Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 16 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 159

Discussie: zelfbouw-BLUNDERS

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    En nog een: ivm binding

    Bij mijn eerste bodies waren de kopse kanten van de gitaar niet 100% egaal, quasi niet zichtbaar maar heel klote als je die kanten als geleiding voor je frees gaat gebruiken voor de binding. kanaal varieerde uiteindelijk tussen 1 en 2 mm. Leerde hieruit dat een constructiefout in het begin heel vaak andere dingen hypothekeert. Zoals: een niet perfect vlak bovenvlak body zal uiteraard scheve zijkanten tot gevolg hebben, en scheve zijkanten: problemen bij bindingen, waardoor de zijkanten moeten bijgeschuurd etc...
    Laatst gewijzigd door barno; 27 januari 2008 om 16:33

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.650

    Standaard

    was een gitaar met acryl verf en decoratieve verftechniek aan het afwerken met blanke lak.

    vond nog een spuitbus hoogglans lak met een zwarte dop.

    maar in de haast, gefixeerd op de woorden begon ik een fijne nevel over de body te spuiten, en terwijl ik die eerste nevel zag fronste ik mijn wenkbrouwen diep, zeer diep.
    het leek wel zwart.
    goed kijken naar het laagje op de gitaar, nee heh? ja hoor, was dus wel zwarte hoogglans lak.
    gelukkig had ik nog een busje blanke lak op terpentine basis en een kwast vlakbij liggen.
    heb eerst nog een zeer dunnen nevel over de hele body gespoten, en daarna met een kwast de blanke lak over de body gekwast waardoor de zwarte verf mengde met de lak en ik een soort van transparant zwarte lak als toplaag kreeg.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops
    was een gitaar met acryl verf en decoratieve verftechniek aan het afwerken met blanke lak.

    vond nog een spuitbus hoogglans lak met een zwarte dop.

    maar in de haast, gefixeerd op de woorden begon ik een fijne nevel over de body te spuiten, en terwijl ik die eerste nevel zag fronste ik mijn wenkbrouwen diep, zeer diep.
    het leek wel zwart.
    goed kijken naar het laagje op de gitaar, nee heh? ja hoor, was dus wel zwarte hoogglans lak.
    gelukkig had ik nog een busje blanke lak op terpentine basis en een kwast vlakbij liggen.
    heb eerst nog een zeer dunnen nevel over de hele body gespoten, en daarna met een kwast de blanke lak over de body gekwast waardoor de zwarte verf mengde met de lak en ik een soort van transparant zwarte lak als toplaag kreeg.
    creatief opgelost maarrreuh, er zat een Zwarte dop op de bus, zeg je? great flater!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    heeft wel een gaaf effect.

  5. #15

    Standaard

    Nu moet ik eigenlijk zelf ook wel bekennen meer dan eens de soldeerbout iets te laag vast gepakt te hebben.
    Dreadmember

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rude Perception
    Nu moet ik eigenlijk zelf ook wel bekennen meer dan eens de soldeerbout iets te laag vast gepakt te hebben.
    of de klemring van de soldeerpunt wat vaster willen draaien, terwijl hij aan staat

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops
    of de klemring van de soldeerpunt wat vaster willen draaien, terwijl hij aan staat
    Dat zijn dingen die je ook maar een keer doet (ik spreek uit ervaring)
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Zevenbergen
    Berichten
    1.430

    Standaard

    Hier ook één, deze stamt uit de tijd dat ik nog fanatiek buizenbakken bouwde.

    Lekker aan het solderen aan de voedingselco's van een voorversterker en dan net even een handje tekort komen om je tin vast te houden. Als goed electronicus gebruik je dan je mond als hulpmiddel. Stukje tin in de mond en dan solderen. Gaat altijd goed, op laagspanning dan.......
    Op de voedingselco's van een buizen bak (gelukkig zat de stekker niet in het stopcontact) staat meestal zo'n 400-450V DC.

    Ken je die reclame van Cup-a-Soup met dokter Bob tussen die schuifdeuren.
    Zo zag het er volgens mij uit van een afstandje, althans, zo voelde het.
    Het leek wel of alle vullingen uit m'n bek vlogen!!

    Les van die dag, altijd eerste de voedings elco's ontlanden voor je wat doet....

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hassent
    Hier ook één, deze stamt uit de tijd dat ik nog fanatiek buizenbakken bouwde.

    Lekker aan het solderen aan de voedingselco's van een voorversterker en dan net even een handje tekort komen om je tin vast te houden. Als goed electronicus gebruik je dan je mond als hulpmiddel. Stukje tin in de mond en dan solderen. Gaat altijd goed, op laagspanning dan.......
    Op de voedingselco's van een buizen bak (gelukkig zat de stekker niet in het stopcontact) staat meestal zo'n 400-450V DC.

    Ken je die reclame van Cup-a-Soup met dokter Bob tussen die schuifdeuren.
    Zo zag het er volgens mij uit van een afstandje, althans, zo voelde het.
    Het leek wel of alle vullingen uit m'n bek vlogen!!

    Les van die dag, altijd eerste de voedings elco's ontlanden voor je wat doet....
    Wat hebben we geleerd vandaag:

    a) Je mag nog geluk hebben dat je leeft
    b) Voortaan altijd de elco's ontladen
    c) Knoei niet aan een buizenbak, als je niet weet wat je aan het doen bent!
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2005
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    1.216

    Standaard

    Oké,

    Ik heb het al bekend in m'n ombouw toppic van RG naar JEM, maar ik freesde ook eens het ergste!!! Een draaiende bovenfrees even kijken hoe goed het bitje pakt, te goed, in dit geval. In iedergaval nog tien vingers om gitaar te spelen.
    Zie hier:


    Kortom, een mal naar de klote en een body repareren!
    Overigens, is dit een tipisch voorbeeldje van te gehaast willen werken.

    Maargoed, inmiddels begint het er weer aardig netjes uit te zien.

    vr.gr.

    Branko

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top