Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 59

Discussie: '83 spotlight lp

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    Hmm ik was ook niet helemaal duidelijk.
    Die mal is voor de scarf joint. Ik leg het halshout erin en klem dit vast, daarna met de frees de hoek erin fresen. Resultaat is een mooie egale scarf joint.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    Ook op dit front even een update.







    Excuus voor de kwaliteit foto's, ik heb een oude camera.

    De hals zit er gedeeltelijk in, ik moet m nog verder bewerken.
    Er zit nog wel het een en ander aan oplap werk aan.
    Deze keer wil het fretboard eerst verlijmen en dan de hals vormen.

    Het moet een custom achtige worden met dubbele creme binding. Over de kleur ben ik nog niet uit.
    Het fretboard heb ik in Duitsland besteld. Ik heb ff geen zin in lang beitelen. Ik wil nog een keer een klein freeje hebben. Of voor de dremel ofzo.

    Tot zo ver.
    Grtz.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    mooi man! ik zou 'm tobaccoburst doen is de top al gecarved??

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    De top is licht gecarved. Het topje is echter maar 7 a 8 mm dik dus het blijft allemaal minimaal.
    Op de kop wil ik of palisander fineer of makore dat qua looks wel bij de mahoniestrook komt. Ik wil m zo rustig mogelijk houden qua uiterlijk.

    Tobaccoburst is een goede optie. Het wordt dan wel een lichte gitaar. Letterlijk in gewicht en kleur dan haha.

    Aan de andere kant vind ik bordeaux ook erg mooi maar ik weet nog niet of dat mooi uitpakt met die strook, een burst is denk ik wel het mooist. Ik wil wel graag chromen hardware en ben ook wel van de zwarte pu ringen en knoppen dus dat moet wel matchen. En wellicht is dan tobacco minder mooi.

    Misschien helemaal in tobacco bruin, zonder burst. Het esdoorn en limba meer naar mahonie toe kleuren zeg maar.

    Het moet een lekkere scheurbak worden. Ik denk dat dat met Korina/Limba wel gaat lukken, over een mesa

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    een mooie burst zorgt ervoor dat dat middendeel mooi naar voren komt denk i k zo

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door niekb
    Ik denk dat je daar wel een goed punt hebt. Zoiets als deze maar dan net wat lichter wellicht. Dan moet er eigenlijk wel creme covers op komen.
    Deze knoppen vind ik niet mooi, ik heb liever de grote. Maar eens op zoek of die ook in een kleur komen die er mooi bij past.

    Maar dat goud...?! Ik kan er niet warm voor lopen, anderzijds past het ook wel bij de kleurstelling... hmmz

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door niekb
    Ik denk dat je daar wel een goed punt hebt. Zoiets als deze maar dan net wat lichter wellicht. Dan moet er eigenlijk wel creme covers op komen.
    Deze knoppen vind ik niet mooi, ik heb liever de grote. Maar eens op zoek of die ook in een kleur komen die er mooi bij past.

    Maar dat goud...?! Ik kan er niet warm voor lopen, anderzijds past het ook wel bij de kleurstelling... hmmz
    randen als daar, lichter in het midden.

    creme covers? ala dit:




    ik zou inderdaad de speedknobs erop doen, goud, en zeker gouden hardware, maar goed, dat is mijn smaak

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    Ik bedoel creme ringen. Qua pu's, ik ben een sucker voor kapjes. Staat wel chique.

    Ik denk dat 1 kleur op zich ook wel mooi is. De mahonie strook lijkt te draaien, de nerf zeg maar. Ik vind dat wel een mooi effect. Dan wel volledig tobacco ofzo, dat is ook mooi met zwarte ringen en knoppen. Ik ga ws zeker voor chrome. Ik hoef ook niet perse die spotlight na te maken. Hij is er op geinspireerd daarbij wordt het een custom. Ik denk dat ik es wat ga fotosoepen ermee, dan krijg ik wellicht een beter beeld.

    Dit project heeft ook geen prioriteit op het moment. Als ik de zwarte custom af heb ga ik eerst de zebrano afbouwen. Dit is prive en dat moet nog ff wachten. Of tussen de bedrijven door kleine dingetjes.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard



    Al een tijdje terug heb ik een mooi stukje palisander als kopfineer verlijmd en het fretboard op maat gemaakt en gebonden. Tijd voor een update dus.

    Hier een preview met de lp custom.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    les pauls in tha house
    mooi man!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top