Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 11 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 102
  1. #1

    Standaard R. Taylor Style 2: FINGERSTYLE

    Ik wist het al een poosje, maar nu is het formeel: in de R. Taylor shop is een tweede bodyshape uitgebracht: een grand concert! Ideaal voor fingerstyle dus! Ik was van plan er volgende week even langs te gaan om ze eens uit te proberen, maar helaas gaat dat onverwachts niet lukken... Andere keer dan maar.

    Ik heb nu wel een groot probleem: er zijn zoveel opties dat ik niet meer weet wat ik eigenlijk precies wil. Maar eens even heel rustig nadenken de komende maanden... Het is overigens de moeite eens een kijkje te nemen op www.rtaylorguitars.com, vooral de gallery en de foto's onder Style/Details/Options. Zoooo mooi...

    Laatst gewijzigd door Picker; 27 januari 2008 om 11:02

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    346

    Standaard

    Normaal gesproken zou ik zeggen: "neem alle opties die je kunt betalen, als je meer opties wilt, moet je nog even doorsparen."

    Maar je moet nu eenmaal kiezen uit een halsbreedte, al dan niet een cutaway, houtsoorten en ga zo maar door.

    In dit soort specifieke gevallen zou ik zeggen: "neem er twee of drie"

    Hoe je het ook van plan bent te doen; op voorhand van harte gefeliciteerd, want ik begrijp dat je er in ieder geval één aanschaft

  3. #3

    Standaard

    Jazeker ga ik er een aanschaffen! Op het moment twijfel ik tussen een bovenblad van Adirondack of Sinker Redwood (150 jaar oud), en tussen zij- en achterblad van Madagascar Pallisander, Ziricote of Striped Ebony. Ik wil in elk geval zij- en achterblad dat spectaculair is om te zien (de klankeffecten zijn secundair in mijn ervaring, wel steeds iets anders, maar niet per se beter/slechter). Cutaway, ES, Gewoon nekprofiel, net als mijn andere Taylors. Maar dan de top bracing? Gewoon? Asymmetrisch? Flattop? Wellicht het laatste, maar daar moet ik nog eens een diepzinnig gesprek over hebben met de heren bouwers. En zal ik zo'n schuine rand laten zetten, linksonder? Staat wel heel sjiek, maar kost je weer 1000 Euri extra geloof ik. En zonder zo'n ding speel ik even goed.

    O, wat een heerlijke problemen allemaal...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Locatie
    Landen
    Berichten
    663

    Standaard Héérlijke moeilijke keuzes...

    'L'ambarras du choix' zeggen ze in Brussel..

    ROFL
    Jawadde, inderdaad heerlijk moeilijk om de keuzes vast te leggen.Wat een overdaad.. sommige nuttiger dan andere.
    Die schuine bovenkant, is dat op zulk model wel nodig? Is de kast daar dan zo dik?? Om sommige dikke kasten kan dat welkom zijn, maar op deze...

    Ze zien er bijna te mooi uit om ze vast te pakken.

    Ik vind dat ze met de studio echt goed bezig zijn; onder koepel van de grote fabriek plaats maken voor de customs en specials: die wil ik ook wel eens voelen en horen.

    Picker, je handen jeuken, je wil erin vliegen... hoe lang kan de onthouding duren??? Whatever: beleef er plezier aan!!!
    Yamaha G90-1 1976, Albert+Muller S3 1999, F Hashimoto W350 1976, F Hashimoto W315, F Hashimoto T520, F Hashimoto G216, Suzuki Three S W5025 1977, Furch JV-61 1996, Harmony Sovereign 1203 1962, Yamaha APX 8A 1991, Marshall as50r, Seagull 6+ CW, LR Baggs M1, LR Baggs Paracoustic DI, Fishman RE, EB 6166, Traynor AM standard

  5. #5

    Standaard

    Inderdaad het ziet er allemaal gelikt uit. Perfect afgewerkt etc. etc. Alleen zorgt dit alles voor een beter geluid ? ! ? ! Want daar gaat het toch hoofzakelijk om. Een schuine rand . . . . prachtig, maar waar is het voor nodig. Het geluid van een gitaar is de laatste jaren toch al helmaal uit gekristaliseerd denk ik zo. ( het oog wil natuurlijk ook wat, maar mijn Taylor puur gekocht voor de bespeelbaarheid en de klank. Dat hij mooi oogt is meegenomen. )

    Bert.

  6. #6
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Die klassieke kop (ik bedoel van de gitaar) is erg mooi!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Locatie
    Landen
    Berichten
    663

    Standaard

    Jaajaaaa,
    mooie dingen voor de mensen.....
    Yamaha G90-1 1976, Albert+Muller S3 1999, F Hashimoto W350 1976, F Hashimoto W315, F Hashimoto T520, F Hashimoto G216, Suzuki Three S W5025 1977, Furch JV-61 1996, Harmony Sovereign 1203 1962, Yamaha APX 8A 1991, Marshall as50r, Seagull 6+ CW, LR Baggs M1, LR Baggs Paracoustic DI, Fishman RE, EB 6166, Traynor AM standard

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert
    Inderdaad het ziet er allemaal gelikt uit. Perfect afgewerkt etc. etc. Alleen zorgt dit alles voor een beter geluid ? ! ? ! Want daar gaat het toch hoofzakelijk om. Een schuine rand . . . . prachtig, maar waar is het voor nodig. Het geluid van een gitaar is de laatste jaren toch al helmaal uit gekristaliseerd denk ik zo. ( het oog wil natuurlijk ook wat, maar mijn Taylor puur gekocht voor de bespeelbaarheid en de klank. Dat hij mooi oogt is meegenomen. )

    Bert.
    Tja, die schuine rand zou ik ook alleen maar kopen omdat het zo exclusief is. Geen goede reden natuurlijk, en al speelt het wel degelijk een stuk comfortabeler (vooral met korte mouwen), ik moet nog even denken of ik daar 1000€ voor wil neertellen. Maar wat is het mooi om te zien:

    http://www.rtaylorguitars.com/Woods-Details-09.aspx

    Wat de klank betreft: die is toch echt wel een tandje beter dan de doorsnee Taylor. Deels komt dat door een paar conceptuele wijzigingen (smalle, massieve lijmranden langs de binnenzijden, ingelegde halsbracing etc., deels door het feit dat uitsluitend de allerbeste stukken hout van hun gehele selectie worden gebruikt, maar vooral ook doordat er nog meer aandacht wordt besteed aan iedere gitaar om alle componenten optimaal te laten samenwerken, inclusief het tunen van ieder bovenblad enz. Ze laten nu echt helemaal niets meer aan het toeval over.

    Laatst gewijzigd door Picker; 27 januari 2008 om 13:21

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    346

    Standaard

    Stel, je koopt een standaard (Base Price) dan heb je een complete gitaar, neem ik aan. Je betaalt dan $4,480.00, oftewel € 3.051,32

    Het is veel geld wellicht, maar wat daartegenover staat is wel een Grade A gitaar.

    Zonder de discussie Martin/Taylor nieuw leven in te blazen, en zonder uitgesproken persoonlijke voorkeur, vergelijk ik de Taylor met een Martin (bijv. de HJ38 Stefan Grossman voor $4.999,00 of de 000-EC28 voor $4.149) dan steekt op basis van de specificaties én de looks de Taylor er met kop en schouders bovenuit.

    Hoe verhoudt zich de Taylor tot een Santa Cruz, of een Lowden bijvoorbeeld.

    Ik vraag me dat af, want ik vind de prijs eigenlijk, heel eerlijk gezegd, (relatief gezien) heel schappelijk.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sanderz
    Stel, je koopt een standaard (Base Price) dan heb je een complete gitaar, neem ik aan. Je betaalt dan $4,480.00, oftewel € 3.051,32
    Alleen als je in Californie woont. Voor Nederland komt daar 400$ shipment bij, plus 22% BTW, invoerrechten en nog wat van die georganiseerde diefstal. Dan kom je op € 4054,- Nog steeds een nette prijs overigens.

    Maar... als je een R. Taylor bestelt voor dat geld, wil je natuurlijk ook persoonlijk naar de workshop om samen hout uit te zoeken, wat andere gitaren uit te proberen om te kijken wat het verschil nu precies is tussen de verschillende opties, en te praten met de bouwer over je specifieke wensen. Gooi er dan nog maar eens duizend Euri bovenop voor de vliegreis, autohuur, hotel, eten...
    Laatst gewijzigd door Picker; 27 januari 2008 om 14:01

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top