Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 43
  1. #1

    vraagje Gitaar kopen in de VS

    Hallo,

    Ik ga binnenkort naar de VS toe voor een paar dagen en door de huidige stand van de dollar wil ik daar een gitaar kopen. Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft en tips heeft, vooral mbt de schipholse douane.. :-)

    groetjes,

    Thijs

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 september 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.448

    Standaard

    Hierover zijn echt al tientallen topics geopend, dus als ik jou was zou ik de zoekfunctie even gebruiken
    Gezocht: Zoom FP01 exp./volume-pedaal, EHX Pitch Fork

  3. #3

    Standaard

    ja je had ff kunnen zoeken, maar het komt erop neer dat je zowiezo invoerrechten moet betalen over je gitaar. Als je je gitaar niet aangeeft ben je in overtreding en met de boete die je dan krijgt ben je een stuk duurder uit. Of je moet het heel sneaky spelen, je gaat met een gitaar heen en je komt ook met eentje (een andere nieuwe wel te verstaan) terug. Maar het is riskant en ik zou het je aanraden.

    Met de huidige stand van de dollar is het inderdaad aantrekkelijk om in amerika (zeker met die toch al lage prijzen) een gitaar te kopen. Maar houd er dus rekening mee dat er op schiphol zo'n 23% bovenop komt, en dat je dus bijna quitte speelt, dus je kunt bijna stellen dat de prijs in dollars gelijk is aan de prijs die je uiteindelijk in euro's betaalt.
    - It's not so bad to fall on your face sometimes, because it indicates you are moving in the right direction: forward. -

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Het kan een alternatief zijn om een gebruikte gitaar te kopen daar. Als je van te voren het net even gebruikt te zoeken kan dat schelen. Als voorbeeld : Een American vintage strat van ome Fender doet daar gebruikt ongeveer 1000 dollar. Met een wisselkoers van 1,45 loopt het verschil wel op.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 september 2007
    Locatie
    Belgie/Bristol (UK)
    Berichten
    511

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a darker shade of grey
    Maar het is riskant en ik zou het je aanraden.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2008
    Locatie
    Almere
    Berichten
    127

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko
    Het kan een alternatief zijn om een gebruikte gitaar te kopen daar. Als je van te voren het net even gebruikt te zoeken kan dat schelen. Als voorbeeld : Een American vintage strat van ome Fender doet daar gebruikt ongeveer 1000 dollar. Met een wisselkoers van 1,45 loopt het verschil wel op.
    Ehhhh, volgens mij moet je die invoerrechten ook betalen over 2e hands spullen... En doen alsof je die gitaar op de heenreis ook al bij je had schijnt niet te werken, zie de andere topics op dit forum...
    Jammer, die lage dollar blijft lonken...
    Gibson Les Paul 1990, Wine Red, Fender 1951 Nocaster Customshop (2010 reissue, relic), Fender acoustisch, Samick strat, Marshall vs265

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door losjansen
    En doen alsof je die gitaar op de heenreis ook al bij je had schijnt niet te werken, zie de andere topics op dit forum...
    Jammer, die lage dollar blijft lonken...
    Niet?

    Als je nou een mooie '72 Sunburst Strat in America op het oog hebt, koop je toch hier een goedkoop tweedehands Sunburst namaak, Fender decal erop, dat ding meenemen naar America, iemand ermee blijmaken, '72 Strat kopen, en vrolijk terug naar Nederland reizen?
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door artnaz
    Niet?

    Als je nou een mooie '72 Sunburst Strat in America op het oog hebt, koop je toch hier een goedkoop tweedehands Sunburst namaak, Fender decal erop, dat ding meenemen naar America, iemand ermee blijmaken, '72 Strat kopen, en vrolijk terug naar Nederland reizen?
    Tenzij ze de serienummers opschrijven ...

    Ze controleren steeksproefgewijs, dus het kan vriezen en het kan dooien ...

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hesse

    typefout ^^
    - It's not so bad to fall on your face sometimes, because it indicates you are moving in the right direction: forward. -

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster
    Tenzij ze de serienummers opschrijven...

    Ze controleren steeksproefgewijs, dus het kan vriezen en het kan dooien...
    Hufters!
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top