Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Killerman,
    Welkom bij de club der gitaristen. Mijn enige echte advies zou zijn , ga op les. Dat voorkomt een hoop ellende en je leert er veel sneller dan een beetje voor jezelf wegpielen.
    Om een instrument te leren spelen is maar 1 ding belangrijk, doorzetten! Er is geen methode van : leer gitaarspelen in 2 uur. Het vraagt jaren. Geeft niks , is alleen maar leuk.
    Neem de gitaar eens even mee naar een eerste les en laat je leraar er eens naar kijken. Kleine zaken kan hij misschien even mee helpen.

    Doorzetten!
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    447

    Standaard

    Precies! Neem les en beleef nog jaaaaren plezier aan het gitaarspel!

    Neem geen les, laat je hier adviseren in vanalles en nogwat en hang over een paar maanden de gitaar weer aan de wilgen omdat het niet wil lukken.

    Het zijn maar een paar kleinigheidjes waar je tegenaan loopt, maar die kunnen wel veel van de lol er vanaf halen!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Thumbs down

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plantje
    Neem les en (....)

    Neem geen les,(...)
    Bedankt voor het generaliseren. Zo hoeft hij dat zelf niet meer te doen!
    Vive el arte de la guitarra flamenca !
    OMG Is it a earthquake?! Is it Thor, the God of the Thunder?!

    No no, it's unbelievable!!

    It's the Honda Nighthawk!!!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    447

    Standaard

    Ik zeg niet, dat je hier slecht advies krijgt. Maar als ik kijk naar de vragen die de topic starter stelt zou ik zeggen dat ie even op weg geholpen moet worden.

    Ik heb het wellicht wat overdreven door het zo te stellen. Maar je moet even kijken dat je gewoon de vragen die je nu hebt met iemand in real life doorneemt. Lijkt me wel zo handig. Dan kun je gewoon een stuk soepeler beginnen!

  5. #15

    Standaard

    Maar ik zeg dat hij hier WEL slecht advies krijgt:

    standaard staat dat op 440. Ik dacht dat dat de frequentie van de E snaar is?
    FOUT: 440 Hz is A


    dat je je versterker in moet steken in een stopcontact met aarding.
    Maar wsl ligt het gewoon aan je kabel. dus naar de gitaarwinkel en n nieuwe kabel halen...
    TS schrijft dat hij een nieuwe Klotz kabel heeft gekocht. De kans is dus erg klein dat het aan de kabel ligt. Klotz is een prima merk. Zoek het gekraak eerder in vuil geworden potmeters / elementkeuzeschakelaar in de gitaar (volume, tone) of in de output jack. Je plaatselijke muziekwinkel heeft het probleem vast in no-time voor je gevonden en opgelost. Wrs. zelfs gratis.

    En les nemen is het beste dat je kunt doen als je snel vooruit wilt gaan.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    447

    Standaard

    Of kijk eens in vrienden en kennissen kringen rond of er gitaristen zijn die je even op weg kunnen helpen.
    Laat ze zien wat voor spullen je hebt en laat ze er even mee spelen.

    Ik weet nog dat ik voor het eerst iemand anders zag spelen op mijn eigen Fender strat en Yamaha versteker. Ik kon daar geen mooi geluid uit krijgen. Maar na die keer wist ik dat het ook werkelijk zo was dat IK er geen mooi geluid uit kon krijgen

  7. #17

    Standaard

    als het nieuwe versterker + kabel is zal het wel eerder aan de gitaar liggen, ik gok op een rotte output jack in de gitaar of iets anders met de bedrading v/d gitaar.

    installeer ineens een nieuwe, kost misschien 2 euro, en er zal wel iemand in je omgeving kunnen solderen zeker ?

    les nemen raad ik ook aan, of tenminste iemand die kan spelen die even kijkt wat je doet en je wat op gang helpt.

    Ik zie hier ook altijd mensen beginnen over een geaard stopcontact als er ruis is, maar dit heeft er toch niks mee te maken, je stroom moet gewoon zuiver zijn, dat is iets anders, aarding is voor beveilinging tegen schokken zodat in geval van een defect de stroom naar aarde gaat ipv door jezelf gaat, ik heb nog nooit last van extra ruis gehad bij gebruik van een ongeaardstopcontact, zijn eerder toestellen als koelkasten en lichten op hetzelfde circuit die storingen kunnen geven.
    Laatst gewijzigd door pol; 29 januari 2008 om 15:35

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 februari 2007
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    5.762

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zamalan
    Normaalgezien 440Hz. Op mijn bakje (ander merk) kan ik dat ook veranderen (niet erg veel) maar standaard staat dat op 440. Ik dacht dat dat de frequentie van de E snaar is?

    nope, de A-snaar.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AcOuStiC-GuItAR FREAK
    DOEI STELLETJE VIEZE PIEMELS!!!!!!!!!!
    Burny Les Paul Custom | Fender Baja Telecaster | Seagull S6 | Art & Lutherie Wild Cherry | Vox Night Train 15 | Roland Cube 10GX | Korg Kross 61

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pol
    Ik zie hier ook altijd mensen beginnen over een geaard stopcontact als er ruis is, maar dit heeft er toch niks mee te maken, je stroom moet gewoon zuiver zijn, dat is iets anders, aarding is voor beveilinging tegen schokken zodat in geval van een defect de stroom naar aarde gaat ipv door jezelf gaat, ik heb nog nooit last van extra ruis gehad bij gebruik van een ongeaardstopcontact, zijn eerder toestellen als koelkasten en lichten op hetzelfde circuit die storingen kunnen geven.
    ik speel thuis ook op een ongeaard stopcontact (op zolder) en dit is toch duidelijk een verschil tov een geaard stopcontact hoor. Elke keer als k mijn snaren aanraak krijg je n kleine kraak of tik of hoe moetk t zeggen.. Dus er is toch wel een duidelijk verschil met aarding of zonder aarding

    groeten

    Humbucker

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top