Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 11 EersteEerste ... 91011
Weergegeven resultaten: 101 t/m 102 van 102
  1. #101
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 oktober 2006
    Locatie
    groningen
    Berichten
    376

    Standaard

    Heb ik er een jaar over gedaan om goede nagels te krijgen
    moeten ze er af van ome Leo!
    Hij kan de pot op! "busted bicycle" met het vlees spelen? kom nou.
    Laatst gewijzigd door freekick; 7 februari 2008 om 11:08

  2. #102
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2006
    Berichten
    3.933

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dadgad
    Naar mijn ervaring resulteert het spelen met de hand op
    de brug in een tamelijk niet-optimale hoek van de vingers ten opzichte van de snaren. Dus ook een niet-optimale toon.

    Het steunen op de brug geeft wel de mogelijkheid tot het dempen van de snaren, op de Travis-picking manier (dus zoals Merle Travis, maar ook Chet Atkins, Jerry Reed en vele andere Amerikaanse gitaristen spelen/speelden).
    Maar als je niet op zoek bent naar dat specifieke geluid, is steunen op de brug geen goed idee - naar mijn persoonlijke mening, uiteraard
    Aha, toen ik het las dacht ik meteen "wat zou hij voor een tip hebben voor het stringmuten", maar nee, niet dus. Ik zit zelf ook al jaren met dat probleem; als je gewoon met de vrije hand speelt heb je veel meer bewegingsvrijheid, maar, omdat driekwart van mijn nummers country blues is moet je wel dempen, met als gevolg dat je handpositie muurvast bepaald is doordat de palm op de brug rust. Met een resonator is het nog erger, want daar moet je je hand zelfs vóór de brug leggen, omdat er een beugel over het zadel ligt die voor het dempen in de weg zit. Aan de andere kant: had ik net voor mezelf (ergens in het verleden dan) bepaald dat je met zo'n vaste positie geen fatsoenlijk geluid kunt maken, en dan bestel ik een les-dvd van John Fahey, en die rammelt me daar toch een stuk weg, mét de hand op de brug, en nog een pink op het bovenblad ook (en ook nog eens op een dreadnought, je weet wel, die gitaren die "niet zo geschikt zijn" voor fingerpicking). Het kan dus allemaal wel, alleen, niet bij mij (nou ja, een beetje dan, met veel moeite) .

    Groet, Jan.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top