat ik dan later nog zon loop master van nobels daar aan kan koppelen. Het gaat me tenslotte dan waarschijnlijk toch maar om 1 loop...

    Maar is de ms-4 kwalitatief een beetje goed? geen rare popjes of klikjes bij het omschakelen? of ruis of iets dergelijks?

    Gegroet!!

  9. #9
    vinni
    Guest

    Standaard

    De MS-4 is super.

    Dit is mn tweede....was zo dom om mn eerste te verkopen.
    Deze 2e-hands gekocht van DML.

    Groet,
    Vinni

  10. #10

    Standaard

    Alle genoemde oplossingen zullen werken.
    Als het echter alleen maar schakelen van je amp betreft + boost dan....
    MS-4!!!
    Gear:
    Amp: Koch Multitone II (100w 2x12")
    Rack: GCX / G-Major / Boss OD-1 / CS-3 / CE-3 / Bad Monkey / Sennheiser EW172
    Pedalboard: Ground Control Pro / EB6166 / Cry Baby Wah
    Guitars: Standard u.s.a. Strat / Tele Deluxe Plus / Yamaha APX-5

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top