Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19

Discussie: welk disto pedaal?

  1. #11

    Standaard

    Wat dat uitproberen betreft, dat had ik al verwacht. Ik moet alleen weten wat ik moet uitproberen. er is tegenwoordig zo'n overvloed aan pedalen op de markt. Als ik alleen kon kiezen uit boss distortions ben ik al wel een middag kwijt. wat ik dus zoek zijn een paar suggesties.

  2. #12
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Standaard

    Serieuze pedalen in de goedkopere klasse :
    Zoom Hyperlead
    Marshall Jackhammer
    Digitech Hot Rod
    Ibanez Smash Box

    Probeer een Bosspedaaltje uit en geniet van de blikkerigheid !

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.536

    Standaard

    Op 2003-02-09 22:28, schreef V-Twin:
    ook een hele goeie distortion die heel veelzijdig is is de RAT kost zo'n 125 eur echt een dik pedaaltje ik heb nu nog boss maar die zijn kl**t*en(vind ik)of als je wat geld over hebt de V-Twin van Mesa Boogie een SUPER ding
    Mijn RAT was 89 euro. Ik vind het echt een wereldbak. Die zou ik er zeker bij leggen als je distortions gaat uitproberen.

  4. #14
    Member
    Geregistreerd
    3 februari 2003
    Locatie
    brltsm
    Berichten
    42

    Standaard

    nou chris, een compressor is een soort equalizer, die de tonen regelt, de bass en treble knop doen dat ook, maar niet zo precies en zo veel.

    om die pedalen te proberen moet je wel toevallig jouw model versterker in de winkel hebben, of ze moeten zo lief zijn dat je ze thuis kunt proberen, maar als je nou een bij een winkel koopt die heel veel hebben, kun je hem misschien ruilen, moet je wel even posten hoevaak je dat lukt...

  5. #15

    Standaard

    eh, een compressor een soort equalizer??? wat voor compressor heb jij dan? de compressors waar ik mee heb gespeeld waren dingen waardoor je in ene veeeeel lijkt dan je in werkelijkheid bent. Het enige wat het doet is je geluid "glad" maken. hard aangeslagen noten worden zachter gemaakt, en te zacht aangeslagen noten harder, zodat alles ongeveer hetzelfde geluidsniveau heeft.

    Harrald

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    hardenberg
    Berichten
    2.060

    Standaard

    Op 2003-02-08 02:01, schreef lupoloco:
    probeer zeker de zoom trimetal, vond hem wel goed klinken
    aaaah hoor ik nu eindelijk iets goeds over mijn geliefde zoom tri metal!!!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2002
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    3.163

    Standaard

    Op 2003-02-10 23:31, schreef Ibanez RuleZ:
    eh, een compressor een soort equalizer??? wat voor compressor heb jij dan? de compressors waar ik mee heb gespeeld waren dingen waardoor je in ene veeeeel lijkt dan je in werkelijkheid bent. Het enige wat het doet is je geluid "glad" maken. hard aangeslagen noten worden zachter gemaakt, en te zacht aangeslagen noten harder, zodat alles ongeveer hetzelfde geluidsniveau heeft.

    Harrald
    Lijkt mij een correct verhaal....

  8. #18

    Standaard

    Als je een grunge-gluid wilt, moet je zeker de Boss DS-2 eens uitproberen. Door de gewone stand en de turbo stand heb je heel veel mogelijkheden.

  9. #19
    Junior Member
    Geregistreerd
    10 februari 2003
    Locatie
    Boerengat in België
    Berichten
    17

    Standaard

    en een DS-1?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top